واردات تایر بدون نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش ممنوع شد+سند

پرشین خودرو: در حالی که مدتها از تصادف مرگبار و تاسف بار دو اتوبوس مسافربری در جاده قم می گذرد، اما دلایل مختلفی که منجر به این حادثه شد، هنوز هم برای مسئولان و افکار عمومی حائز اهمیت است که یکی از این موارد، استفاده از لاستیک های بی کیفیت چینی بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، تقریبا همه کارشناسان، ترکیدن لاستیک جلوی اتوبوس را آغازگر حادثه فوق می دانند که این ترکیدن باعث خارج شدن کنترل اتوبوس از دست راننده، عبور از گاردریل وسط اتوبان، برخورد با اتوبوس دوم، بروز آتش سوزی و در نهایت مرگ تاسف بار شماری از هموطنان شد.
نکته ای که مدتی است داغ دل مقامات صنفی را تازه کرده، نبود نظارت بر واردات لاستیک های بی کیفیت، اما ارزان چینی و به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار لاستیک ایران است که بر این اساس، بسیاری از متخصصان خواستار حذف این لاستیک ها از بازار شده اند.
لاستیک های بی کیفیت چینی تا 60 درصد ارزان تر از لاستیک های ایرانی، کره ای، آلمانی و دیگر برندهای معتبر هستند و برخی مردم به دلیل ضعف بنیه مالی یا صرفه جویی غلط، به استفاده از آنها اقدام می کنند. در ساخت لاستیک های نامرغوب چینی از مواد ناکافی استفاده می شود و همین امر مقاومت لاستیک در برابر گرمای شدید و اصطکاک جاده و همچنین وزن زیاد خودرو و سرنشین یا بار آن را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.
اما در جدیدترین اقدام دولت برای ممانعت از واردات این اجناس بی کیفیت و خطرساز، سازمان توسعه تجارت در ابلاغیه ای به مرکز واردات گمرک ایران که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، شرایط جدیدی را برای واردات تایر اعلام کرده است.

بر اساس این شرایط جدید که طبق ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان وضع شده، با توجه به نقش مهم تایر و تیوپ در ایمنی خودروها، از این پس ثبت سفارش واردات انواع تایرهای بایاس و نخی مربوط به خودروهای سبک و سنگین و حتی تایر و تیوپ دوچرخه و موتورسیکلت، صرفا توسط نمایندگی های رسمی ارائه کننده خدمات پس از فروش و تضمین ها و مجوزهای لازم امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 46445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • akbar ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    2 0
    اینکه لاستیک تیوبلس رو شامل نمیشه . اتوبوس لاستیکهاش تیوبلس بود.