کد خبر 45112
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
ایمن ترین دوچرخه جهان+تصاویر

پرشین خودرو: به تازگی دوچرخه ای در انگلیس طراحی و ساخته شده که نه تنها محفظه ای برای افزایش ایمنی سرنشین آن دارد بلکه می توان آن را ایمن ترین دوچرخه جهان نیز به شمار آورد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این محصول جدید که Babel Bike نام دارد توسط Crispin Sinclair Innovation در لندن طراحی و ساخته شده است.
این دوچرخه جدید که در دو نسخه پدالی - برقی و پدالی – معمولی ساخته خواهد شد الهام گرفته شده از دوچرخه معروف X-۱ است که در گذشته تنها تا مرحله تولید اولیه پیش رفت و هیچگاه وارد خط تولید انبوه نشد.

Babel Bike که ساختاری کشیده دارد مجهز به کمربند ایمنی، محافظ پای فولادی، بوق از نوع مخصوص خودروها، آینه عقب، چراغهای راهنما، ترمز و هشدار و همچنین یک محفظه برای ایمنی سرنشین آن است.
در آزمایشات میدانی که بر روی این محصول جدید صورت گرفته مشخص شده که می توان به آن به عنوان یک محصول ایمن نگاه کرد.
در ساختار این دوچرخه جدید از ترمزهای هیدرولیک نیز استفاده شده است. از آن گذشته برای راحتی عمل دوچرخه سوار جایگاه مخصوصی جهت قرار دادن تلفن همراه هوشمند تعبیه شده است.
نسخه غیر برقی Babel Bike تنها ۲۱ کیلوگرم وزن دارد. در نسخه برقی اما از موتور Shimano STEPS استفاد شده که توسط یک دستگاه باتری لیتیوم یونی تغذیه می شود. با هر بار شارژ باتری که ۴ ساعت به طول می انجامد می توان بین ۸۰ تا ۱۲۹ کیلومتر مسافت طی کرد.
حداکثر سرعت این وسیله حرکتی جدید در آمریکا تا ۳۲ کیلومتر و در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۲۵ کیلومتر عنوان شده است.

کد خبر 45112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha