کد خبر 49405
۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

پرشین خودرو: در گذشته ای نه چندان دور خودروهایی الکتریکی محصولاتی با طراحی ظاهری عجیب، عملکردی خارج از حد انتظار، دامنه حرکت محدود و در مجموع گزینه هایی کسل کننده بودند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از عصر ایران، با پیشرفت فناوری، بازار خودروهای الکتریکی دیگر آن دوران را پشت سر گذاشته و امروزه محصولاتی منحصر به فرد و کارآمد که حتی توانایی رقابت با مدل های بنزینی و دیزلی را دارند، روانه بازار شده اند.

انتشار گازهای گلخانه ای و روند نگران کننده گرمایش جهانی از موضوعات حساسی محسوب می شوند که در کانون توجه جهانی قرار دارند. در همین راستا، محدود کردن منابع آلاینده مورد توجه قرار گرفته که یکی از مهم‌ترین آنها شامل خودروها می شود.

خودروهایی که سوخت های فسیلی مصرف می کنند یکی از عوامل انتشار گازهای گلخانه ای هستند و بر همین اساس شرکت های تولیدکننده خودرو برای مقابله با این شرایط و رعایت استانداردهای زیست محیطی تولید خودروهایی که از سوخت های پاک بهره می برند را دنبال می کنند. یکی از محبوب‌ترین گزینه ها در این زمینه خودروهای الکتریکی هستند.

در گذشته ای نه چندان دور خودروهایی الکتریکی محصولاتی با طراحی ظاهری عجیب، عملکردی خارج از حد انتظار، دامنه حرکت محدود و در مجموع گزینه هایی کسل کننده بودند. اما با پیشرفت فناوری، بازار خودروهای الکتریکی دیگر آن دوران را پشت سر گذاشته و امروزه محصولاتی منحصر به فرد و کارآمد که حتی توانایی رقابت با مدل های بنزینی و دیزلی را دارند، روانه بازار شده اند. در ادامه با برخی از بهترین خودروهای الکتریکی 2015 بیشتر آشنا می شویم.

بهترین خودرو الکتریکی از نظر دامنه حرکت: تسلا مدل S

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2015

تسلا مدل S خودروی سدان لوکسی است که با یک بار شارژ کامل باتری خود توانایی طی مسافت 270 مایل (434 کیلومتر) را دارد. این خودرو برچسب قیمت 85 هزار دلاری را یدک می کشد.

بهترین خودرو الکتریکی مقرون به صرفه: شورلت اسپارک

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2015

شورلت اسپارک یک خودرو جمع و جور شهری است که با یک بار شارژ کامل باتری خود می تواند مسافت 82 مایل (132 کیلومتر) را پوشش دهد. اسپارک نخستین خودرو تمام الکتریکی بود که با فناوری شارژ سریع روانه بازار شد. این خودرو برچسب قیمت 25 هزار و 170 لار را یدک می کشد.

پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی: نیسان لیف

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2015

حدود پنج سال از حضور نیسان لیف در بازار می گذرد و این خودرو در سال 2014 آمار فروش رکورد شکن 30 هزار دستگاه را به ثبت رساند. نیسان لیف با یک بار شارژ کامل باتری خود می تواند 84 مایل (135 کیلومتر) را طی کند و مدل جدید آن که به زودی روانه بازار می شود دو برابر کردن دامنه حرکت این خودرو را هدف قرار داده است. نیسان لیف برچسب قیمت 29 هزار و 10 دلاری را یدک می کشد.

نوآورانه‌ترین خودرو الکتریکی: ب‌ام‌و i3

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2015

ب‌ام‌و برنامه ویژه ای برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی دارد و با معرفی مدل i3 توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. این خودرو جوایز مختلفی را به واسطه بدنه سبک وزن فیبر کربنی، طراحی ظاهری شیک و استفاده از مواد پایدار در طراحی داخلی دریافت کرده و با بهره‌مندی از پیشرانه بسط دهنده دامنه حرکت نگرانی مشتریان از خرید خودرویی تمام الکتریکی را کاهش داده است. ب‌ام‌و i3 یا بک بار شارژ کامل باتری خود مسافت 81 مایل و با پیشرانه بسط دهنده مسافت 150 مایل را طی می کند. این خودرو برچسب قیمت 43 هزار و 350 دلاری را یدک می کشد.

بهترین خودرو پلاگین هیبرید: شورلت ولت

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2015

خودرو سدان شورلت ولت در حالت استفاده از باتری می تواند 38 مایل (61 کیلومتر) را طی کند و پس از آن با فعال شدن پیشرانه بنزینی دامنه حرکت کلی این خودرو به 380 مایل (611 کیلومتر) می رسد. مدل کاملا جدید شورلت ولت 2016 دامنه حرکت 50 مایل (80 کیلومتر) در حالت الکتریکی را نوید داده است. شورلت ولت برچسب قیمت 34 هزار و 345 دلاری را یدک می کشد.

بهترین خودرو الکتریکی برای رانندگی شهری: فیات 500e

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2015

اگر در پی خودرویی جمع و جور برای سفرهای درون شهری خود هستید و به مدل های الکتریکی نیز علاقه دارید، فیات 500e می تواند انتخابی ایده آل برای شما باشد. این خودرو با یک بار شارژ کامل باتری خود می تواند دامنه حرکت 87 مایل (140 کیلومتر) را پوشش دهد. طراحی ظاهری زیبا، موتور الکتریکی 110 اسب بخاری و برچسب قیمت 32 هزار و 780 دلار، فیات 500e را به خودرویی دوست داشتنی مبدل می کنند.

بهترین خودرو اسپرت الکتریکی: ب‌ام‌و i8

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2015

اگر در پی تجربه رانندگی هیجان انگیز در دنیای خودروهای الکتریکی هستید، خودرو هیبریدی ب‌ام‌و i8 با طراحی ظاهری آینده نگر، شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.2 ثانیه و دامنه حرکت 23 مایل (37 کیلومتر) با استفاده از باتری می تواند انتخابی ایده آل برای شما باشد. این خودرو برچسب قیمت 137 هزار و 450 دلاری را یدک می کشد.

بهترین خودرو الکتریکی آینده: شورلت بولت

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2015

نگرانی و ترس مصرف کنندگان از دامنه حرکت محدود خودروهای الکتریکی به نظر می رسد طی چند سال آینده و با تداوم پیشرفت فناوری باتری ها از بین برود. اوایل سال جاری میلادی شرکت جنرال موتورز از مدل مفهومی شورلت بولت رونمایی کرد که توانایی طی مسافت 200 مایل (322 کیلومتر) بین هر بار شارژ باتری خود را دارد. برای شورلت بولت برچسب قیمت بین 30 تا 40 هزار دلار انتظار می رود و پیش بینی می شود تولید آن از اواخر سال 2016 آغاز شود.

کد خبر 49405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha