کد خبر 47473
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
واکنش شورای رقابت به اظهارات نعمت زاده

پرشین خودرو: یک عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به این‌که این شورا همواره مکانیزم قیمت‌گذاری را تعیین کرده و هیچ گاه اقدام به قیمت‌گذاری نکرده است، گفت: ما به این امر معتقد نیستیم که امسال قیمت خودرو افزایش پیدا کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، این عضو شورای رقابت در واکنش به اظهارات اخیر وزیر صنعت مبنی بر این‌که اقدام شورای رقابت مبنی بر قیمت‌گذاری خودروی سواری مغایر قانون است،گفت: وظیفه شورای رقابت تعیین مکانیزم قیمت‌گذاری است، در این مورد آقای نعمت‌زاده حرف درستی زده است، ولی هیچ وقت شورای رقابت وارد قیمت‌گذاری خودرو نشده است، بلکه همواره مکانیزم‌هایی را ارائه می‌دهد که در آن شاخص‌ها و متغیر‌های قیمت‌گذاری تعیین می‌شود.

وی در پاسخ به این‌که علت تعلل شورای رقابت در تعیین تکلیف میزان افزایش قیمت خودرو و طرح بحث ابهام قانون تنظیم بخشی در این مورد چیست؟ عنوان کرد: اگر خودروی سواری کالای انحصاری محسوب نمی‌شد، هیچ‌گاه در دستور کار شورای رقابت قرار نمی‌گرفت، همین‌که این امر در دستور کار شورا قرار گرفته است و وزیر صنعت نیز قبول دارد که شورای رقابت این مکانیسم را تعریف کند به معنای انحصاری‌بودن خودروی سواری است.

به گزارش ایسنا، این عضو شورای رقابت با تاکید بر این‌که این شورا اعتقادی به افزایش قیمت خودرو در سال جاری ندارد، گفت: امسال تورم مهار شده و با توجه به وضعیت جهانی قیمت ارز نیز پایین آمده است. پس دلیلی برای این‌که قیمت خودرو را افزایش دهیم وجود ندارد.

کد خبر 47473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha