کد خبر 46343
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
ششمین نسل Camaro رونمایی شد

پرشین خودرو: برند اسپرت ساز آمریكایی بعد از حرف و حدیث فراوان سرانجام ششمین نسل شورولت كامارو محبوب را رونمایی كرد كه دارای بروز رسانی های فنی جالب توجهی است.

به گزارش «پرشین خودرو»، شورلت کامارو ۲۰۱۶ پیش از رونمایی رسمی‌در دیترویت در یک مراسم ویژه در Belle Isle رونمایی شد.

2016-Chevrolet-Camaro-2
کامارو ۲۰۱۶ در حقیقت ششمین نسل خودرو آیکونیک خودروساز آمریکایی است که خودرو جدید بر پایه معماری جدید Alpha platform همانند Cadillac ATS و CTS که از سوی جنرال موتورز ابلاغ شده است ساخته شده است که نتیجه آن ادربرگیرنده این نکته است که این خودرو عضلانی اسپرت در حدود ۲۰۰ پوند سبک تر از مدل فعلی خود است.
مراحل ساخت کاماروی فعلی در اوشاوا کانادا انجام می‌گیرد که تا پایان سال جاری ادامه خواهد شد و از ماه نوامبر نیز نسل جدید به یک انتظار طولانی برای تولید خود خاتمه خواهد داد و وارد خط تولید خواهد شد.
همانند مدل موستانگ، کاماروی جدید دارای یک موتور توربوشارژ چهارسیلندر است که البته بر خلاف موستانگ دارای گزینه‌های موتوری دیگر همچون گزینه‌های موتوری V6 و V8 خواهد بود.

2016-Chevrolet-Camaro-6
موتور چهارسیلندر قدرت پیشرانه ۲۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۹۵ پوند بر فوت را امکان پذیر کرده است که نسخه میانی V6 نیز دارای قدرت پیشرانه ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۴ پوند بر فوت است و نمونه قدرتمند تر ۶٫۲ لیتری V8 نیز قدرتمند تر از C7 Corvette است که قدرت پیشرانه آن ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۵ پوند بر فوت است.
تمامی‌مدل‌های کاماروی جدید دارای سیستم انتقال قدرت شش سرعته دستی و یا هشت سرعته اتوماتیک هستند و همانند کورورت جدید تمامی‌گزینه‌های انتقال قدرت دارای سیستم تظبیق پذیری مرکز ثقل نیز هستند.

2016-Chevrolet-Camaro-22
هر دو مدل V6 و V8 به صورت استاندارد با سیستم اگزوز متغیر ارائه می‌شوند که دارای حالت “stealth” mode است که به کاربران این مدل‌ها کمک خواهد کرد تا در حالت رانندگی در برف و یخ با کمترین میزانس رو صدای اگزوز به حرکت خود ادامه دهند اگر این موارد برای شما مهم نیست این صدا خفه کن می‌تواند به صورت کامل یک حاله سکوت را بر روی صدای موتور شما حاکم کند که البته ممکن است مورد پسند عده ای نباشد.
از سوی دیگر، شورلت کاماروی جدید حالات مختلف رانندگی را در پیش روی شما قرار می‌دهدکه تمامی‌مدل‌ها دارای حالت‌های برف، یخ، مدل معمولی و اسپرت هستند و مدل قدرتمند SS نیز با حالت مخصوص مسابقه track عرضه خواهد شد.


مدل قدرتمند SS به صورت استاندارد با ترمزهای برمبو و سیستم تعلیق مغناطیسی عرضه خواهد شد که پیش تر در نسل پنجم این خودرو و در مدل سوپرشارژ ZL1 نیز شاهد ان بودیم که با محدود کردن وزن به فرمان پذیری هر چه بهتر خودرو کمک می‌کرد.
این خودرو البته طبق ادعای شورلت با چند بروز رسانی جدید عملکرد بهترین را نسبت به نسخه خود در نسل پنجم در این زمینه در پیش روی خریداران خود قرار داده است.

2016-Chevrolet-Camaro-18
شورلت در کاماروی جدید طراحی فضای داخلی کابین را هر چه بیشتر راننده محور کرده است و یک صفحه نمایش لمسی در کنسول مرکزی خودرو و یک صفحه نمایش دیجیتالی هشت اینچی سایر اطلاعات مربوط به سرعت و سوخت و… را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
پروژکتورهای‌هالوژنی به صورت استاندارد در خودرو بکار گرفته شده اند اما در مدل‌های RS و SSبه همراه چراغ‌های جلو HID و چراغ‌های روشن در طول روز LED به همراه چراغ‌های عقب LED عرضه شده است.


به گزارش خودروسازی، از نظر ابعا نیز این خودرو در حدود دو اینچ کوتاه تر از نسل قبلی و یک اینچ باریک تر است که حاصل بکارگیری از عناصر سبک وزن در ساختار و طراحی آن است.
جنرال موتورز هنوز هیچ گونه قیمت گذاری برای کامارو جدید اعلام نکرده است ولی به احتمال بسیار زیاد در ۳ ماهه چهارم سال جاری میلادی شاهد عرضه آن به بازار و بالطبع اعلام قیمت گذاری رسمی‌آن نیز خواهیم بود.

کد خبر 46343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha