کد خبر 46181
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
نبرد اسب بخار در دنیای برقی ها!

پرشین خودرو: به نظر می رسد رقابت جدی اسب بخار به بازار خودروهای الکتریکی نیز کشیده شده است و خودورهایی مانند تسلا مدل اس برای برخی مشتریان از شتاب و سرعت کافی برخوردار نیستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، نگاهی به مشخصات برخی ابرخودروهای الکتریکی می تواند برچسب قیمت تسلا مدل اس را ناچیز نمایش داده و قدرت آنها غبطه خوردن سوپراسپرت سازانی همچون فراری را به همراه داشته باشد.

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، آخرین شرکت کننده در رقابت ابرخودروهای الکتریکی محصولی از کشور فنلاند به نام تورویدیون 1MW است. خاستگاه ابرخودروهای الکتریکی ممکن است کشورهایی باشد که کمتر در صنعت خودروسازی مطرح هستند اما خاص بودن آنها موجب می شود تا خریداران حاضر به پرداخت هزینه های بیش از یک میلیون دلار نیز باشند. در ادامه با چهار خودرو الکتریکی فوق العاده قدرتمند و گران قیمت بیشتر آشنا می شویم.

تورویدیون 1MW

 

نبرد اسب بخار در دنیای خودروهای الکتریکی!

این خودرو از درهای گالوینگ سود می برد و بنابر ادعای شرکت تورویدیون توانایی تولید 1,341 اسب بخار نیرو از چهار موتور الکتریکی را دارد. تولید این خودرو به صورت محدود و برابر با 100 دستگاه برنامه ریزی شده است. در نتیجه، شاید برچسب قیمت بین 1.5 میلیون تا 3.5 میلیون دلاری تورویدیون 1MW توجیه پذیر باشد. در حال حاضر، این شرکت تنها 15 نفر کارمند دارد.

ریماک کانسپت وان

 

نبرد اسب بخار در دنیای خودروهای الکتریکی!

ریماک شرکتی واقع در کرواسی است و خودرو خود را اخیرا طی مسابقات فرمول E در میامی، آمریکا به نمایش گذاشته است. ریماک کانسپت وان از طراحی ظاهری جذابی به عنوان یک خودرو الکتریکی سود می برد و به بدنه سبک وزن از جنس فیبر کربن مجهز شده است. چهار موتور الکتریکی 600 کیلوواتی این خودرو توانایی تولید 1,088 اسب بخار نیرو را دارند و از این رو ریماک کانسپت وان قادر است طی 2.8 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و به بیشینه سرعت بیش از 300 کیلومتر در ساعت دست یابد. قیمت این خودرو در محدوده یک میلیون دلار قرار دارد.

رنوو کوپه

 

نبرد اسب بخار در دنیای خودروهای الکتریکی!

رنوو کوپه به بدنه ای فایبرگلاسی مجهز شده و موتورهای الکتریکی دوقلو آن توانایی تولید 500 اسب بخار نیرو و 1,000 پوندفوت گشتاور را دارند. این خودرو طی 3.4 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند و در نهایت توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 193 کیلومتر در ساعت را دارد. رنوو کوپه برچسب قیمت 500 هزار دلاری را یدک می کشد. دامنه حرکت 160 کیلومتری برای این خودرو با یک بار شارژ کامل اعلام شده است.

کوئنیگ‌زگ رگرا

 

نبرد اسب بخار در دنیای خودروهای الکتریکی!

شرکت سوئدی کوئنیگ‌زگ توان تولید 1,500 اسب بخار را برای خودرو رگرا وعده داده است. در این خودرو پیشرانه 5 لیتری توئین توربو هشت سیلندر خورجینی به همراه سه موتور الکتریکی بکار گرفته شده اند. اگر ادعای دستیبابی از سرعت صفر به 400 کیلومتر در ساعت طی کمتر از 20 ثانیه درست باشد، کوئنیگ‌زگ رگرا می تواند رکورد سریع‌ترین شتاب در جهان را به خود اختصاص دهد. این سوپراسپرت لوکس برچسب قیمت 1.89 میلیون دلاری را یدک می کشد.

در دنیای ابرخودروهای الکتریکی نمونه های دیگری مانند پورشه 918 اسپایدر، مک لارن P1 و فراری لافراری نیز حضور دارند. از این رو به نظر می رسد فناوری الکتریکی بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه خودروسازان مطرح جهان برای حفظ مشتریان رده بالای خود و همچنین حفظ ویژگی دوستدار محیط زیست بودن قرار گرفته است.

 

منبع: عصر ایران

کد خبر 46181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha