ارزان ترین خودروهای دنیا در ایران چقدر قیمت می‌خورد؟

پرشین خودرو: بیشتر خودروهای موجود در این فهرست به علت ضعف در سیستم‌های ایمنی و رعایت نکردن استانداردهای بازار ایران، برای حضور در این بازار باید ارتقاء داده شوند که موجب افزایش قیمت نهایی آن‌ها می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو »، "پراید نخرید تا ارزان شود. خرید خودرو صفر را تحریم کنیم. انبارهای ایران خودرو پر شده است. خودروسازان ایرانی در حال تسلیم هستند. فقط یک گام دیگر باقی است. گول شرایط جذاب خودروسازان را نخورید. در جلسات محرمانه خودروسازان و وزیر صنعت تصویب شده قیمت خودرو به کمترین حد خود در چند سال گذشته برسد. به اشتراک بگذارید تا مردم قیمت دو ماه آینده خودرو را بدانند. من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد. خودروهای بی کیفیت نیز مانند موبایل‌های صاایران و تلویزیون‌های پارس به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست. فقط کمی بیشتر تحمل کنیم."

این‌‌ها پیام‌هایی هستند که بعد از توافق هسته‌ای ایران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شوند. موجی که ابتدا برای کاهش قیمت‌ خودروهای داخلی به راه افتاد و پس از مدتی موضوع کیفیت نیز به آن اضافه شد. نقدهایی که شاید در قامت یک مشتری و بدون دیدگاه صنعتی بسیار منطقی به نظر برسد، اما وقتی روی آن دقیق می‌شوید به سختی می‌توانید به این مشتری‌های عصبانی حق بدهید. اینکه بزرگترین خودروسازهای ایران مدت مدیدی است تولیدات خود را با کمترین حجم تغییرات به دست مشتری می‌رسانند تازگی ندارد، افت کیفی برخی محصولات و افزایش قیمت‌ها آن نیز به همین شکل.

اما چیزی که در این میان تازگی دارد رفتار عجیب مشتریانی است که در زمان افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو برای خرید آن و رسیدن به سودهای بی زحمت پشت در نمایندگی‌ خودروسازان صف بسته بودند. حالا این رفتار احساسی خود را در قالب انتظاری نابجا نمایان کرده است.

یک مرور کوتاه روی قوانین تولید و واردات و همینطور قیمت ارز نشان می‌دهد هیچ عاملی شرایط را برای عرضه کنندگان خودرو تسهیل نکرده است. تنها عاملی که تا حدی می‌تواند روی قیمت خودروهای وارداتی تاثیرگذار باشد، حذف کشورهای واسطه برای تامین محصول است که آن نیز دست کم به 6 ماه زمان و سفارش گذاری جدید از سوی عرضه کننده‌ها در ایران نیاز دارد.

در این میان برخی انتقادات نیز به نبود خودروسازان مطرح در ایران بر می‌گردد. حال آنکه به جز خودروسازان آمریکایی‌‌ همکاری با آنها در ایران منع قانونی دارد، بیشتر خودروسازهای مطرح در ایران نماینده دارند، اما حضور کمرنگ آن‌ها در بازار این نقدها را به وجود آورده است. برای اینکه ببینیم خودروسازهای مطرحی که نبود‌ آن‌ها این حجم از انتقادها را در پی داشته، با حضور در ایران چه محصولی می‌توانند ارائه کنند، به سراغ ارزان‌ترین محصولات آن‌ها در سطح دنیا رفتیم. برای پیدا کردن این خودروها سفری مجازی به هند داشتیم، جایی که برخلاف فیلم‌های بالیوودی جنگ خودروسازان بر سر ارائه محصول ارزان‌تر و اقتصادی‌تر است.

با این پیش فرض که همه خودروسازها امکان ورود به ایران را خواهند داشت و قیمت ارز و قوانین تولید و واردات خودرو به همین شکل باشد، به طور مختصر به بررسی سطح‌ ایمنی، قدرت موتور، مصرف سوخت، مزایا و معایب و حدود قیمت خودروهایی در ایران خواهیم پرداخت که امکان حضور در بازه زیر 50 میلیون تومان را داشته باشند. قیمت‌های اعلام شده، بر اساس هزینه‌ها ورود و تولید این خودرو با مبنای قیمتی آن‌ها در هند محاسبه شده و بازه در نظر گرفته شده به سطح پایه و مجهزترین سطح این محصولات مربوط می‌شود.

هیوندای EON

 

 

هیوندای این محصول خود را برای بازارهای در حال توسعه و جنوب شرق آسیایی طراحی کرده، تیپ پایه این محصول برای کاهش قیمت تمام شده به اندازه‌ای کم امکانات است که قفل کودک و کمربند سرنشین عقب در فهرست امکانات آن قرار گرفته و حتی از امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع و فرمان هیدرولیک بی بهره است. البته در مجهزترین نسخه این خودرو می‌توان کیسه‌ هوای جانبی و سیستم ورود بدون کلید را یافت. این کوچک‌ترین خودرویی است که هیوندای تا به حال ساخته و از نظر اندازه و قیمت پایین‌تر از مدل i10 قرار می‌گیرد.

حجم موتور: 998 سی‌سی(3 سیلندر)
قدرت موتور: 68 اسب بخار
جعبه دنده: 5 سرعته دستی
مصرف سوخت: 6.2 لیتر در 100 کیلومتر در شهر
فضای بار: 215 لیتر
کیسه‌ هوا: ندارد
سیستم های کمکی ترمز: ندارد
ستاره‌های ایمنی: بررسی نشده
قیمت در صورت واردات: 32 تا 45 میلیون تومان
قیمت در صورت مونتاژ: 21 تا 31 میلیون تومان

هوندا بریو

 

 

هوندا مدل بریو را برای رقابت در بازارها شرق آسیا طراحی و تولید کرد. محصولی که به رسم هم رده‌هایش برای کاهش قیمت از امکانات پایینی برخوردار است. البته به سختی می‌توان طراحی بریو را مورد قبول دانست، اما نقطه مزیت این خودرو نسبت به رقبایش در سایت‌های هندی کیفیت مواد مورد استفاده البته مونتاژ قابل قبول آن عنوان شده است. سه تیپ پایه‌ای این خودرو به سیستم‌های کمکی ترمز مجهز نشده‌اند و تنها در دو تیپ مجهز آن می‌توان شاهد کیسه هوا بود. سال گذشته هوندا 32هزار دستگاه از مدل‌های بریو و اَمِیز(نسخه سدان بریو) که به سیستم ABS را برای احتمال خطا در مونتاژ متقارن سوپاپ‌ها فراخوان کرد.

حجم موتور: 1198سی‌سی(4سیلندر)
قدرت موتور:87 اسب بخار
جعبه دنده: 5 سرعته دستی
مصرف سوخت: 6.5 لیتر در 100 کیلومتر در شهر
فضای بار: 175 لیتر
کیسه هوا: راننده و سرنشین
سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD تنها در تیپ‌های متوسط به بالا
ستاره‌های ایمنی: بررسی نشده
قیمت در صورت واردات: 44 تا 70 میلیون تومان
قیمت در صورت مونتاژ:27 تا 50 میلیون تومان

فورد فیگو اَسپایر

 

 

با وجود اینکه فورد امکان ورود به ایران را ندارد، اما جدیدترین محصول ارزان قیمت ان را به این فهرست اضافه کرده‌ایم تا ببینیم آمریکایی‌ها در صورت ورود به ایران چه چیزی در چنته دارند. فیگو اسپایر خودرویی است که از معرفی آن به بازار هند تنها چند ماه می‌گذرد. مجهز ترین نسخه این خودرو با 6 کیسه هوا و سیستم‌های ارتباطی نو به شدت وسوسه انگیز به نظر می‌رسد، اما رسانه‌های هندی فضای بار کوچک این خودرو، موتور بنزینی ضعیف و حتی قطعات گران آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

حجم موتور: 1196سی‌سی(4سیلندر)
قدرت موتور: 86 اسب بخار
جعبه دنده: 5 سرعته
مصرف سوخت: 6.8 لیتر در 100 کیلومتر در شهر
فضای بار: 359 لیتر
تعداد کیسه‌های هوا: راننده و سرنشین
سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD فقط در تیپ‌های مجهز
ستاره‌های ایمنی: بررسی نشده
قیمت در صورت واردات: 50 تا 80 میلیون تومان
قیمت در صورت مونتاژ: 35 تا 56 میلیون تومان

شورولت سِیل

 

 

احتمالا شما هم تصویری که با شرح "تصادف یک خودرو چینی با دوچرخه آلمانی" دست به دست در شبکه‌‌های اجتماعی پخش می‌شود را دیده‌اید. لازم است بگوییم خودروی موسوم به چینی شورولت Sail نام دارد. خودرویی که تیپ پایه آن حتی از ساده‌ترین امکانات ایمنی نظیر ترمز ABS و کیسه هوای راننده بی بهره است. دومین نسل از سیل در دو نسه هاچ‌بک و سدان به بازار عرضه می‌شود. هر چند این خودرو از نظر قانونی اجازه تولید در ایران را ندارد، اما در صورتی که امکان آن نیز میسر بود با کمترین امکانات قیمتی فراتر از 30 میلیون تومان را به خود می‌دید.

حجم موتور: 1199سی‌سی(4سیلندر)
قدرت موتور: 82 اسب بخار
جعبه دنده: 5 سرعته دستی
مصرف سوخت: 6.6 لیتر در 100 کیلومتر در شهر
فضای بار: 248 لیتر
تعداد کیسه‌های هوا: ندارد (راننده و سرنشین در نمونه مجهز)
سیستم های کمکی ترمز: ندارد(ABS در نمونه مجهز)
ستاره‌های ایمنی: 4ستاره از چاینا اِنکَپ(نسخه مجهز‌تر این خودرو برای بازار چین موفق به کسب این امتیاز شده)
قیمت در صورت واردات: 48 تا 65 میلیون تومان
قیمت در صورت مونتاژ: 34 تا 45 میلیون تومان

داتسون گو

 

 

داتسون را حتما به خاطر دارید. نامی که روی محصولات قدیمی‌تر نیسان بود. چند سال پیش گروه رنو-نیسان تصمیم به احیا این نام گرفت. اولین محصولی که در قرن بیست و یکم با برند داتسون روانه بازار شد "گو" نام داشت. جالب است بدانید نتیجه اولین آزمایش تصادف به اندازه‌ای بد بود که می‌توان آن را فاجعه نامید. در این آزمایش داتسون موفق به اخذ حتی یک ستاره ایمنی هم نشد. نتیجه این اتفاق شکل گیری کمپینی بود که خواستار ارائه خودروهایی با ایمنی بیشتر به بازار هند شد. پس از این ماجرا داتسون تصمیم گرفت این محصول خود را به ترمز ABS و کیسه هوای راننده مجهز کند تا اجازه تردد در خیابان‌های هند را دریافت کند. در آزمایش‌های جدید داتسون موفق به دریافت دو ستاره ایمنی شد.

حجم موتور: 1198سی‌سی(3سیلندر)
قدرت موتور: 67 اسب بخار
جعبه دنده: 5 سرعته دستی
مصرف سوخت: 5.8 لیتر در 100 کیلومتر در شهر
فضای بار: 265 لیتر
کیسه‌ هوا: راننده
سیستم های کمکی ترمز: ABS
ستاره‌های ایمنی: 2 ستاره ایمنی از آسه‌آن اِنکَپ
قیمت در صورت واردات: 34 تا 40 میلیون تومان
قیمت در صورت مونتاژ: 23 تا 30 میلیون تومان

تویوتا اتیوس

 

 

اگر فکر می‌کنید فقط این چینی‌ها هستند که دست به کپی برداری از نمونه‌های موفق می‌زنند، سخت در اشتباهید. تویوتا نیز برای ورود به ارزان ترین بازار دنیا اروپایی‌ها را الگوی کار خود قرار داده. اتیوس خودرویی است که تویوتا سال 2010 با قیمت پایه 6.1 لک وارد بازار هند کرد. اتیوس شاید از نظر ایمنی از رقبای خود چند پله بالاتر باشد، اما کیفیت آن کمی با هم‌ خانواده‌هایش متفات است. در گزارش‌هایی که از سوی دارندگان این خودرو منتشر شده، میزان نارضایتی از صدا و لرزش زیاد این خودرو بالا بوده که تویوتا دلیل آن را استفاده قطعات با کیفیت پایین برای دستیابی به قیمت تمام شده کمتر است که با استاندرادهای جهانی همخوانی دارد. البته این اتفاق کاهش عمر مفید خودرو را نیز در پی داشته. تویوتا در نمونه فیس لیفت این خودرو، صداهای موجود در کابین را کاهش داده است.

حجم موتور: 1496سی‌سی(4سیلندر)
قدرت موتور: 88 اسب بخار
جعبه دنده: 5 سرعته دستی
مصرف سوخت: 7.4 لیتر در 100 کیلومتر در شهر
فضای بار: 595 لیتر
کیسه‌ هوا: راننده و سرنشین جلو
سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD
ستاره‌های ایمنی: 4 ستاره از لاتین اِنکَپ
قیمت در صورت واردات: 65 تا 82 میلیون تومان
قیمت در صورت مونتاژ: 42 تا 70 میلیون تومان

نیسان میکرا

 

 

نیسان با وجود ارائه نسل سوم میکرا در هند، هنوز به فروش دومین نسل از این خودرو در هند ادامه می‌دهد و برای تفکیک این دو از یکدیگر پسوند اکتیو را به نسل دوم آن اضافه کرده است. میکرا با وجود اینکه با دو کیسه هوا موفق به دریافت دو ستاره ایمنی شده است، اما در بیشتر تیپ‌ها حتی ایربگ راننده را نیز ارائه نکرده است. با این حال این محصول اقتصادی میکرا در مجهزترین نسخه خود از امکانات روز دنیا نیز استفاده می‌کند.

حجم موتور: 1198سی‌سی(3سیلندر)
قدرت موتور: 67 اسب بخار
جعبه دنده: 5 سرعته دستی
مصرف سوخت: 6.1 لیتر در 100 کیلومتر در شهر
فضای بار: 251 لیتر
کیسه‌ هوا: راننده و سرنشین جلو
سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD
ستاره‌های ایمنی: 2 ستاره از لاتین اِنکَپ
قیمت در صورت واردات: 46 تا 52 میلیون تومان
قیمت در صورت مونتاژ: 32 تا 37 میلیون تومان

فیات پونتو EVO

 

 

محصول سال 2000 فیات پس از 15 سال تولید، با تغییراتی در نمای ظاهری و داخلی هنوز به عنوان یک گزینه اقتصادی در بازار هند در دسترس است. فیات، پونتو را با همان موتورهای سابق بنزینی و دیزلی و با پسوند EVO برای این بازار آماده کرده است. با وجود اینکه بیشتر مشتریان این خودرو از سطح کیفی آن رضایت دارند، اما نبود سیستم‌های کمکی ABS و EBD و همچنین مصرف سوخت نسبتا بالای موتور بنزینی از انتقاداتی است که به این محصول وارد است.

حجم موتور: 1172سی‌سی(4سیلندر)
قدرت موتور: 67 اسب بخار
جعبه دنده: 5 سرعته دستی
مصرف سوخت: 8.1 لیتر در 100 کیلومتر در شهر
فضای بار: 280 لیتر
کیسه‌ هوا: راننده و سرنشین جلو
سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD
ستاره‌های ایمنی: 4 ستاره از یورو اِنکَپ
قیمت در صورت واردات: 52 تا 76 میلیون تومان
قیمت در صورت مونتاژ: 37 تا 53 میلیون تومان

 

نویسند: محمدعلی عبدالهی

منبع: ماهنامه نسل برتر

کد خبر 50007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    12 0
    آقای محمد علی عبداللهی نویسنده این مقاله به قیمت کارخانه و بدون تعرفه گمرکی اشاره ای ننمودند!!!! در ضمن پرشین خودرو چرا نظرات را نشان نمی دهی واین بخش را برای دکور قراردادی؟
  • مهمان بابا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    22 0
    مشکل تعرفه وارداته اگه راست میکین قیمت بدون تعرفه گمرکی رو بزارید
  • اسماعیل ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    20 0
    باتمام این مطالبی که گفتیدوخیلی هاشون راقبول ندارم.یه نگاه به ظاهراین ماشین ها جداازبرندشون که جهانیه,به صدتاازاین ماشینهای تکراری قرون وسطی ,ایران خودرووسایپا می ارزه.
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    8 0
    پرشین خودرو جان خوب خودت رو گیر اوردی به ایران خودرو و سایپا بگو برن تو کار صادرات
  • پرشین خودرو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    8 0
    با سلام با توجه به پیام های دریافتی از سوی شما مخاطبان گرامی، پایگاه خبری- تحلیلی پرشین خودرو لازم می داند توضیحاتی را در مورد چگونگی محاسبه قیمت این خودروها را تقدیم حضور کند. قیمت خودروهای حاضر در این مطلب با توجه به قیمت های درج شده در وبسایت هندی کاردخو (http://www.cardekho.com/new-cars 1-lakh-5-lakh) محاسبه شده است. بر این اساس هر لک(100.000 روپیه) برابر با 1570دلار و قیمت هر دلار 3300تومان محاسبه شده است. همچنین برای محاسبه قیمت خودروها در صورت مونتاژ 40درصد تعرفه واردات سی کی دی( که خودروسازان دولتی نیز ملزم به پرداخت آن هستند) به قیمت به دست آمده اضافه شده است. برای محاسبه قیمت ها وارداتی نیز تعرفه مفید 100درصدی که شامل تعرفه گمرکی، هزینه شماره گذاری خودرو، مالیات بر ارزش افزوده، اسقاط خودرو فروسوده و ... میشود، محاسبه شده است. با سپاس از حسن توجه شما پرشین خودرو
  • میلاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    19 0
    قیمت فورد فیگو پایه حدود 27 میلیون تومان میشه و در مدل فول با گیربکس اتوماتیک حدود 37 میلیون تومان ک با هزینه های شماره گذاری و بیمه، مالیات نهایت بین 32 تا 44 میلیون میشه. حالا من موندم شما چطور قیمت رو بین 35 میلیون تا 56 میلیون زدید؟!! احتمالا سود بانکی وام های خودروسازها و پاداش مدیرانشون هم حساب کردید. در ضمن اینم منبع خدمت شما http://www.cardekho.com/ford/ford-figo-specifications.htm
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    9 0
    نوسینده محترم چرا قیمتها بالاست؟! بی امکانات ترین خودروهای تولیدی در هند !؟ عزیزم قیمت خودروهای وارداتی با قیمت گمرک ایران رو محاسبه کن بدون گمرک و هزینه های اضافی که برای حمایت و انحصاری بودن خودرو در ایران گرفته میشه.
  • teimoor ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    13 0
    شما که زحمت کشیدید قیمت دلاری ماشینها رو هم می نوشتید
  • صادق ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    20 0
    کافیه. چرا اینقدر به شعور ملت توهین میکنید. این آمار دروغ و ... . خودرویی مثل نانو و ... کجاست؟ قیمت ها رو اونطوری که میخواید تولید میکنید. با این حساب ما یه چیزی هم به سایپا و ایران خودرو برای ارزون فروشی بدهکاریم!!!!!!!!!!!!!!
  • مشتری خودرو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    11 0
    خودتی .
  • صدای ملت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    7 0
    هر چی باشن از پژو و پراید بهترن
  • منصورامینیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    5 0
    اگراین حرفای شما درسته پس چرا شما سمند سفارشیتون با تودوزی مرغوب رو به کشورهای همسایه به قیمت 6میلیون تومان عرضه میکنید.یاپراید رو 3 میلیون میدید.چرا دروغ تحویل مردم میدین?
  • مسعود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    8 0
    این منطقی نیست که تعرفه گمرکی بالا برای واردات خودرو را در نظر بگیریم اما قیمت واقعی خودروی خارجی را در نظر نگیریم که مطمئنن خودروهای زیادی در سطح دنیا در حال تولید است که از نظر کیفیت و قیمت به مراتب بهتر از خودروهای داخلی میباشند.تعرفه ی بالای گمرکی فقط برای حمایت از تولید کننده ی داخلی است تا انها با سود خودروی بی کیفیت را بفروشند .خودروسازان ایران جزو موفقترین خودرو سازان جهان هستند زیرا اول مبلغ خودرو قبل از تولید دریافت میشودوبعد محصول تولید میگردد
  • Narges ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    5 0
    آقاایناهمه توجیهه قیمتهاروبیارن پایین ببینید مردم چطوری ماشینهای داخلی رومیخرن
  • کاربر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    3 0
    ای کاش نحوه فروش این محصولات هم ذکر شود چون در خیلی از کشورها فروش از دم قسط یا پرداخت نیمی از مبلغ در هنگام تحویل و نیمه دیگر بعد از یکسال و بدون سود یعنی 0% ! و یا روشهای دیگر برای جذب خریدار رایج است . البته در این میان سیستم بانکی هر کشور با کمپانی سازنده ( با وارد کننده اشتباه نشود ) اعتبار لازم را به خریدار ارائه می دهند.
  • اسی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    4 0
    پرشین خودرو جان شرکت های تولید خودرو داخلی چه پیشنهادی به شما دادن شما که به ظاهر از همه چی مطلع هستید لطف کنید اون پیشنهاد رو هم توضیح دهید
  • مجتبی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    7 0
    تا کی میخوان مردم و فریب بدین، چرا پراید و به عراق و سوریه و ... 3 میلیون میفروشین اما به خودمون 20 میلیون شما علت همین و توضیح بده نمیخواد بری قیمت خودرو تو کشواری دیگه رو بدست بیاری
  • یه بنده خدا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    6 0
    داداش چقدر پول گرفتی، اینا رو نوشتی، تعرفه ۱۰۰ درصدی و سودهای نا معقول رو بردارن ببینن این قیمتها یه سوم میشه یا نه؟
  • امین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    2 0
    آقا جای دوری نریم، همین ماشینهای وارداتی که الان تو کشورش دارن میچرخن و تعرفه وارداتی رو بردارین ببینین چه قیمتی در میاد... خجالت بکشید
  • nashenas ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    1 0
    دوست گرامی با فرض قبول بررسی شما اگر این خودرو بدون گمرکی وارد ایران می شد تعرفه قیمتی چیز دیگری بود. در قانون قرار بر این برای رقابتی شدن به خودروسازان چندین سال محلت داده شود سپس قیمت گمرکی به مرور از 140 درصد به 50 درصد کاهش یابد اما چرا متوقف ماند را بماند. یعنی خودروسازان داخلی نخواستند یا نتوانستند خودرو با قیمت مناسب طراحی کنند. حال هزینه بالای شرکت ها برای به قول خودشان تولید ملی که نبود یا کشته و خسارات به دلیل عدم ایمنی را مردم بدهند. لا اقل کاش خودرو به خمان کیفیت اصلی خوردو ها در سالهای اولیه تولید بود
  • Mohsen ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    1 0
    ام وی ام ٣٣٠ تو اران چهل میلیونه بدون گمرك از بیست میلیونم كمتره دیگه اینا از ... چین كه دیگه بدتر نیستن
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    بهترین ماشین های تویوتا2015توی دبی بیست میلیون تومنه ولی پراید اشغال را که توی افغانستان کسی حاضرنیست یک میلیون بخره.چون با ده میلیون تومن میتونن بهترین ماشین خارجی را سوار بشن. بعد هم شعار میدن ایرانی لایق بهترینهاست. نه با این حرفها ایرانی تنها لایق ...ترین هاست.
  • م.ا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    1 0
    بهترینهای تویوتا 20میلیون!!!!!؟؟
  • مظلوم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    بازار خودروی های داخلی اینده ای ندارد مردم دیگر فریبتان را نمی خورند.