کد خبر 45251
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
محصول جدید مک لارن در شانگهای

پرشین خودرو: برند بریتانیایی دومین خودرو خود را از سری اسپرت رونمایی کرد که به نظر بیشتر مورد استقبال نوکیسگان چینی قرار خواهد گرفت.

به گزارش «پرشین خودرو»، دومین خودرو از سری اسپرت مک لارن در نمایشگاه خودرو شانگهای و در کشور چین رونمایی شد.

mclaren_540c_2317

در حالی که در برند بریتانیایی چندی پیش و در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۵ از ۵۷۰S رونمایی کرده بود حالا در نمایشگاه چینی‌ها از ۵۴۰C رونمایی کرده است.
این خودرو دومین خودرو سری اسپرت مک لارن است که از نقطه نظر طراحی تا حدودی شبیه به مدل ۵۷۰S است و برای فروش جهانی از سال آینده آماده خواهد بود.
همانند دیگر خودروهای خط تولید این شرکت، مک لارن جدید نیز دارای یک موتور ۳٫۸ لیتری توربو دوگانه V8 است که البته در کلاس خودروهای میانی این شرکت قرار گرفته و دارای قدرت پیشرانه ۵۳۳ اسب بخاری و نیروی گشتاور ۳۹۸ پوند بر فوت یا ۵۴۰ نیوتن بر متر است.

autopro-mclaren-540c-1-1429501152427-crop1429501171879p

این سیستم نیروگاهی به یک جعبه دنده هفت سرعته SSG متصل شده که قادر است تا شتاب صفر تا صد در ۳٫۵ ثانیه را داشته باشد.
همانند مدل ۵۷۰S ، مدل فعلی نیز دارای نو اوری‌هایی همچون شاسی‌های فیبر کربنی MonoCell است که کمک کرده است تا وزن این خودرو در زیر ۲۸۹۰ پوند ثابت بماند.
همانند نخستین خودرو سری اسپرت، مک لارن جدید هم دارای تغییراتی در سیستم آئرودینامیک و طراحی جدید فرمان و چرخ است که در جلو از بامپرهای جالب توجه aero blades بهره می‌برد.

mclaren_540c_2206_detail

به گزارش خودروسازی، چرخ‌های خودرو در جلو ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی است که با تایرهای Pirelli P Zero هماهنگ و منطبق شده است که البته سیستم تعلیق آن نیز با همکاری مهندسین فرمول وان توسعه پیدا کرده است.
از سوی دیگر، خودروساز بریتانیایی مک لارن بر روی فضای بیشتر در داخل کابین و ارگونومیک به خصوص در ۵۴۰C تمرکز کرده است که مناسب نوکیسگان چینی باشد و البته در کنسول مرکزی خودرو نیز شاهد یک صفحه نمایش هفت اینچی IRIS لمسی نیز هستیم.

کد خبر 45251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha