کد خبر 46528
۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
ترسناکترین مسیرهای ریلی جهان+تصاویر

پرشین خودرو: راه آهن یکی از آسانترین و کم خطرترین روشهای حمل و نقل در جهان است که سابقه کاربرد آن به دو قرن می رسد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این روش حمل و نقل شاید کمتر موجب ترس و دلهره مسافران شود ولی  مسیرهای ریلی در جهان وجود دارد که در گروه ترسناکترین و دلهره آورترین قرار می گیرد. جمعی از کارشناسان راه و راه آهن اخیرا به بررسی و ارائه ترسناکترین مسیرهای راه آهن در نقاط مختلف جهان پرداخته اند.

ترن نوبز (Tren a las Nubes) در آرژانتین

این مسیر ریلی که به قطار ابرها معروف است در سال 1932 را اندازی شد و در ارتفاع 4 هزار و 900 متری بنا شده است. این مسیر ریلی در 270 مایل پایتخت آرژانتین را به شهر سالتا در 16 ساعت متصل می کند و در مسیرش از 29 پل و 21 تونل رد می شود.

مسیر (White Pass and Yukon Route)

این مسیر در سال 1900 بنا شده و صرفا برای جابجایی طلا در دو بندر کانادا و آمریکا ساخته شده بود. علاوه بر چندین تونل، قطار این مسیر باید از پرتگاه ها و پلهای یه طرفه عبور کند.

ناریس دل دیابلو (Nariz del Diablo) در اکوادور

ناریس دل دیابلو معروف به دماغه شیطان در مسیر 50 میلی جنوب اکوادور بنا شده است. برای عبور از این مسیر باید از منطقه پرتگاهی با شیب تند عبور کرد.

مسیر ریلی جورج تاون لوپ (Georgetown Loop Railroad) در آمریکا

این مسیر در کلورادو آمریکا واقع شده است و نزدیک به یک قرن از ساخت آن می گذرد. این مسیر در ارتفاع 195 متری کوهستان بنا شده و در حال حاضر یک منطقه گردشگری است.

فلامزبانا (Flamsbana) در نروژ

این مسیر 13 مایلی دو بندر کشور نروژ را به هم متصل می کند. مسیر ریلی فلامزبانا در ارتفاع 863 متری ساخته شده و یکی از پرشیب ترین مسیرهای ریلی جهان است که از میان آبشارها و تونلهای صعب العبور رد می شود.

مسیر کامبرز به تولتک سنیک (The Cumbres and Toltec Scenic Railroad) در آمریکا

این مسیر در ارتفاع 3 هزار و 52 متری کوهستان راکی واقع شده و در مسیر خود از پرتگاه های باریک، تونلها و پلهای متعدد عبور می کند.

برنینا اکسپرس در سوئیس

این مسیر یک سایت فرهنگی بین المللی است که عبور از آن در تابستان زیبا ولی در زمستان به دلیل عبور از پرتگاه ها و لغزندگی شدید بسیار ترسناک و خطرناک است.

کوراندا در اتریش

این مسیر ریلی در سال 1891ساخته شد و در مسیر یک ساعت و 45 دقیقه از 15 تونل و مسیرهای پرتگاهی عبور می کند. این مسیر در زمستان یکی از راه های ریلی صعب العبور است.

مسیر ریلی دارجلینگ (Darjeeling)

مسیر دارجلینگ از کلکته به شیملا هندوستان کشیده شده و در مسیر خود از سست ترین پلهای آجری عبور می کند.

 

منبع: بازار خبر

کد خبر 46528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • majid ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    jaie vereske ma toye in axa khalie