کد خبر 48046
۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
برترین برندهای صنعت خودرو 2015

پرشین خودرو: مجله کانسامر ریپورتس هرساله گزارشی را منتشر می‌کند که در آن بهترین برندهای خودرو در سراسر جهان بر اساس معیارها عملکرد تست جاده‌ای، قابلیت اطمینان و دیگر معیارها معرفی می‌شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، کانسامر ریپورتس یک مجله آمریکایی است که به‌طور ماهانه توسط اتحادیه مصرف‌کنندگان منتشر می‌شود . در گزارش سال 2015 این مجله که به تازگی منتشر شده است، لکسوس برای دومین سال متوالی در صدر قرار گرفته و پس از آن مزدا، تویوتا و آئودی در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند. انتهای این فهرست نیز به فورد، دوج، مینی، جیپ و فیات اختصاص یافته است.

در این رتبه‌بندی، خودروسازان براساس یک نمره کل که ترکیبی از نمره تست جاده‌ای هر برند و میانگین نمره قابلیت اطمینان برند است، رده‌بندی می‌شوند. نمره تست جاده‌ای از میانگین نتایج تست‌های فراوان انجام شده توسط کانسامر ریپورتس از خودروها به‌دست می‌آید و رتبه قابلیت اطمینان نشان می‌دهد به‌طور متوسط هر برند چقدر دوام دارد.

همه خودروسازان در رتبه‌بندی گزارش کانسامر ریپورتس قرار نگرفته‌اند. برندهای جگوار، لندرور، مازراتی، میتسوبیشی، رام، اسمارت و تسلا در این رتبه‌بندی جایی ندارند، چون آمار کافی برای نقد و بررسی‌این برندها وجود نداشت.

اما نگاهی بیندازیم به رتبه‌های برتر این رتبه‌بندی.

 

لکسوس

لکسوس با کسب 78 نمره، بهترین نمره کل را به‌دست آورد و عنوان بهترین برند سال 2015 را ازآن خود کرد. کانسامر ریپورتس، لکسوس را برندی نامید که به دلیل«ساخت خودرو‌های بدون صدا، شیک و قابل‌اطمینان مشهور است.» این خودروساز همچنین بالاترین رتبه قابلیت اطمینان و نمره تست جاده‌ای را کسب کرد.

 

مزدا

مزدا توانست نمره کل 75 را به‌دست آورد. کانسامر ریپورتس اعلام کرد مزدا برندی است که «خود را می‌شناسد و خصوصیات خوش آب و رنگش را در همه خودروهای جدیدی که می‌سازد، منعکس می‌کند.» این خودروساز همچون لکسوس نمره تست جاده‌ای 76 را کسب کرد و از نظر قابلیت اطمینان یکی از بهترین برندها نام گرفت.

 

تویوتا

تویوتا با کسب نمره کل 74، نمره تست جاده‌ای 72 و رتبه«پیش‌بینی شده بالا» در زمینه قابلیت اطمینان، موفق شد جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. کانسامر ریپورتس درباره تویوتا گفت: «تویوتا بر ساخت خودروهای محکم و قابل‌اطمینان تمرکز کرده است. این خودروها دلپذیر، راحت و بسیار محبوب هستند.»

 

آئودی

با نمره کل 73، نمره تست جاده‌ای 81 و رتبه بالای «قابلیت اطمینان»، آئودی در جایگاه چهارم فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو قرار گرفت. کانسامر ریپورتس در باره این برند می‌گوید: «این یک برند لوکس است که با تکنولوژی‌های روز، طراحی داخلی لوکس و سیستم چهار چرخ محرک در بازار شناخته شده است.»

 

سوبارو

سوربارو با کسب نمره کل 73 رتبه 5 را در فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو کسب کرد. این خودروساز نمره تست جاده‌ای 80 و رتبه پیش‌بینی شده بالا در زمینه «قابلیت اطمینان» را به‌دست آورد. کانسامر ریپورتس اعلام کرد: «این خودروساز سرانجام می‌تواند خود را در زمره شرکت‌های مشهور در زمینه تکنولوژی پیشرفته به‌شمار آورد.»

 

پورشه

گرچه پورشه بالاترین نمره تست جاده‌ای یعنی نمره 84 را به‌دست آورد، اما در فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو در رتبه ششم جای گرفت. نمره کل این خوروساز آلمانی 70 بود و رتبه «متوسط» را در زمینه قابلیت اطمینان به‌دست آورد.

 

بیوک

بیوک با کسب نمره کل 69 و نمره تست جاده‌ای 76 و رتبه«پیش‌بینی شده بالا» در زمینه قابلیت اطمینان در جایگاه هفتم فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو قرار گرفت. کانسامر ریپورتس درباره این خودروساز می‌گوید: «این شرکت با تولید رگال اسپورت، که قابل‌رقابت و مقرون به صرفه محسوب می‌شود، درحال پاک کردن تصویر کسالت‌بار خود است.»

 

هوندا

هوندا با کسب نمره کل 69، نمره تست جاده‌ای 71 و رتبه«پیش‌بینی شده بالا» در زمینه قابلیت اطمینان، در رده هشتم فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو قرار گرفت. کانسامر ریپورتس درباره این خودروساز گفت: «این شرکت خودروهایی تولید می‌کند که از نظر سوخت به صرفه هستند، قابلیت اطمینان بالایی دارند و ارزش فروش مجدد آنها بالاست.»

 

کیا

کیا موفق شد نمره کل 68، نمره تست جاده‌ای 73 و رتبه«پیش‌بینی شده بالا» در زمینه قابلیت اطمینان را به‌دست آورد. به گزارش کانسامر ریپورتس: «کیا خودروهای خوبی عرضه می‌کند که با قیمتی کمتر از قیمت برندهای پیشتاز فروخته می‌شوند.»

 

بی‌ام‌و

کانسامر ریپورتس، بی‌ام‌و را «دلپذیر، راحت و دارای بهره‌وری سوخت» توصیف کرد. این برند با کسب نمره کل 66، نمره تست جاده‌ای 82 و رتبه «متوسط» در زمینه قابلیت اطمینان، جایگاه دهم فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو را به خود اختصاص داد.

 

اکیورا

اکیورا، خودروساز ژاپنی، با کسب نمره کل 65، نمره تست جاده‌ای 78 و رتبه «متوسط» در زمینه قابلیت اطمینان در جایگاه یازدهم قرار گرفت. کانسامر ریپورتس درباره این خودروساز می‌گوید: «گرچه اکیورا یک خودروساز لوکس است، اما پرستیژ و فضای داخلی دلپذیر دیگر برندهای لوکس را ندارد و تجربه رانندگی با آن بیش از آن که جذاب باشد، معمولی است.»

 

ولوو

ولوو موفق شد با به‌دست آوردن نمره کل 65، نمره تست جاده‌ای 76 و رتبه«پیش‌بینی شده متوسط» در زمینه قابلیت اطمینان، در رده دوازدهم فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو قرار بگیرد. کانسامر ریپورتس درباره این خودروساز می‌گوید: «مدل‌های سدان، واگن و شاسی‌بلند ولوو محکم و موقر بوده و با جدیدترین سیستم ایمنی و اجتناب از تصادف، بسیار امن هستند.»

 

هیوندای

این خودروساز نمره کل 64، نمره تست جاده‌ای 73 و رتبه«پیش‌بینی شده متوسط» در زمینه قابلیت اطمینان را به‌دست آورد و در جایگاه سیزدهم فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو قرار گرفت.

 

جی‌ام‌سی

این خودروساز آمریکایی در فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو در جایگاه چهاردهم قرار گرفت. جی‌ام‌سی توانست نمره کل 61، نمره تست جاده‌ای 73 و رتبه «پیش‌بینی شده متوسط» در زمینه قابلیت اطمینان را به خود اختصاص دهد.

 

فولکس‌واگن

فولکس‌واگن نمره کل 60، نمره تست جاده‌ای 76 و رتبه «پیش‌بینی شده متوسط» در زمینه قابلیت اطمینان را به‌دست آورد و در رده پانزدهم فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو جای گرفت.

در فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو همچنین فورد با کسب نمره کل 53، نمره تست جاده‌ای 72 و رتبه «پایین» در زمینه قابلیت اطمینان در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفت. دوج جایگاه بیست و پنجم این فهرست را به خود اختصاص داد و نمره کل 52، نمره تست جاده‌ای 71 و رتبه «پایین» در زمینه قابلیت اطمینان را به‌دست آورد. مینی با کسب نمره کل 46 نمره تست جاده‌ای 72 و پایین‌ترین رتبه ممکن در زمینه قابلیت اطمینان مکان 26 فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو را به خود اختصاص داد و جایگاه بیست و هفتم این فهرست به جیپ تعلق گرفت. این برند نمره کل 38، نمره تست جاده‌ای 59 و پایین‌ترین رتبه ممکن در زمینه قابلیت اطمینان را کسب کرد. و سرانجام فیات در انتهای فهرست بهترین برندهای صنعت خودرو جای گرفت. این خودروساز پایین‌ترین نمره کل؛ یعنی نمره 32، پایین‌ترین نمره تست جاده‌ای یعنی 55 و پایین‌ترین رتبه ممکن در زمینه قابلیت اطمینان را به خود اختصاص داد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 48046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha