کد خبر 45146
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
رانندگی در آینده با Continental

پرشین خودرو: برند آلمانی که او را با تایرهای مرغوبش می شناسیم با نگاهی بر بازاریابی های آینده اقدام به توسعه لوازم جانبی مقرون به صرفه و مدرن کرده است تا بتواند برای خود عیار تازه ای باز کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، برند Continental یک شرکت آلمانی توزیع کننده وسایل جانبی برای شرکت‌های خودروسازی است که دارای طیف وسیعی از محصولات همانند سیستم‌های توروبو شارژ و کنترل سیستم انتقال قدرت و سنسورهای اسکن و رادار و… است.
این شرکت در ابتدا به تولید تایر خودرو می‌پرداخت که چندی است کسب و کار خود را گسترش داده و با نگاهی به دور دست صنعت خودروسازی به ابداع گزینه‌های جدید برای خودروسازان همراه با فناوری روز نیز پرداخته است.
سیستم پیشرفته دستیار راننده و فناوری رانندگی ایمن تنها دو گزینه ای است که این شرکت بر انان نیز تمرکز دارد و به نوعی این شرکت در حال توسعه فناوری‌های روز بوده و می‌توان گفت که از سایر رقبای خود در این صنعت نیز جلوتر است.

Continental-360-Degree-01-679x366
۳۶۰ Degree Surround View – زاویه دید ۳۶۰ درجه
عده کمی‌از خودروسازان از فناوری موسوم به “around-view monitors” استفاده می‌کنند که به صورت دیجیتالی تصاویر ویدیویی را از آنچه در حول و حوش خودرو می‌گذرد به وسیله دوربین‌های مخصوص به شما نشان می‌دهند که خود به خود کی ویژگی جدید به شمار می‌رود ولی به نظر می‌رسد مهندسین Continental در حال کار بر روی بهبود این روش و راهکار هستند.
این فناوری که در نمونه ابتدایی خود به صورت انحصاری در Lincoln MKZ مورد استفاده قرار گرفته است یک دید فراگیر ۳۶۰ درجه روشن و تمیز را در پیش روی شما می‌گذارد که دید اطراف خودرو از ۴ دوربین موسوم به چشم ماهی تامین شده است که در اطراف خودرو بکار گرفته شده اند که بدین ترتیب سنسورهای آن می‌توانند یک زاویه دید ۱۸۵ درجه را در اختیار راننده بگذارند.
شما می‌توانید با تنظیم آینه عقب به این تصاویر دست پیدا کنید و شما مختار خواهید بود که همچنان از کارکرد سنتی آینده دید عقب بهره برده و یا اینکه تنها با یک بار لمس به زاویه دید مد نظر Continental دست پیدا کنید.
تصالویر فوق العاده با یک زاویه دید عریض توسط این سیستم مهندسی جمع آوری شده و یک شات و دید شبیه سازی بسیار جالب را در پیش روی کاربر قرار می‌دهد.
با استفاده از یک رایانه پیشرفته چهار تصویر به دست امده “هم کاسه” شده و به طور بسیار جالبی نقطه کانونی نیز در آن در نظر گرفته شده است.
در ضمن مهندسین آلمانی در پی این هستند که بتوان با این سیستم اطلاعات مورد نیاز را بر روی آینه عقب به نمایش بگذارند که در مورد سوژه‌های متحرک نیز این امر اتفاق خواهد افتاد.
به هر حال این سیستم در ابتدای راه خود قرار دارد و طبق اظهارات برند آلمانی با تغییر و تحولات بیشتر در سال ۲۰۱۸ در دسترس خواهد بود.

AEB-00-679x295
Autonomous Emergency Braking – سیستم ترمز خودمختار اضطراری
ویژگی‌های پیشرفته ای همچون سیستم کروز کنترل تطبیقی و ترمز کاهش دهند سرعت و اجتناب از برخورد در خودروهایی با قیمت بالا به چشم می‌خورند که بدین ترتیب برای اکثر رانندگان در دسترس نیستند ولی شرکت آلمانی در حال کار بر روی یک سیستم مقرون به صرفه است که بارارائه ایمنی بالا در کاهش هزینه‌ها هم موثر است.
تکنولوژی مستقل ترمز اضطراری دارای مزایای متعددی در مقایسه با سیستم‌های رقیب است در حالی که مدل‌های موجود در بازار اغلب نیاز به چندین سنسور و رادار و دوربین دارند ولی Continental این مقدار را به نصف کاهش داده است.
در عوض این شرکت متکی بر نسل چهارم رادارهای خود است که قادر به عکسبرداری ار پشت پوشش سپر یک وسیله نقلیه بوده که خارج از دید بوده و در ضمن به نوعی از آن محافظت می‌شود.
این سنسورهای رادار با ترمز الکترونیکی MK C1 تلفیق شده که یک ترکیب هوشمندانه را ایجاد کرده که در ضمن دارای قیمت مقرون به صرف و ارزان نیز هستند.
در ضمن مهندسین آلمانی چند ویژگی قابل ستایش دیگر را نیز به آن افزوده اند که ترمز با یک محرک خطی انجام می‌شود و این بدان معنی است که پدال به صورت مستقیم به سیلندر اصلی متصل است که بدین ترتیب تا چهاربرابر سریع تر از یک ABS معمولی دارای قدرت پاسخگویی است.
این فناوری ترمز برای فروش در سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

DSzfgl-679x491
Highly Automated Driving – رانندگی خودمختار پیشرفته
دوست داشته باشید یا نه ، به هر حال فناوری رانندگی خودمختار آینده این صنعت را رقم زده اند و به دین ترتیب شما قادر خواهید بود که به وسیله نقلیه خود بگویی که باید به کجا برود و شما نیز به انجام دادن سایر امور خود بپردازید.
البته هنوز سیستم مهندسین المانی دارای استقلال کامل نبوده ولی گام‌های مفیدی در این راه برداشته شده است که آن به عنوان یک سیستم کروز کننترل است که می‌تواند اقدام به توقف، هدایت کردن وسرعت بخشیدن به خودرو را در پیش بگیرد که برند Continental به سختی در حال کار بر روی توسعه آن است و به زودی نسخه نهایی نیز رونمایی خواهد شد.
این فناوری برای استفاده در بزرگراه‌ها طراحی شده است و وسیله قنلیه می‌تواند خود را در سرعت ایمن نگاه داشته و در هنگام خروج از بزرگراه بار دیگر راننده کنترل وسیله قنلیه را در دست می‌گیرد.
برند Continental این ویژگی راننده خودمختار پیشرفته را با تجمیع سنسورها به همراه رادارهای اسکن اطراف و دو دوربین استریو در جلو امکان پذیر کرده است تا به نوعی با سیستم دید فراگیر این شرکت نیز هماهنگ و تجمیع شود.
در آزمایش‌های به عمل آمده این سیستم دارای ثبات بالایی بوده و بسیار قابل اطمینان است زیرا این شرکت به مدت طولانی در حال توسعه این سیستم بوده و حتی نسخه‌های قبلی آن چندین هزار مایل را در دنیای واقعی به آزمایش خود پشت سرگذاشته اند.
انتظار می‌رود که این فناوری نیز در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود درست در سالی که اکثر برندهای خودروسازی وعده رونمایی از وسایل نقلیه خودمختار را داده اند.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trailer Reverse Assist – دستیار برگشت به عقب تریلر و بکسل
به گزارش خودروسازی، بکسل یک چالش منحصر به فرد است به ویژه هنگامی‌که شما راهکاری برای رهایی از آن نداشته باشید زیرا دیدن پشت سر شما بسیار سخت و غیر ممکن است و در ضمن در هنگام دنده عقب و فرمان معکوس دچار استرس‌های فراوانی خواهد شد ولی به نظر می‌رسد فناوری‌های طراحی شده برای این فرایند کار را بسیار ساده تر نموده است.
یکی از اولین راهکارهای مهندسین آلمانی Continental افزودن یک دکمه جدید بر روی کنسول مرکزی است که ضمن افزایش الکتریکی قدرت فرمان، به طور طبیعی شما در هنگام دنده عقب و هنگام پیچیدن به چپ به چپ و به راست به راست هدایت خواهید شد.
این سیستم نوآورانه بسیار قابل توجه بوده و حتی یک تریلر بسیار بزرگ با این ابداع دارای قدرت مانور بسیار بالایی در هنگام دنده عقب و .. بود.
دومین فناوری بکار رفته در Continental این است که یک سیستم هوشمند با بررسی وزن بکسل شما به شما امکان سنجی انتخاب سرعت مناسب و شتاب دهنده را از طریق صفحه لمسی در جلوی پیش شما می‌نهد تا دیگر در سر پیچ‌ها دچار مشکل کننترل بکسل و یا کاروان نشوید.
در ضمن در هنگام دنده عقب اگر مانعی در پشت خودرو شما قرار داشت با یک دوربین هوشمند موانع به شما نمایش داده می‌شوند .
این سیستم در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و به احتمال بسیار زیاد باید در سال ۲۰۱۸ منتظر ارائه این محصول از سوی برند آلمانی وسایل جانبی خودرو باشیم.

V2X-01-679x395
V2X Communication – ارتباط خودروها با یکدیگر
شاید یکی از جذاب ترین فناوری‌های در حال توسعه وسیله نقلیه در راتباط انان با یکدیگر باشد که رمبوط به زیر ساخت‌های ارتباطی است که با صحبت کردن با یکدیگر به طر بسیار جالبی ایمنی خودروها افزایش می‌یابد.
یکی از بهترین نمونه‌های مورد آزمایش قرار گرفته که در دنیای واقعی نیز مورد استفاده قرار گرفته که به شما خودروهای پنهان را نیز به نمایش می‌گذارد بدین صورت که شما می‌توانید از خودروهایی که از جاده‌های فرعی در حال نزدیک شدن به جاده اصلی بوده نیز اگاه شوید و در ضمن با مکالمه با یکدیگر به افزایش ایمنی جاده‌ها کمک کنید و با هشیاری به عوارض جاده ای ایمنی خود را نیز افزایش دهدی.
در ضمن با ارائه یک نقطه سیر سبز شما می‌توانید به ایمنی جاده پی برده و بر پدال گاز فشار دهید و با تغییر رنگ در سرعت خود نیز تغییراتی ایجاد کنید.
به هر حال این سیستم هنوز در مراحل توسعه خود قرار دارد و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه نسخه نهایی این فناوری جالب و مقرون به صرفه باشیم.

کد خبر 45146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha