کد خبر 47056
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
این کانسپت ها باید به تولید انبوه برسند

پرشین خودرو: یکی از علل اصلی به تولید نرسیدن خودروهای کانسپت هزینه های بالای آنها برای تولید و نبودن حامی مالی است ولی در این گزارش نمونه هایی از کانسپت معرفی می شود که در صورت تولید انبوه، به یکی از پرطرفدارترین خودروهای حال حاضر جهان تبدیل خواهند شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروهای مفهومی یا "کانسپت" چیزی نیست جز رویای طراحان خودرو و امیدواری برای تولید انبوه آن در آنها در آینده! هر طراح خودرو در جهان در آرزوی این است، روزی اتومبیلی که طراحی کرده درمقیاس گسترده تولید گردد و به یکی از بهترین مدلهای برند تبدیل شود.
این خودروها سالانه چشم بسیاری از تولید کنندگان و مشتریان را در نمایشگاه های بین المللی خودرو نوازش می دهد. تعدادی از آنها مجوز تولید انبوه را بدست می آورند و برخی علی رغم داشتن تمامی شرایط تولید انبوه، بخت با آنها یار نبوده و از تولید باز می مانند و آرزوی حضور در جاده ها و خیابانهای شهرهای مختلف جهان را دفن می کنند.
یکی از علل اصلی به تولید نرسیدن خودروهای کانسپت هزینه های بالای آنها برای تولید و نبودن حامی مالی است ولی در این گزارش نمونه هایی از کانسپت معرفی می شود که در صورت تولید انبوه، به یکی از پرطرفدارترین خودروهای حال حاضر جهان تبدیل خواهند شد.

لینکلن کانتینتال کانسپت

این خودرو بیش از اندازه لوکس و تجملی به نظر می رسد. استفاده از مقادیر زیاد کروم در تزئینات بدنه ، اتاق و جلوپنجره کاملا متفاوت با مدل های جاری لینکلن، بوده و اشرافیت و لوکسی در چهره ان بر جوانی و اسپرتی غلبه کرده است. لینکلن در مورد پیشرانه و قوای فنی، اطلاعات چندانی منتشر نکرده و صرفا به موتور شش سیلندر 3.0 لیتری توربوی آن که از سری اکوبوست است تایید کرده است. این کانسپت می تواند نمونه لوکس و گرانقیمت لینکلن باشد و در میان ثروتمندان طرفدارانی پیدا کند.


بی ام و ویژن فیوچر (BMW Vision Future Luxury)
این مگا سدان برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شد و دارای یک صفحه نمایش سربالا است که علائم راهنمایی و رانندگی، محدودیت سرعت، و سایر اطلاعات در شیشه جلو اتومبیل را نشان می دهد. حداکثر قدرت این اتومبیل 328 اسب بخار خواهد بود و می‌تواند در 4.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد.


کیا تریل استر
کیا سابقه خوبی در تبدیل کردن مفاهیم به واقعیت دارد. این مدل راه خود را از سال2012 و با حضور در نمایشگاه خودرو شیکاگو آغاز کرد. کیا تریل‌استر تصویری از یک آفرود متمدن است. البته نمی‌توان آن را رقیبی برای جیپ دانست اما همین‌که با آن می‌توان به تجربیاتی لذت‌بخش در مسیرهای ناشناخته رسید، جای خوشحالی دارد. به لطف موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری توربو با توان 185 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن متر که نیرو را توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند، این خودرو کمبودی احساس نخواهد کرد.


لکسوس ال اف سی2 (Lexus LF-C2)
این مدل عضلانی اولین نمایش خود را در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ارائه داد. از نقاط قوت آن گذشته از موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری، می توان به فضای داخل کابین، صفحه نمایشگر بزرگ، سیستم سرگرمی، یک نمایشگر در کنسول میانی، نمایشگر دیجیتال داشبورد و ... اشاره کرد.


بیوک آونیر
بیوک آوینر رسما در نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2015 معرفی شد. این خودرو دارای چراغ های جلوی LED، جلو پنجره آبشاری، ظاهری عضلانی و رینگ های 21 اینچی آلیاژی است. همچنین در قسمت داخلی نیز از مواد با کیفیت بالا شامل تزئینات چوبی، ابریشم و چرم اعلا استفاده شده است. آوینر مفهومی دارای سامانه تصفیه هوای پاک، نورپردازی داخلی، شارژ بی سیم تلفن های هوشمند و یک صفحه نمایشگر 12 اینچی است. و از یک موتور V6 انژکتوری برخوردار است.


آئودی پرولوگ
خودرو ساز آلمانی، آئودی پرولوگ را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس2014 معرفی کرد. تمام عناصر طراحی پرولوگ در خودروهای آینده آئودی به کار خواهد رفت این خودرو می تواند نسل بعدی A8 را نشان دهد. پرولوگ از موتور 4.0 لیتری V8 TFSI متصل به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و سیستم 4WD کواتروی آئودی است.


فورد lightweight
این خودرو جایگزین فورد اطلس در نمایشگاه سال گذشته دیترویت بود. بدنه این خودرو از آلومنیوم اف 150 ساخته شده که ترکیبی از آلومینیوم،فولاد، منیزیم، فیبر کربن بوده و وزن آن 25 درصد کمتر از فیوژن جاری است و این به معنای مصرف سوخت کمتر است.


اینفینیتی qx30
این موج دوگانه در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد. قلب این خودرو، یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو است که از مرسدس قرض گرفته شده و با یک گیربکس هفت سرعته خودکار جفت می‌گردد. البته انتظار می‌رود، طیفی از موتورهای بنزینی و دیزلی برای این خودرو معرفی شوند. انتقال قدرت به دو یا چهار چرخ نیز انتخابی خواهد بود.

منبع: بازار خبر

کد خبر 47056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha