کد خبر 43705
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
چرا اپل غول های خودروسازی را نگران کرده؟

پرشین خودرو: اپل در حال برنامه ریزی برای حضور در بازار خودروها می باشد و از همین رو سایر مدعیان این بازار نگران حضور اپل در این بازار هستند زیرا به طور یقین اپل در هر بازاری وارد شده است با نوآوری های خودبه موفقیت های فراوان دست پیدا کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، اپل یک غول در میان هیولاها می‌باشد و این شرکت مستقر در دره سیلیکون کالیفرنیا در هر سال میلیون‌ها وسیله هوشمند و رایانه‌های مکینتاش را به فروش می‌رساند که موفقتی خارج از حد تصور دارد و حالا این شرکت چشمان خود را بر روی صنعت خودرو گشوده است.

Apple-Market-Capitalization-Main-Art

گزارش‌ها از منابع متعدد نشان می‌دهد که اپل در حال کار مداوم بر روی یک خودرو است که به احتمال زیاد رقیب سرسخت تسلا مدل اس خواهد بود و شایع شده است که صدها نفر از کارکنان این پروژه فوق مخفی در حال کوشش و فعالیت هستند که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد.
البته این خبر برای مدیران صنعت خودروسازی در مناطقی همچون دیترویت، واشنگتن و توکیو وحشتانک و نگران کننده است زیرا اپل در هر بازاری وارد شود بدون تردید موفق خواهد بود زیرا این شرکت با داشتن منابع نامحدود مالی و شهرت خود برای محصولات با کیفیت زنگ خطر جدی برای غول‌های صنعت خودروسازی نیز است.
برای اینکه یک دورنما در ذهن شما شکل گیرد مقدار فروش تلفن همراه آیفون در نیمه اول سال ۲۰۱۵ منتهی به ۲۷ ماه دسامبر این شرکت در حدود ۷۵ میلیون آیفون به فروش رسانیده است که این بدان معنی است که هر فردی در کانادا دوبار اقدام به خرید آیفون جدید کرده باشد.

Market-Capitalization-Chart-02-679x381

به گزارش خودروسازی، فروش مالی این شرکت برای ۳ ماهه مالی خود در حدود ۷۵ میلیارد دلار بوده است که از این میان سود خالص ۱۸ میلیارد دلاری عاید جیب مدیران اپل می‌شود و به تازگی نیز اعلام شده است که اپل نزدیک به ۱۸۰ میلیارد دلار به صورت نقد در بانک‌ها دارد که فک‌های ما را به سطح زمین نزدیک می‌کند که به اندازه ای کافی است که شما کشور دانمارک را بخرید و در ضمن به هر امریکایی یک دستگاه ایفون ۶ پلاس هدیه بدهید.
تسلا نیز با مدیر نواور خود در تلاش برای محو کردن مرزها بین ماشین‌ها و رایانه‌ها است و افکار ایلان در اندیشه تولید وسایل نقلیه الکتریکی است که البته برای به چالش کشیدن اپل هنوز کافی نیست که تسلا دارای ارزش ۲۷٫۲۲ میلیارد دلاری است که در مقابله با ارز اپل بسیار ناچیز است و در این میان فیات-کرایسلر دارای ارزش ۱۸٫۹۳ میلیارد دلاری است که این شرکت ایتالیایی-آمریکایی در حدود ۲٫۱ میلیون وسیله نقلیه در سال ۲۰۱۴ به فروش رسانیده است در حالی که تسلا در حدود ۲۷ هزار وسیله نقلیه به فروش رسانیده است.

Market-Capitalization-Chart-679x381

به هر حال بودن اپل در دنیای خودروسازی، می‌تواند بعد جدیدی را در صنعت خودرو در پیش روی کاربران قرار داده و در ضمن موفقیت اپل به طور یقین سایر برندها را نیز به تکاپوی تولید خودروهای با کیفیت و مدرن تر خواهد انداخت همانطور که اپل در دنیای تلفن همراه سایر برندها را به تکاپوی کیفیت و بهتر بودن انداخته است.

کد خبر 43705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha