سود نخریدن خودرو صفر داخلی به جیب چه کسانی می رود؟

پرشین خودرو: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی در خصوص نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی گفت: نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی، حاصلی جز افزایش ناگزیر قیمت و زیان توامان مردم و خودروسازان ندارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، آرش محبی نژاد، در خصوص نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی گفت: نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی کاهش تیراژ تولید به صورت مقطعی و سرشکن شدن هزینه‌های ثابت و سر بار تولید بر تعداد تولید کمتر خواهد بود که حاصلی جز افزایش ناگزیر قیمت و زیان توامان مردم و خودرو سازان ندارد. وی در توضیح گرانی خودرو اظهار داشت: فراموش نکنیم که مهمترین عاملی که مانع افزایش قیمت خودرو در سال جاری شد افزایش تیراژ قابل ملاحظه خودرو در سال 93 بود. وی افزود: ارزانی و گرانی مفاهیم نسبی هستند که به توان خرید که بتوان اکثریت مردم جامعه بستگی دارند. صرفه نظر از اینکه چرا توان خرید مردم پایین آمده واضح است که عمده مشتریان خودروهای داخلی عموم مردم با در آمد متوسط و پایین هستند که از نتیجه فرآیند خود قطعاً متضرر می‌گردند. محبی نژاد ادامه داد: با تحلیل ساده پیش بینی می‌شود دود نخریدن خودرو صفر داخلی به چشم مردم و تولیدکننده داخلی و سود آن به جیب خودرو سازان خارجی، وارد کنندگان دلالان می‌رود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، دبیر انجمن همگن سازی قطعات خودرو اظهار داشت: با تضعیف صنعت خودرو داخلی و خلا بازار فضا برای واردات خودرو بیش از پیش باز شده و نتیجه رونق واردات و سود کلان دلالان و وارد کنندگان است. وی ادامه داد: البته خودروسازان خارجی نیز از این موهبت بی بهره نخواهند ماند و کارگران بیکار شده ایرانی فقط نظاره گر رونق اشتغال همتایان خارجی خود خواهند بود. محبی نژاد تصریح کرد: از طرف دیگر بازار تامین قطعات یدکی خودروهای وارداتی برای 15 تا 20 سال تقدیم قطعه سازان خارجی گردیده و موجب تعطیلی کارخانه جات قطعه سازی داخلی می‌شود. دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی در پایان گفت: این وضعیت حکایت نشستن بر شاخه و بریدن آن را در ذهن تداعی می‌کند که البته سقوط نتیجه کار است.
کد خبر 49480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    کی خودروسازها ضرر کردن؟؟همش که ما داریم ضرر میدیم!!!الانم که میگن اگه ما ضرر کنیم ضررش به خودتون بر میگرده نه به ما!!!! عاقا انحصار باید برداشته بشه تا اینجور کسی جرات زورگفتن نداشته باشه.
  • آرش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    صنعتی که بعد از گذشت 50 سال هنوز به تبلور نرسیده بهتره تعطیل بشه و سالن های اون صرف تولید محصولات دیگر داخلی بشه که بیشتر به درد مردم می خوره مثلا صنایع غذایی وابسته به کشاورزی اطراف تهران
  • هادی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    وجود دوشرکت خودروسازی داخلی که اجازه رقابت رو به هیچ شرکت دیگر چه داخلی{ فکرمیکنی میزارن کسی بیاد تو ایران شرکت خودرو سازی بزنه؟ } و چه خارجی نمیدهند {باتعرفه بالایی که وجود دارد} اول به ضرر قطعه سازان داخلیست بعد به ضرر مردم . اگر امکان داشت شرکتهای ایرانی مردمی به وجود بیان{نه اینا که طرح براشون میبری مسخرت میکنن و ...}وضعیت این نبود. اگر روزی ایران خودرو خودروی پیکانی میساخت که توی زمان خودش باعث افتخاربود خصوصی بود
  • kian ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    همچین میگن خودرو ساز انگار مرسدس بنز تولید میکنند! استاد! مردم ماشین امن و باکیفیت و اقتصادی میخوان، به کی باید بگن این لگن های از رده خارج رو نمیخوان؟!
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    1 0
    اگه دارن ضرر میدن جمع کنن.هیچ لزومی نداره بابت این صنعت زیانده این همه هزینه کرد و ضرر داد. اگه دولت واقعا به فکر کارگرهاست اول حقوق های معوقه شون رو پرداخت کنه بعدشم اگه برندهای معتبر وارد کشور بشن و خط تولید بزنن البته با نظارت 90% خودشون و عرضه همانند عرضه در سراسر دنیا میتونند از کارگرهای خودمون استفاده کنند و اونها رو اموزش بدهند
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    1 0
    هزینه بنزینی را که بصورت روزانه با این خودروهای از رده خارج که صفر کیلومتر هم هستند را هم محاسبه کنید و آن را در معادلات در نظر بگیرید، دست کم ثلث مصرف بنزین هر روز بهدر رفته و موجب آلودگی محیط زیست هم می شود.
  • اصغر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 0
    مثلا پرایدوو قیمتش چند میشه؟