کاهش سهم جاده‌ها در حوادث رانندگی

پرشین خودرو: رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم سهم جاده در بروز سوانح رانندگی به حداقل ممکن برسد‌، به تهیه طرح جامع ایمنی جاده‌ای کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن اشاره کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ داود کشاورزیان در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی‌ اظهار داشت: در بحث سوانح رانندگی و تلفات و صدمات ناشی از آن در کشور‌ دستگاه‌ها و سازمان‌های متعدد‌ی مسئول هستند و برای حل موضوع گروه‌های مختلف اجتماعی نیز باید وارد شوند‌.

وی ‌‌با اشاره به اینکه باید در آمارهای تلفات رانندگی ‌هدف‌گذاری بر رسیدن به عدد صفر باشد تأکید کرد‌‌: با توجه به پایین بودن ظرفیت و سهم حمل و نقل ریلی در حمل و نقل کشور و از آنجا که قیمت سوخت در کشور واقعی نیست طبیعتاً گرایش و علاقمندی بیشتر هموطنان به استفاده از وسیله نقلیه شخصی در سفرها است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از آنجا که مسئولیت راه‌های برون شهری بر عهده این سازمان است‌ توجه و توان خود را بر‌ خط‌کشی‌ها، نصب تابلو و علائم‌، شانه‌سازی‌ها و ایجاد سطح سرویس مناسب برای کاربران معطوف داشته‌ایم تا سهم جاده در بروز سوانح به حداقل ممکن برسد‌.

وی تهیه طرح جامع ایمنی جاده‌ای کشور که با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن مشترکاً ‌با این سازمان در حال انجام است از جمله برنامه‌های مهم برشمرد‌.

‌کشاورزیان ضمن یادآوری نقش عامل انسانی در سوانح رانندگی با توجه به شرایط موجود در کشور‌، بر لزوم هرچه بیشتر تدابیر و فعالیت فرهنگی از سوی دست اندرکاران تأکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد‌: امیدواریم چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی جاده‌ای‌ با جلب توجه افکار عمومی دست آوردهای علمی‌، اجتماعی خود را داشته باشد.

کد خبر 49936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha