نقاد خودروسازان از ورود مافیا به بازار خودرو خبر می دهد

پرشین خودرو: رئیس هیات تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی گفت: کمپین نخریدن خودرو صفر در ابتدای امر از جانب مردم و برای پیام رسانی به مسئولان بود، اما طولانی شدن آن موجب ورود مافیای واردات شده که به‌ ضرر کشور و مردم است.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی علی‌ لو که این روزها در صف اول انتقاد از خودروسازان قرار دارد و چه‌ بسا افشاگری‌ هایش درباره برخی مدیریت‌های غلط صنعت خودرو افکار عمومی را آگاه‌تر کرده است، با اعلام "ما مخالف کمپین‌هایی به‌شکل کنونی از جمله کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» هستیم" اظهار داشت: در این کمپین ما دو نوع حضور و ادبیات را مشاهده می‌کنیم، نخست آنکه وقتی مردم اقدامات مجلس و سایر دستگاه‌ها را برای توسعه صنعت خودرو می‌بینند اما از آن طرف با بی‌توجهی خودروسازان روبه‌رو می‌شوند، در قالب این کمپین‌ها اعتراض خود را به عملکرد شرکت‌های خودروساز اعلام می‌کنند. وی با بیان اینکه این روزها شرکت‌های خودروساز با خودشیفتگی محصولات خود را در بازار به فروش می‌رسانند، افزود: به‌اعتقاد بنده این اعتراض مردم فقط در حد تذکر خوب است نه آسیب به تولید ملی کشور. اما از آن طرف مافیای واردات خودرو از تشنج بازار و اعتراض مردم به کیفیت خودروها سوء استفاده کرده و به‌دنبال منافع شخصی خود هستند. به گزارش تسنیم ، وی تصریح کرد: یکی از اهداف این کمپین نخریدن خودرو تا ارزانی آن است در حالی که به‌ اعتقاد بنده وجود این گونه کمپین‌ها باید کوتاه‌ مدت بوده، چون دائمی بودن آنها هیچ تأثیری بر قیمت خودرو نخواهد داشت. علی‌لو با ابراز اینکه مردم در قالب این کمپین به خودروسازان اعلام کردند "ما متوجه کیفیت نامناسب خودروها هستیم و اگر نخواهیم این محصولات را بخریم شما بازار خود را از دست خواهید داد" افزود: این گونه کمپین‌ها در همه جای دنیا فقط در حد یک هفته و آن هم به‌ صورت تذکر از جانب مردم انجام می‌شود. این اتفاقات موضوع جدیدی نیست زیرا در سایر کشورها هم تجمع‌های مسالمت آمیزی به‌مدت دو یا سه روز برگزار و مردم پیام‌های خود را به دولت‌مردان خود اعلام می‌کنند. رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اضافه کرد: بلندمدت شدن کمپین "خرید خودرو صفر ممنوع" نشان می‌دهد دست‌های پشت‌پرده‌ای در این موضوع وجود دارد که به‌دنبال منافع شخصی خود هستند. وی آتش‌بیار معرکه کمپین "خرید خودرو صفر ممنوع" را واردکنندگان به‌ویژه واردکنندگان خودروهای چینی عنوان کرد و گفت: آنها به‌دلیل رکود بازار با کمبود تقاضا روبه‌رو شده‌اند که با این گونه اقدامات در صدد فروش محصولات خود در سطح بازار هستند. رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی، اضافه کرد: مردم باید مراقب این گونه سوء استفاده‌ها باشند. البته مسئولان کشور و نماینده‌های مجلس هم اگر مصاحبه و یا تحقیق و تفحصی انجام می‌دهند فقط به‌خاطر اصلاح روش‌های غلط مدیریتی و تقویت صنعت داخلی است. علی‌لو با اشاره به اینکه شأن نظام جمهوری اسلامی مدیریت این گونه صنعت خودرو نیست، گفت: به‌دنبال اصلاح و تقویت صنعت خودروی کشور هستیم. البته وی این تحلیل را هم تأیید کرد که تشکیل این کمپین‌ها تأثیر چندانی در تغییر قیمت خودرو نخواهد داشت زیرا در نهایت خریداران بعد از وقفه چندماهه بنا به نیازهای خود مجبور به خرید خودرو می‌شوند و حتی می‌توان پیش‌بینی کرد بعد از رکود چندماهه، بازار با انبوه تقاضای انباشته مواجه شده و در نهایت قیمت‌های بازار روند افزایشی را تجربه کند.
کد خبر 49460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كاله ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    9 0
    مردمى كه از خرید خودروهاى زیر ٥٠ میلیون داخلى عاجزند چگونه مى توانند خودروهاى بالاى ١٠٠ میلیون وارداتى رو بخرن؟
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    توهم زدی پول کجا بود ماشین خرجی بخرن واقعا خودتونو به ... زدین هنوز نفهمیدین پولی نیست که ماشین بخرن وگر نه تحریم بهانس
  • زخمی فرغون ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    2 0
    الان که مافیای خودرو خطر ورشکستگی را جدا احساس کرده ، همه اعضا و امکانات خود را بسیج کرده تا بلکه بتواند جلو ی همه گیری این خواسته ملی را بگیرد ، اعم از وزیر و وکیل و نمایندگی مجلس و غیره . ولی همه آنها بدانند ملت عزم خود را جزم کرده بینی مافیایی خودروسازی را به خاک بماند و تا آخر هم پای آن ایستاده است.
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    2 0
    سوال اساسی اینه که چرا باید هر سال 20000 نفر کشته بدهیم که 20000 نفر در صنعت خودرو این مملکت شاغل باشند و بترسیم از بیکار شدن آنها تنها راه موجود فروش سهام این دو شرکت به بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی بدون ترس از اخراج کارکنان بیشمار آنها است در هیچ جای دنیا به این تعداد نیروی انسانی در صنعت خودرو کار نمیکنند مگر چند خودرو در سال تولید میکنند که این همه نان خور دارند
  • بی نام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    4 0
    خوب اگه تاثیری نداره ، پس چرا نگران هستید؟! ما که نمی خریم.
  • جعفر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 0
    صنعت خودرو ایران ؛ یک بیمار با هزینه نگهداری خیلی خیلی بالاست . در نهایت این هزینه سر سام آور از جیب مردم پرداخت میشه . به این زودی ها یه جراحی مهم باید انجام بشه .این ماشین ها رو حتی تو افغانستان هم کسی نمی خواد !!