کد خبر 49413
۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
«کمپین نخریدن خودروی ایرانی» خیانت است

پرشین خودرو : وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی تصریح کرد: چنانچه کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درآمد ملی خیانت می کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته بیش از 1 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد و پیش بینی می شود امسال دو برابر شود. وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولید داخلی و مصرف کالاهای ساخت داخل در خصوص کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی تصریح کرد: چنانچه کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درآمد ملی خیانت می کند. نعمت زاده افزود: بخشی از توقف تولیدات خودروسازی ها مربوط به تعطیلات تابستانی آنها بود و به هر صورت مقداری رکود در کالاهای بادوام در کشور وجود دارد و شاید هم برخی از رسانه ها کم و بیش مطالبی می نویسند. وی گفت: مردم انتظار دارند بعد از مذاکرات 1+5 شاید یک تغییراتی در قیمت باشد و به همین دلیل اگر مصرف ضروری نداشته باشند دست نگه می دارند ، هیچ مشکلی در فروش نیست و بطور عموم در لوازم خانگی، اتومبیل و کالاهایی که نیاز روزمره نیست شاید در این یکی دو ماه 5 تا 6 درصد افت بازار داشته باشیم که طبیعی است. نعمت زاده درباره خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل افزود: خروج خودروهای فرسوده در حال انجام است و به خاطر محدودیت منابع بودجه نمی شود خیلی سرعت بیشتر داد و این موضوع را دوستان دیگر ما در نهاد ریاست جمهوری دنبال می کنند البته هرچه زودتر این کار را انجام دهیم بیش از یک هزار خودرو سواری کاربراتوری کاملا فرسوده با سن بیش از 20 سال در کشور داریم که حتما باید از چرخه حمل و نقل کنار برود که مصرف این خودرو ها 40 تا 50 درصد بیشتر از خودروهای یورو 4 است که ما تولید می کنیم. وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: اگر خروج خودروهای فرسوده را از چرخه حمل و نقل سرعت ببخشیم این به بازار خودرو کمک می کند. به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به این سئوال که عدم رضایت مردم از کیفیت خودروهای ساخت داخل را قبول دارید، گفت : مردم خودشان باید تصمیم بگیرند ما فکر می کنیم خودروها طبق استاندارد تولید می شود و هر روز کیفیت بهتر و بیشتر می شود اما خیلی جای کار دارد. نعمت زاده افزود : دوستان به شدت روی مسائل کیفی و نوآوری ها کار می کنند و آنچه که ما شاهد هستیم و خودم هر دو هفته یکبار جلسه دارم این است که یک مقدار کم لطفی است که نسبت به تولیدات داخلی چنین تبلیغ شود، من آنچه که می توانم شاهد باشم دوستان در خودروسازی و در مراکز تحقیقاتی فعالیت می کنند و قطعا ما استانداردهای ملی و محیط زیست را رعایت می کنیم و اگر غیر از این باشد خودروها شماره گذاری نمی شود.
کد خبر 49413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    23 0
    به نظر من تولید و فروش خودرو های نامرغوب و آلاینده به قیمتهای خیلی بالا خیانت به مردم و مملکته
  • یک ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    ای آقای وزیر ما دیگه گوشمون پر و جام صبرمون لبریز شده از بس که حرفهای تکراری و الکی شنیدیم. من یه سورن دارم هر روز خراب میشه و ایران خودرو رو دارم نفرین می کنم.
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    24 0
    هیچکس نمیگه این مردم بیچاره تا کی باید خودروهای دهه 90 میلادی رو تحمل کنن و بخرن آقاییی مسیول چرا باید 40 میلیون پول سمند و پرشیا بدن مردم وقتی در انزلی با این پول هیوندایی اکسنت فول اتومات با جدیدترین موتور و امکانات میشه خرید.
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    21 0
    پس با این شرایط چرا خود شما پراید و 405 سوار نمی شید؟
  • کامیار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    22 0
    آقای وزیر تولید بی کیفیت و قیمت گزاف و سر به فلک کشیده ی خودرو اگه خیانت نیست پس اسمش چیه ؟؟؟؟؟
  • امیرحسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    3 0
    واقعا ک خودرو های تکنولوژی سی سال پیش رو با قیمت خودروی روز دنیا به ملت فروختن و امکان خریدن ماشین روز دنیا رو به دلیل بالا بودن گمرکی از قشر متوسط جامعه گرفتن خیانته
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    23 0
    حمایت از تولید ملی به قیمت جان عزیزانمان راست میگید خودتون از تولید ملی حمایت کنید
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    15 0
    یکسال پیش تصمیم گرفتم خودرو پژو405 مدل 84 خود را بایک خودرو پژو صفر جایگزین کنم و مصیبت از همینجا آغاز شد .یکساعت پس از دریافت خودرو به نمایندگی زنگ زده وگفتم گیربکس ماشین صدا دارد گفتند مشکلی نیست حدود 2000 کیلومتر برانید اگر صدا حذف نشد درخواست گیربکس و تعویض میکنیم.اکنون این سومین گیربکس است که روی ماشینم سوار شده ولی همچنان صدا دارد . در طول این یکسال بیش از 20 بار به نمایندگی مراجعه کرده ام و ست کلاچ و سقف نمدی و بلبرینگ و سنسور چراغ دو درب عوض شده ولی عیبهای زیادی همچنان باقی است . مدیر فروش نمایندگی به من میگوید خودرو مثل هندوانه ،شانسی است و شانس شما اینگونه بوده .دراینکه قیمت خودرو های ایرانی در مقایسه با خودروهای مشابه خارجی بسیار گران است حرفی نیست و ما وظیفه خود میدانیم در راستای اشتغالزایی از محصول وطنی استفاده کنیم اما نباید این موضوع باعث سوء استفاده مدیران با حقوق های آنچنانی شود و مردم را به استفاده از ماشین های با کیفیت بسیار پایین مجبور کنند .این کمپین واقعا حرکت بجایی بود و خودرو سازان باید بخود بیایند.
  • امیر از تهران ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    8 0
    تولید جنس بی کیفیت داخلی خیانت نیس بعد نخریدن جنس بی کیفیت داخلی خیانته ! خوبه والله مردم هیچ اعتمادی ندارن ولی هر کس عقل درست و حسابی داره نمیره سمت ماشینای صفر و ... این خودرو سازا
  • اریایی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    9 0
    گران فروشی وبا جان مردم بازی کردن خیانت نیست؟
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    3 0
    اقای وزیر صنعت اگر دنبال کردن کمپین نخریدن خودروی صفر خیانت است به انچه که شما گفته اید ، حیف و میل منابع(مصرف بالای سوخت) و بازی با جان و مال مردم و همینطور ایجاد الودگی محیط زیست که پیامد ان از بین رفتن صدها گونه زیستی جانوری و گیاهی و همینطور بارش بارانهای اسیدی ناشی از الودگی هوا و صدها مورد دیگر خیانت به چه کسی است ؟
  • سیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    1 0
    مطلب روزنامه شرق را درباره اظهارات آقای وزیر را بخوانید: http://sharghdaily.ir/News/72245/«نه-به-خرید-خودرو-صفر»--و-سخنان-وزیر-
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    2 0
    اقا بیایید ماشین صفر بخرید اگه نخرید میرید جهنم
  • میهن پرست ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    3 0
    مردم با غیرت ایران! امروز هیچ خانواده ای در ایران نیس که عزیزی را بخاطر بی کیفیتی خودرو ایرانی از دست نداده باشد. خاهشا با تحریم خرید خودرو صفر بیایید از مافیای خودرو انتقام بگیریم
  • شبنم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    آقای وزیر محترم ماشین شما چیه؟پراید؟پژو؟ ماشین خانواده محترم چیه؟ از تولیدات کجاس؟