کمپین؛ برای نخریدن خودرو یا مقابله با صنعت داخلی

پرشین خودرو: کمپین نخریدن خودرو که چندی است در فضای مجازی مردم را به نخریدن خودروهای داخلی دعوت می کند بیش از آنکه نشان از خواسته های مصرف کنندگان خودرو داشته باشد، از مقابله با صنعت داخلی حکایت دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، گروه های متعددی در فضای مجازی فعالیت خود را برای ترغیب مردم به نخریدن خودرو صفر کیلومتر آغاز کرده و توانسته اند در این راه کاربران زیادی را با خود همراه کنند.

کمپین پایگاه مردمی ندارد
احمد فرهادی از کارشناسان صنعت خودروی کشور با اشاره به کمپین نخریدن خودرو تصریح کرد: بنظر نمی رسد که این حرکت پایگاه مردمی داشته باشد چرا که در گذشته ثابت شده مردم همیشه چند گام جلوتر از مسئولان حرکت کرده و متوجه هستند که تولید ملی به غرور ملی ارتباط دارد.
وی اضافه کرد: این کمپین یک حرکت سازمان یافته تر از آنچیزی است که بخواهد از طرف مردم هدایت شود و به نظر می رسد یک مافیا به شکل نامرئی در حال سمت و سو دادن به آن است.
فرهادی با اشاره به آنکه در صنعت خودروی کشور مافیاهای متعددی وجود دارد، اظهار داشت: در این مرحله ما شاهد ظهور مافیا در بخش فروش و خدمات پس از فروش هستیم. در مجموع این حرکت وصل می شود به منافع عده ای که علاقه مند هستند صنعت خودروی کشور روی پای خود نایستد.
این کارشناس صنعت خودرو در خصوص اینکه آیا واردکنندگان خودروهای چینی در پشت این حرکت قرار دارند، گفت: نمی توان به طور قاطع گفت این واردکنندگان در پشت پرده این کمپین قرار دارند چرا که در بازار کنونی، خودروهای چینی نیز دچار مشکل هستند.
وی سپس تصریح کرد: کمپین نخریدن خودروی داخلی یک رفتار و حرکتی است که در راستای مقابله با صنعت داخلی صورت می گیرد و وقتی حرکتی شروع می شود این احتمال وجود دارد که تعدادی مردم ناخواسته به این حرکت بپیوندند و این موضوع نیز در آسیب شناسی رفتار اجتماعی یک رفتار طبیعی به شمار می آید.
این فعال حوزه صنعت خودروی کشور در عین حال تصریح کرد: مردم نسبت به صنعت خودرو دل خوشی نداشته و این احساس را دارند که سال های اخیر در پشت این صنعت قرار گرفته اند ضمن آنکه فضای پس از توافق و اینکه چه آینده ای برای صنعت خودرو رقم خواهد خورد، مردم را دچار تردید کرده و شاید همین موضوع سبب شده تا برخی به این کمپین بپیوندند.
فرهادی مسیر مقابله با این کمپین را تغییر رویکرد و رفتار صنعت خودروی کشور دانست و گفت: رفتار کلی صنعت خودروی کشور باید بر روی پلتفرم رضایت مردم شکل بگیرد و زمانی که مشتری خودرویی را تحویل می گیرد احساس آرامش کند نه آنکه رنجی بر رنج های او اضافه شود.
این کارشناس حوزه خورو با بیان اینکه چنانچه صنعت خودرو بر روی پایه اخلاق حرکت کند به طور قطع توفیق بدست خواهد آورد، گفت: باید از توافق بدست آمده نهایت استفاده را برد و ضمن ارایه برنامه منسجم با خارجی ها مشارکت جدی داشت تا دانش فنی به کشور منتقل شده و براساس آن بسترها و پایه های تحول صنعت خودرو در کشور شکل بگیرد.

کمپین با مدل ملی در تضاد است
همچنین عبدالله بابایی از دیگر کارشناسان صنعت خودرو کشور با بیان اینکه کمپین نخریدن خودرو در اصل نگرشی نادرست و با مدل ملی در تضاد است، گفت: این کمپین براساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و همچنین چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته، ایجاد شده و تشکیل آن ضربه بزرگی به تولید ملی و خریداران خودرو وارد خواهد کرد.
وی سپس شرایط حاضر برای خرید خودرو را مناسب دانست و افزود: با توجه به بالا رفتن تیراژ تولید و تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند.

کد خبر 49352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دل سوخته ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    12 0
    صنعت خودرو بارها سر مردم کلاه گذاشته و همیشه با مردم غیر صادقانه رفتار کرده است . از فروش پشت دست قیمت در بازار گرفته تا دیر کرد در تحویل خودرو . گران فروشی ، تولید محصولات بی کیفیت ، پر مصرف ، غیر ایمن ، و از نظر تکنولوژی عقب . 90 درصد آلودگی کلان شهر ها بخاطر پائین بودن تکنولوژی تولید خودرو های داخل است
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    11 0
    خودشونو هم بکشن تا محصول با کیفیت وبا قیمت مناسب ودرخور ایرانی تولید نشود نمی خریم......
  • بی نام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    12 0
    پرشین خوروی عزیز بیش از این سایتتو بی اعتبار نکن و خودتو به در و دیوار نکوبون. آقا مگه زوره . خودروی بی کیفیت نمی خرییییییم . تمام .
  • ساده لوح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    9 0
    جناب اقای فرهادی سلام این عادت خیلی بدی است تا مسئله ای را نمی توانیم حلش کنیم شروع کنیم به ارعاب و تهدید که مثلا مافیا پشت پرده هدایت گر این جنبشه اصلا به فرض محال که مافیا هم پشت پرده این جنبشه شما به عنوان یک کارشناس خودرو !!!! نباید بپرسید این جمعیت کثیر چرا با ان همراهی می کنند ؟؟ ایا شما اعتقاد دارید که خودرو ساخت داخل در مقابل قیمت کیفیت خوبی ارائه می دهد ؟؟؟ یا خودروهای به روز و ایمنی هستند ؟ یا خدمات پس از فروش خوبی دارند؟؟ چرا عادت کرده ایم صورت مسئله را پاک کنیم ؟؟ چرا نمی گویید در این خودرو سازی ها چه خبر است ؟ چرا نمی پرسید چرا پراید یاید 24 سال تولید شود و از کیفیت ان هم روز به روز کاسته شود ؟؟ چرا 405 همچنان تولید می شود ؟؟ چرا ؟چرا؟ و هزار چرای دیگر
  • صالح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    11 0
    این کمپین کاملأمردمی ودرنتیجه رفتارهای نادرست واستثماری خودروسازان داخلیه.. خودروسازهایی که بیش ازسی یا چهل سال دارن یک محصول قدیمی تولیدمیکنن وآپشن هاشونم درحدبرف پاک کن عقب و...
  • پیام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    8 0
    واخ واخ چه کارشناسای نازنین و باهوشی داریم ما!!!!!! همه تون تو شرکت مرسدس و بی ام استخدام شدید!!!
  • محمود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    1 0
    تا بوده مردم جونشونو با محصولات ... اینا از دست دادن نمخریم،کسی از بی ماشینی نمرده
  • مسعود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    2 0
    تولید داخل و غرور ملی!!!! آقای کرشناس پراید غرور ملی شماست !!! بعدم کدوم تولید داخل کلا از چین میارید اینجا منتاژ میکنید بعد میگید تولید داخل!!!
  • حمید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    1 0
    کمپین برای نخریدن خودرو بی کیفیت و گران خیلی حرکت خوبی است. اما خودروهای چینی هم نخریم. خودروی چینی گران تر شده آیا افرادیکه کمپین تشکیل داده اند خودروی داخلی نخرند ولی خودروی چینی بخرند بازیچه نشده اند؟؟؟ شاید این کمپین کار چینی ها بوده است؟؟؟ چشم ها را باشد شست کمی فکر باید کرد.
  • یک ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    1 0
    آقای دلواپس ،بهتر نیس خانوادتو تشویق کنی همیشه از خودرو بظاهرملی استفاده کنن ؟ این کمپین یک اتحاد مردمیه و هیچ شخصی جز ملت فهیم وباشعور ایران پشت این کمپین نیست بهتره سرتونو مثه کبک توبرف نکنین برا که واقعیتها رو نبینین ،ظاهرا ملت ایرانو نشناختین همیجور که بردنتون بالا همیجورم میارنتون پایین برید خودروسازی رو از دوکشور ژاپن وکره یاد بگیرید که تو چند سال چه ماشینای باکیفتی رو به بازار ارائه دادن ولی خودروهای ملی شما یه مشت ...