کد خبر 47865
۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

پرشین خودرو: انسان از زمان قبیله باستانی آزتک در مکزیک به بیرون آوردن خشکی از دل آب‌ها اهمیت می‌داد. چیزی که امروزه با عنوان شهر مکزیکوسیتی می‌بینید نتیجه تلاش‌های این قبیله است.

به گزارش «پرشین خودرو»، امروزه در کشورهای مختلف جهان به‌منظور ارتقای صنعت گردشگری و ایجاد زمین کشاورزی به ساخت جزایر مصنوعی یا دست‌ساز بشر تمایل بیشتری  نشان داده می‌شود. مخصوصاً با بالا آمدن سطح آب اقیانوس‌ها و احتمال کاهش مساحت خشکی‌ها، ساخت جزایر مصنوعی ضروری به نظر می‌رسد.

در حال حاضر جزایر مصنوعی متعددی در جهان وجود دارد که تنها تعدادی از آنها مهندسی ساز هستند.

جمیرا (Palm Jumeirah) در امارات متحده عربی

جمیرا مجمع‌الجزایر ایجادشده در امارات با اقتباس از روش احیای زمین است. این جزیره یکی از سه جزیره جبل علی و دیره است که در آب‌های خلیج‌فارس بناشده است. این جزیره خط ساحلی دوبی را تا 520 کیلومتر افزایش داده است.

جزیره جهان (The World) در دوبی

جزیره مصنوعی جهان، جزیره دست‌ساز انسان به شکل نقشه کره زمین است که در 4 کیلومتری سواحل دوبی ساخته‌شده است.این جزیره از ماسه‌های آب‌های کم‌عمق ساحلی و به دستور امیر دوبی شیخ محمد بن راشد المختوم  بناشده است. جزیره در مساحتی به وسعت 14 در 42 هزار مترمربع و با استفاده از 31 میلیون تن سنگ و ماسه با هزینه تخمینی 14 میلیارد دلار ساخته شد.

پورت آیلند(Port Island) در ژاپن

این جزیره مصنوعی در سواحل چوکو ژاپن قرار دارد و بین سال‌های 1966 و 1981 بنا شد.این جزیره علاوه بر راه ارتباطی به بخش‌های داخلی ژاپن، از باند فرود بالگرد، هتل، مرکز خرید و پارک برخوردار است.

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ در هنگ‌کنگ

باندهای فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ روی جزیره مصنوعی چک لاپ کاک ساخته‌شده است. این جزیره از سال 1998 راه‌اندازی شد و در حال حاضر پرازدحام‌ترین فرودگاه دنیا و بزرگ‌ترین بندر بارگیری کشتی‌ها است.

جزیره برج العرب در دوبی

برج العرب با 321 متر ارتفاع بلندترین هتل جهان است. این برج در جزیره‌ای مصنوعی در فاصله 280 متری از جزیره جمیرا ساخته‌شده است و توسط پلی به آن متصل است.این هتل 7 ستاره شبیه به بادبان یک قایق طراحی‌شده است.

جزیره ونتین (Venetian) فلوریدا آمریکا

این مجمع‌الجزایر در ساحل میامی فلوریدا بناشده و شامل 6 جزیره غیرمسکونی است. جزیره صرفاً جهت تفریح و پیک‌نیک مورداستفاده قرار می‌گیرد و توسط یک پل به بخش اصلی شهر میامی متصل می‌شود.

جزیره مروارید (The Pearl) در قطر

این جزیره در 350 متری شهر دوحه در مساحتی به وسعت 4 میلیون مترمربع بناشده است. تا سال 2012 بیش از 5 هزار نفر در این جزیره سکنی گزیدند. این جزیره تا 32 کیلومتر به مرز آبی قطر افزوده است. هزینه ساخت این جزیره مصنوعی 15 میلیارد دلار است.

فرودگاه بین‌المللی کانسای در ژاپن

این جزیره مصنوعی در جزیره اوزاکا واقع‌شده و رنزو پیانو طراح ایتالیایی آن را طراحی کرده است.

جزایر امواج (Amwaj) در بحرین

این جزیره در مساحتی به وسعت 2 میلیون و 790 هزار مترمربع بناشده  و تا 240 متر به مرز آبی بحرین افزوده است. این جزیره کاملاً مسکونی بوده و مجهز به هتل و مراکز تجاری است.

جزیره شناور اروس

این جزیره در دریاچه تیتیکاکا نزدیک مرز بولیوی و پرو ساخته‌شده است. اساس جزیره از نی بوده و ساکنان آن با علمی که از اجداد خود به ارث برده‌اند این جزیره شناور را بناکرده‌اند. این جزیره مجهز به آنتن رادیو و مدرسه بوده و قایق و خانه‌هایی که کاملاً از نی ساخته‌شده است.

 

کد خبر 47865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha