کد خبر 46584
۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

پرشین خودرو: 23 ماه مه روز جهانی لاک‌پشت است. از همین رو، به سراغ گونه‌هایی عجیب و شگفت‌انگیز از لاک‌پشت‌ها رفته‌ایم.

به گزارش «پرشین خودرو»، لاک‌پشت ها دوست داشتنی‌اند؛ با اینکه گاهی خیلی بزرگ و ترسناک می‌شوند اما در عین حال زیبا هم هستند.  اما چقدر در مورد گونه‌های عجیب این حیوان می‌دانید؟ پس این شما و این عجیب‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا.

لاک‌پشت آفریقایی
 

عجیب‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا


واقعاً نمی‌شود جواب لبخند او را نداد! اما اصلاً گول این لبخند را نخورید. چون این گونه، می‌تواند هر چیزی را بخورد، حتی جسد انسان را. مردم معمولاً گروه‌هایی از این نوع لاک‌پشت را می‌بینند که در حال غرق کردن کبوتر یا جانوری بزرگ دیگری در همین ابعاد هستند. ممکن است به نظر بامزه بیایند، اما در واقع آن‌ها قاتلینی خونسرد‌اند.

لاک‌پشت ماتا ماتا

عجیب‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا


نه اشتباه نکنید. این یک لاک‌پشت ماتا ماتاست نه سنگ و برگ‌های کف آب. ظاهر این گونه‌ی آمریکای جنوبی، کاملاً با عادات حرکت آرام خود، در برکه‌ای با آب راکد هماهنگ است. با لاکی به شکل سنگ و تکه چوب، با سر و گردنی به شکل برگ بهترین گزینه برای ماهی‌هایی است که برای یافتن غذا، به او نزدیک می‌شوند؛ اما لحظه دیگر را نمی‌بینند.

لاک‌پشت سینه سرخ کوتاه گردن

عجیب‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا


این لاک‌پشت دوست‌داشتنی، در تجارت حیوانات خانگی معروف است. وقتی جوان است، سینه قرمز شفافی دارد که با بالا رفتن سن، به نارنجی و زرد متمایل می‌شود. این حیوان بومی استرالیا و گینه نو، تا ده اینچ قد می‌کشد.

لاک‌پشت گردن ماری جزیره روتی

عجیب‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا


با گردنی دراز، این لاک‌پشت از عجیب‌ترین گونه‌های خود است. لاک او، در حدود 7 تا 9 اینچ درازا دارد و طول گردنش هم به همین میزان می‌رسد. با این ظاهر، او محبوب ترین لاک‌پشت در تجارت حیوانات است، به طوری که جمعیت آن‌ها رو به کاهش گذارده است. از همین رو، تجارت آنها غیر قانونی اعلام شده است.

سنگ‌پشت درخشان

عجیب‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا


بومی ماداگاسکار است و او هم در خطر انقراض قرار گرفته است. لاک او، تا 16 اینچ رشد می‌کند و وزنی تا حدود 35 پوند دارند. مانند دیگر سنگ‌پشتان، این گونه هم عمر طولانی‌ای دارد. در واقع، «توایی مالیا»، مسن‌ترین سنگ‌پشت درخشانی بود که 188 سال عمر کرد!

لاک‌پشت دریایی پشت چرمی

عجیب‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا


این گونه، معروف‌ترین لاک‌پشت دریایی و بزرگترین آن‌هاست. در عمیق‌ترین بخش‌های دریا شنا می‌کند و به دور دست‌ترین سفرها می‌رود. همچنین آن‌ها مانند کوسه‌ها می‌جنگند و از خود دفاع می‌کنند. برعکس دیگر لاکپشتان دریایی، این گونه لاک ندارد و آنچه در پشتش می‌بینید، در واقع پوست اوست که سطحی روغنی دارد. انسان‌ها البته با شکار توسط ماهیگیران و با انداختن پلاستیک در دریاها، موجبات انقراض این حیوان باستانی را فراهم آورده اند.

لاک‌پشت غول‌آسای کانتور با لاکی نرم

عجیب‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا


برای این گونه، غول‌آسا واژه‌ای درست است، زیرا درازای آن می‌تواند به 6 پا هم برسد! این لاک‌پشت، سری عجیب و چشمانی بسیار نزدیک به پوزه خود دارد. او بالغ بر 95 درصد از عمر خود را ساکن و بی‌حرکت، در میان شن یا گل‌های ته رودخانه می‌گذراند. مانند بسیاری دیگر، این گونه هم در معرض انقراض است.

گالاپاگوس

عجیب‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا


لاک‌پشت غول‌آسای گالاپاگوس، قطعاً از مشهورترین لاک‌پشت هاست. او، بزرگترین لاک‌پشت موجود در دنیاست و بیش از 100 سال زندگی می‌کند. بزرگترین گالاپاگوس ثبت شده، وزنی معادل 880 پوند دارد و 6 پا طول آن است. آن‌ها بومیان جزیره گالاپاگوس هستند. متاسفانه با دخالت‌های بشر، نسل این گونه‌های نادر به مخاطره افتاده است.

کد خبر 46584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha