ماشین‌بازهای عاشق خودرو داخلی

پرشین خودرو: خودروسواران و مصرف‌کنندگان خودرو هر کدام برای خرید خودرو موردنظر خود معیارهایی دارند که براساس آن اقدام به خرید می‌کنند. ارزان بودن، ایمنی، زیبایی، کلاس خودرو و مهم‌تر از همه نشان(برند) آن.

به گزارش «پرشین خودرو»، اما اینکه یک خریدار تنها عاشق خودروهایی باشد که ساخت کشوری خاص یا حتی کشور خود باشد، نکته‌ای است که قصد داریم در این گزارش و گزارش‌های دیگر به آن بپردازیم.
به خاطر داریم از گذشته، ماشین‌بازها هر کدام سبک‌های خاص خود را انتخاب می‌کردند و خارج از کلاس آنها به کشور سازننده آن بیشتر تاکید داشتند. خودروهای ژاپنی ارزان و ایمن، خودروهای امریکایی قدرتی و بزرگ و آلمانی‌ها سریع و زیبا. در این بین اما افراد بسیاری دوست دارند ماشین امریکایی خریداری کنند و این می‌تواند دلایل متعددی از قبیل وفاداری به نشان(برند) موردعلاقه یا حتی کمک به اقتصاد ملی کشورشان داشته باشد. با این وجود، اکنون تعریف خودرو امریکایی در اقتصاد جهانی به آسانی سابق نیست. نکته جالب برای خریداران امریکایی این است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در امریکا خط تولید دارند، درحالی که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی امریکایی محصولات خودشان را در مکزیک و کانادا می‌سازند. در این فهرست ۱۰ نمونه از بهترین اتومبیل‌ها در کلاس‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم که در خاک امریکا تولید می‌شوند و در آزمایش‌های نشریه Consumerreports بالاترین امتیازها را دریافت کرده‌اند.


کلاس اسپرت: شورولت کوروت «استینگری»
تولید شورولت کوروت از دهه ۱۹۸۰م به محلی به نام «بولینگ گرین» در ایالت کنتاکی امریکا منتقل شده است. این اتومبیل اسپرت امریکایی در سال ۲۰۱۴م وارد هفتمین نسل خود شد. جدیدترین مدل کوروت استینگری با موتور ۸ سیلندر ۴۶۰ اسب بخاری خود، تعریف جدیدی از شتاب‌گیری وحشیانه، هندلینگ دقیق و ترمزگیری عالی را ارائه می‌کند. در حالی که قیمت ۵۴ هزار تا ۸۳ هزار دلاری آن از رقیبانی همچون پورشه ۹۱۱ کمتر است. انتخاب از میان چندین حالت رانندگی به این اتومبیل امکان داده تا هم برای رانندگی شهری و هم برای مسابقاتی که درون پیست برگزار می‌شود، مناسب باشد. گیربکس ۷سرعته دستی این خودرو در مکزیک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سفارشی در «تولیدو» ایالت اوهایو، تولید می‌شود.


شاسی‌بلند اندازه بزرگ: شورولت «تراورس»
«تراورس»، یکی از بهترین شاسی‌بلندهایی است که به ۳ ردیف صندلی مجهز هستند. این خودرو بسیار آرام و راحت است و ۸ نفر ظرفیت سرنشین دارد. رانندگی این اتومبیل هم بسیار چالاک و استوار بوده و محدوده قیمتی آن از ۳۰ هزار و ۹۹۵ دلار تا ۴۳ هزار و ۹۳۵ دلار است. در طول آخرین فیس‌لیفتی که روی این اتومبیل انجام شده، امکاناتی از قبیل سیستم سرگرمی «مای‌لینک» و محافظ سر به آن افزوده شده است. این خودرو هندلینگ خوب و ایمنی بالایی دارد و فرمان‌پذیری آن بسیار خوب است. «جی‌ام‌سی آکادیا» و «بیوک Enclave» پسرعموهای «تراورس» محسوب می‌شوند. همچنین «تراورس» به یک موتور ۶ سیلندر V شکل و یک گیربکس ۶ سرعته مجهز است که به همراه اتومبیل در میشیگان تولید می‌شوند.


شاسی‌بلند لوکس: آکورا MDX
آکورا MDX، نشان برتر نشان(برند) لوکس هوندا یعنی آکورا است. این شاسی‌بلند بسیار راحت، سریع و ساکت است و فضای آرامش‌بخشی را برای هر ۵ سرنشین خود فراهم می‌کند. موتور ۳/۵ لیتری و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این اتومبیل، هر ۲ عملکرد نرمی دارند و شتاب‌گیری سریعی را در مقابل رقیبان، برای MDX به ارمغان می‌آورند. با این حال قیمت این خودرو در محدوده۴۲ هزار و ۷۶۵ دلار تا ۵۶ هزار و ۹۸۰ دلار است. مصرف سوخت این اتومبیل هم ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی است. آکورا MDX در لینکلن ایالت آلاباما تولید می‌شود، درحالی که قوای محرکه آن، محصول کارخانه‌های هوندا واقع در اوهایو است.


شاسی‌بلند اندازه متوسط: تویوتا هایلندر
این خودرو را می‌توان در انواع ۷ یا ۸ نفره سفارش داد. تویوتا هایلندر رانندگی جذابی دارد و به صندلی‌های بسیار راحتی مجهز شده است. محدوده قیمتی این خودرو از ۲۹ هزار و ۴۱۵ دلار تا ۴۹ هزار و ۹۹۰ دلار است. برای هایلندر می‌توان موتورهای ۴ سیلندر ۲/۷ لیتری و ۶ سیلندر ۳/۵ لیتری را سفارش داد. هر ۲موتور به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند، این در حالی است که نوع هیبریدی هایلندر به گیربکس CVT مجهز است. در طول آزمایش‌ها مدل ۴ چرخ متحرک ۶ سیلندر هایلندر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی ۱۱ لیتر و نوع هیبرید این خودرو ۹/۵ لیتر سوخت مصرف کردند.


سدان اندازه متوسط: هوندا «آکورد»
مدت‌های طولانی است که از هونداآکورد به خاطر نتایج خوبی که در آزمایش‌هایی از قبیل مصرف سوخت و قابلیت اطمینان کسب می‌کند، به‌عنوان یک ماشین مناسب یاد می‌شود. مدل فعلی هونداآکورد فضای داخلی فراخ و گسترده و همچنین رانندگی خوبی دارد. هر ۲ موتور ۴ و ۶ سیلندر این اتومبیل بسیار نرم و کم‌مصرف هستند. مدل ۴سیلندر هونداآکورد در طول آزمایش‌ها مصرف سوخت ۷/۹ لیتری و مدل ۶ سیلندر نیز مصرف سوخت ۹/۱ لیتری داشت. قابلیت اطمینان بالا همواره یکی از مشخصات تمام نسل‌های هونداآکورد است. مونتاژ هونداآکورد در Marysville اوهایو انجام می‌شود و قیمت این خودرو از ۲۲ هزار و ۱۰۵ دلار تا ۳۵ هزار دلار است.


سدان اندازه متوسط: تویوتا «کمری»
کمری، پرفروش‌ترین سدان چند سال اخیر بازار ایالت متحده است و قیمت آن از ۲۲ هزار و ۹۷۰ دلار شروع شده و به ۳۱ هزار و ۳۷۰ دلار می‌رسد. سواری جذاب و راحت، هندلینگ مناسب و کیفیت ساخت بالا از ویژگی‌های تویوتاکمری است. مدل ۲۰۱۵ این خودرو اصلاحات فراوانی را تجربه کرده است و بیشتر تویوتا کمری‌ها در کنتاکی مونتاژ می‌شوند. قوای محرکه این اتومبیل هم در تأسیسات سوبارو در اوهایو تولید می‌شوند.


سدان بزرگ: شورولت «ایمپالا»
یکی از خودروهایی که بالاترین امتیازها را در طول آزمایش‌ها به خود اختصاص داد، شورولت ایمپالا بود. ایمپالا بسیار جادار، راحت و ساکت است. این اتومبیل با موتور V۶ توانایی زیادی در شتاب و ترمزگیری دارد و هندلینگ آن هم بسیار دقیق است و رانندگی ایمپالا را همچون اتومبیل‌های لوکس تداعی می‌کند. نوع ۶سیلندر ایمپالا در «اونتاریو» مونتاژ می‌شود، در حالی که نوع ۴ سیلندر آن در تأسیسات جنرال موتورز در دیترویت تولید شده و گیربکس آن نیز در میشیگان تولید می‌شود.


سدان بزرگ: تویوتا «آوالون»
آخرین نسل تویوتا «آوالون» چهره زیبایی دارد. نمای داخلی این اتومبیل بسیار لوکس و جادار است و از مواد بسیار با کیفیت در آن استفاده شده و محدوده قیمتی آن از ۳۲ هزار و ۲۸۵ دلار تا ۴۱ هزار و ۷۰۰ دلار است. موتور ۶ سیلندر ۲۶۸ اسب بخاری «آوالون» بسیار تازه‌نفس است و در ترکیب با گیربکس ۶ سرعته، رانندگی نرم و روانی برای اتومبیل به ارمغان می‌آورد. نوع ۶ سیلندر این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹/۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند، در حالی که نوع هیبریدی آن که به یک موتور الکتریکی در کنار موتور ۴ سیلندر مجهز است، در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی ۶/۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. تویوتا «آوالون» به همراه برادر کوچکتر خود یعنی تویوتا کمری در کنتاکی تولید می‌شود و قوای محرکه «آوالون» نیز محصول ویرجینیای غربی است.


مینی ون: هوندا «اودیسه»
مدل پرکاربرد و همه‌کاره اودیسه، ترکیبی هوشمندانه و سخاوتمندانه را در کنار رانندگی انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهد. قیمت اودیسه از محدوده ۲۸ هزار و ۹۷۵ دلار تا ۴۴ هزار و ۶۰۰ دلار است که در آلاباما تولید می‌شود. این خودرو از یک موتور V۶ و گیربکس ۶ سرعته بهره می‌برد که هر ۲ در تاسیسات هوندا در اوهایو تولید شده‌اند. اودیسه ظرفیت ۸ نفر سرنشین را دارد که دسترسی به قسمت داخلی ماشین به‌راحتی انجام می‌شود و نصب صندلی کودک در آن بسیار راحت است.

 

منبع: صمت

کد خبر 48910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha