کد خبر 43843
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
سورنتوی جدید به ایران می آید+تصاویر

پرشین خودرو: شاید باید اعتراف کرد که کیا از نظر طراحی و تولید خودروهای زیبا و جذاب، بسیار قدرتمند کار می‌کند و هر نسل از محصولات آن یکی از بهترین‌ها از این نظر در کلاس خود هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سورنتو نیز در رده شاسی‌بلندهای متوسط شهری همیشه از طراحی شکیل و در عین حال زیبایی بهره برده و نسل کنونی آن چهره‌ای مدرن و دلچسبی دارد که به راحتی نمی‌توان از آن ایرادی گرفت.  واردکننده تصمیم گرفته نسل جدید سورنتو را بلافاصله بعد از عرضه آن به بازارهای جهانی، به ایران نیز بیاورد و با عرضه آن نه تنها نشان دهد که کماکان جزو بروزترین واردکننده‌ها است، بلکه به جنگ با هموطنی خود یعنی سانتافه برود که امسال با بیشترین آمار واردات بین تمامی خودروها توانست خود را به بهترین وجه در بازار نشان دهد.
 

سورنتوی جدید به ایران می آید+تصاویر

در نگاه اول به سورنتو 2015 چهره‌ی ببرگونه‌ای در جلو جلب توجه می‌کند و نمایی مدرن و شکیل در آن دیده می‌شود. همچنین در نمای عقب و در ادامه روند نسل‌های گذشته چهره‌ای ساده و کلاسیک و در عین حال مدرن نمایان شده است.

اگر درپوش موتور را بالا بزنیم، همان قانون ناامیدکننده منع ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی یادآور می‌شود و در جلویمان ضعیف‌ترین موتور قابل نصب روی سورنتو یعنی پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه خطی GDi به حجم 2459 سی‌سی قرار دارد که می‌تواند حداکثر 188 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 255 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند.

سورنتوی جدید به ایران می آید+تصاویر

این همان قسمتی است که ممکن است کمی باعث ناراحتی شاسی‌بلند دوستان بشود، موضوعی که هم‌اکنون در مورد هیوندای سانتافه هم صدق می‌کند و بسیاری از کسانی که یک خودروی بزرگ در آن ابعاد و اندازه را خریداری می‌کنند (کیا سورنتو: 4780 میلیمتر طول، 1890 میلیمتر عرض و 1690 میلیمتر ارتفاع) توقع قدرتی بیش از این‌ها دارند و یقیناً در صورت ورود نمونه‌های قدرتمندتر مانند پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری با توان 266 اسب‌بخار، استقبال بیشتری نیز از آن خواهد شد. بگذریم!

سورنتوی جدید به ایران می آید+تصاویر

روی کیا سورنتو همانند دیگر محصولات این خودروساز کره‌ای امکانات و تجهیزات زیادی نصب شده که می‌توانیم به رینگ‌های 17 الی 19 اینچی آلومینیومی، روکش چرمی صندلی‌ها، چراغ‌های LED، پدال‌های اسپرت استیلی، رکاب‌های درب مجهز به LED، پرده برای شیشه‌های عقب، فرمان سه پره مجهز به گرمکن، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سیستم ذخیره تنظیمات صندلی، بلوتوث، ترمز پارک برقی، حداکثر 6 کیسه هوا، سیستم‌های HAC و VSM اشاره کنیم.

یکی از سیستم‌های جدیدی که روی سورنتو 2015 نصب شده سیستم هوشمند درب صندوق عقب است و اینچنین کار می‌کند که اگر کلید هوشمند نزدیک درب صندوق عقب باشد و بیش از سه ثانیه در این قسمت بماند درب صندوق عقب به صورت خودکار باز می‌شود.

سورنتوی جدید به ایران می آید+تصاویر
 

یکی از موضوعاتی که هنوز در مورد سورنتوهای وارداتی مشخص نیست هفت نفره و یا پنج نفره بودن آن است زیرا این خودرو در هر دو مدل عرضه شده ولی متاسفانه نمونه‌ای از این خودرو هنوز وارد بازار نشده و نماینده آن نیز در این مورد شفاف سازی نکرده است و باید تا ورود آن به بازار کمی بیشتر صبر کنیم.
به بحث شیرین قیمت می‌رسیم. قیمت کیا سورنتو در مدل 2015 با احتساب مالیات بر ارزش افزوده کمی بیش از 226 میلیون تومان است، قیمتی که می‌تواند به خوبی با هیوندای سانتافه رقابت کند و اگرچه کمی گران‌تر از آن است اما نسل جدیدی از این خودرو محسوب می‌شود و چهره‌ای به مراتب مدرن‌تر و زیباتر نسبت به آن دارد. لذا پیش‌بینی می‌کنیم که نسل جدید سورنتو می‌توانند مانند اسپورتج به خوبی عرض اندام کند و بازار یکه‌تاز این سگمنت یعنی سانتافه را تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 43843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha