کد خبر 46341
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
بازار داغ کارکرده‌های روباز

پرشین خودرو: هر خودرویی که تازه خریده شده باشد، به صورت اتوماتیک حدود ۲۰ درصد قیمت اولیه خود را از دست می‌دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، البته این تنها مرحله کاهش قیمت نیست و بعد از ۳ سال از تولید خودرو، بسته به نشان(برند) خودرو، تا ۱۵ درصد دیگر نیز از قیمت کاسته می‌شود. بنابراین خرید یک خودروی دست‌دوم، همیشه برای خریدار صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها دارد. به علاوه، از مشکلات اولیه خودروهای خارج شده از نمایشگاه هم خبری نخواهد بود.
در همین حال فصل تابستان، شاید برای برخی فصل خودروهای سقف‌باز باشد، ولی برای داشتن چنین خودروهایی بودجه محدودی در اختیار داشته باشند. در ادامه تعدادی از پرفروش‌ترین‌ها و محبوب‌ترین خودروهای «کانورتیبل» را در سال‌های گذشته مرور می‌کنیم که می‌توانند برای این منظور مفید باشند.


بی‌ام‌و Z۴ مدل ۲۰۰۶
کمتر ایرادی را می‌توان از خودروهای آلمانی گرفت. این خودروها، صددرصد قابل‌اعتماد هستند و به همین دلیل است که قیمت بالایی دارند. به همین خاطر نیز با گذشت زمان استهلاک و کاهش قیمت زیادی ندارند. با خرید یک «کانورتیبل» از آنها، می‌توانید مطمئن باشید که برای مدت زیادی آن را در اختیار خواهید داشت و مثل همیشه برای شما کار خواهد کرد.
با اینکه طراحی «بی‌ام‌و Z۴» چندان چنگی به دل نمی‌زند، ولی اگر کسی بودجه‌ای همسطح با آن داشته باشد، برای یک «کانورتیبل» گزینه مناسبی است. به‌طور مسلم اگر کسی توانایی خرید یک «بی‌ام‌و» را داشته باشد، در ازای هزینه‌ای که کرده، انتظار عملکردی مطابق با آن دارد. موتور ۳ لیتری در این مدل دارای قدرت ۲۶۵ اسب‌بخار است و شتاب خوبی دارد. برای مدلی که سفرهای متعادل و سرویس‌های لازم را نیز داشته، قیمتی حدود ۲۱ هزار دلار می‌توان انتظار داشت.


مزدا MX۵ مدل ۲۰۰۸
این مدل از MX۵ به خاطر ابعاد جمع و جور و هندلینگ فوق‌العاده، یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت است. موتور ۲ لیتری این خودرو، قدرتی برابر ۱۶۰ اسب‌بخار دارد که برای شتاب به ۶/۹۶ کیلومتر بر ساعت، زمانی برابر با ۴/۷ ثانیه نیاز دارد. بسیاری از نقد و بررسی‌ها نسبت به این مدل مثبت بوده و از رانندگی و هندلینگ راضی‌کننده با آن حکایت داشته‌اند.
در هر حال، هنوز هم این مزدا متوسط مصرف سوخت ۳/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را خواهد داشت. قیمت تقریبی این مدل خودرو، می‌تواند حدود ۱۶ هزار دلار تخمین زده شود که نسبت به «بی‌ام‌و Z۴ » قیمت کمتری دارد.


مرسدس SLK ۳۵۰ مدل ۲۰۰۹
خودروی آلمانی دیگر این فهرست، یک «کانورتیبل» فوق‌العاده از مرسدس است. ۳۵۰ SLK قدرت شگفت‌انگیز ۳۰۵ اسب‌بخار را از موتور ۵/۳ لیتری V۶اش پیشنهاد می‌دهد و در مدت ۴/۵ ثانیه می‌تواند به سرعت ۶/۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت متوسط این خودرو نیز حدود ۶/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای این ابعاد موتور، رقم چندان بدی نیست. حرکت سقف کانورتیبل نیز بسیار سریع و جالب است.
کابین۳۵۰ SLK یک طراحی تیره و لوکس دارد و چرم زیادی در آن به کار رفته است. صندلی‌ها نیز مجهز به گرم‌کن هستند. یک مدل ۳۵۰ SLK با کارکرد متوسط و سرویس مناسب می‌تواند قیمتی برابر با ۳۰ هزار دلار داشته باشد.


آئودی TT رودستر مدل ۲۰۰۸
هیچ خودرویی مثل آئودی ایمنی و اسپرت بودن را یک‌جا در خود ندارد و آئودی TT رودستر نیز به همین شکل است. نسخه ۱/۸ TFSI ۱۶۰ اسپرت، احتمالا ارزان‌ترین نوع آئودی TT است، اما فقط با نگاه کردن، نمی‌توانید آن را بشناسید. این خودرو سرعت صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت را در مدت ۳/۷ ثانیه ثبت می‌کند و با یک باک کامل می‌تواند مسافتی حدود ۸۶۰ کیلومتر را بپیماید. در نتیجه، خودرویی خواهید داشت که هم سریع و هم از لحاظ اقتصادی به صرفه است. قیمت تقریبی این خودرو حدود ۲۸ هزار دلار خواهد بود.


پورشه باکستر ۲۰۰۸
وقتی صحبت از پورشه آلمانی به میان می‌آید، جای هیچ حرفی درباره عملکرد و هندلینگ باقی نمی‌ماند.
چه موتور ۷/۲ لیتری یا ۴/۳ لیتری S را داشته باشید، باکستر S لبخندی از رضایت بر لب‌های شما می‌نشاند. موتور ۴/۳ لیتری با ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت، دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳/۵ ثانیه است. چون اینگونه خودروها به خاطر کیفیت و کارآیی آنها شناخته شده‌اند، بنابراین می‌توان بدون نگرانی هر روز از آنها استفاده کرد. البته باید درنظر داشت که هزینه‌های سرویس و نگهداری پورشه‌های اسپرت بسیار بالاست.
با وجود عملکرد بالای باکستر با موتور ۴/۳ لیتری، مصرف سوخت این خودرو به صورت متوسط۹/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. برای داشتن یکی از نشان(برند)های مطرح جهان در زمینه عملکرد خودروهای اسپرت، قیمت تقریبی ۳۷ هزار دلار را می‌توان انتظار داشت.در این بین نباید فراموش کرد که بازار خودروهای دست دوم در همه جای جهان بازاری پر رونق است. با این حال این بازار نیز در بسیاری از کشورها متفاوت است. درواقع استقبال از خودروهای دست دوم در هر جای دنیا به فرهنگ آن منطقه یا کشور باز می‌شود. به‌طور مثال خودروبازان امریکایی بیشتر به داشتن خودروهای قدیمی و عضلانی علاقه دارند که به‌طور عمده مراکزی در این کشور برای بازسازی و نوسازی خودروهای قدیمی اما معروف فعالند و خودروهای قدیمی را به روز می‌کنند.
در مقابل در اروپا خریداران خودروهای دست دوم ترجیهی می‌دهند روی شاخص‌های کلاس خودرو و آپشن‌ها مانور داده و با نقدینگی که در اختیار دارند خودروهایی به روزتر سوار شوند.

منبع: روزنامه صمت

کد خبر 46341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha