امکان خرید ایرانی‌ها از Ebay و Amazon

پرشین خودرو: مدیر عامل شرکت پست از همکاری مشترک این شرکت و فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خارجی خبر داد و گفت: هم اکنون خرید ایرانی‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی Ebay و Amazon ممکن شده و کالاهای خریداری شده از طریق پست وارد و تحویل داده می‌شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»به نقل از فارس، حسین مهری در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست از همکاری جدید شرکت پست ایران با فروشگاه‌های بین‌المللی ebay و Amazon خبر داد و گفت: از این پس شهروندان ایرانی می‌توانند از این فروشگاه‌های اینترنتی بین‌المللی خرید کنند و کالای خود را در ایران تحویل بگیرند.

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: در همین راستا، پست صحبت‌هایی را نیز با ارائه دهندگان خدمات پستی پیک و فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی از جمله دی جی کالا و پیک بادپا آغاز کرده است که به وسیله پستچی‌های شرکت پست کالا به دست مشتری برسد.

وی گفت: در همکاری پست و دو شرکت ebay و Amazon به دلیل تحریم یک شرکت واسطه انتخاب شده که هزینه را از دلار به ریال تبدیل و هزینه پست و هزینه گمرک را نیز محاسبه و دریافت می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: در مرحله بعد از این طریق بتوانیم کالای فروشگاه‌های ایرانی را نیز به خارج از کشور صادر کنیم.

*41 درصد مرسولات پستی نامه عادی است/ کاهش 22 درصدی ارسال نامه

مهری همچنین با اعلام آخرین آمار از شبکه پستی کشور گفت: در سال 93 حدود 296 مرسوله پستی جابجا شده که در مجموع ترافیک پستی در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 6 درصد کاهش یافته است.

وی با اعلام جزییاتی از آمار ترافیک سرویس‌های پستی، گفت: در سال 93 سرویس تجارت الکترونیک با 3 درصد رشد، سرویس پست ویژه با 17 درصد رشد، سرویس پست سفارشی با 3 درصد رشد، سرویس امانت با 6 درصد افزایش، سرویس پست عادی با 22 درصد کاهش و سرویس پست پیشتاز با 2 درصد کاهش، روبرو شده‌اند.

مدیر عامل شرکت پست با بیان اینکه پست عادی (نامه) با سهم 41 درصدی بالاترین حجم در بین مرسولات را دارد، گفت: کاهش 22 درصدی مرسولات عادی در کاهش ترافیک تاثیر چشمگیری داشته است.

*پست 2 هزار و 490 میلیارد ریال زیان انباشته دارد

مهری در بخش دیگری از سخنان خود،‌گفت: در سال 93 اقدامات بسیاری را در جهت افزایش بهره‌وری و تغییر ساختار پست انجام داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به حذف 101 ردیف معاون و مدیرکل، ادغام برخی شبکه‌های توزیع و تجزیه و مبادلات و لغو قرادادهای زیا‌ن‌ده با شرکت‌های آب و برق و گاز اشاره کرد.

وی گفت: با مجموعه این اقدامات و ارایه 9 سرویس و 132 خدمت جدید در سال 93 به 5 میلیارد تومان سود دست پیدا کردیم.

وی گفت: به این ترتیب زیان انباشته 3 هزار و 550 میلیارد ریالی پست طبق صورت‌های مالی سال 92 با احتساب 5 میلیارد تومان سود سال 93، به 2 هزار و 490 میلیارد ریال کاهش یافته است.

*افتتاح 21 پروژه با 2 هزار و 777 میلیارد ریال اعتبار در روزجهانی پست

مهری همچنین از افتتاح 21 پروژه و توسعه سرویس، شامل 9 سرویس جدید، 6 پروژه عمرانی و 6 پروژه توسعه زیرساخت‌های پست مجموعه به ارزش 2 هزار و 777 میلیارد ریال خبر داد.

مهری با بیان اینکه فاصله ایران از نظر سرانه مرسولات پستی با کشورهای توسعه یافته زیاد است گفت: متوسط آسیا و اقیانوسیه 11.2 مرسوله به ازای هر نفر و متوسط ایران 8 مرسوله است.

*شناسایی اماکن بی‌نام، هم‌نام/ آدرس‌ دهی کشوری دارای تعریف واحد می‌شود

مهری با بیان اینکه شبکه روستایی هزینه‌ سنگینی را به شبکه پستی وارد می‌کند گفت: با توجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات برای تمرکز و زیرساخت امیدواریم با افزایش امکانات در روستاها، کسب و کار پست نیز رونق بیشتری بگیرد.

وی همچنین با اشاره اجرای طرح سامانه اطلاعات جامع ایرانی (GNAF و شناسایی 9 میلیون و 300 هزار اماکن روستایی در این طرح، گفت: تاکنون 75 درصد اماکن روستایی بهنگام شده و تا پایان سال 100 درصد اماکن روستایی بهنگام خواهد شد.

مهری با بیان اینکه آیین‌نامه سامانه اطلاعات جامع ایرانی (GNAF) دو ماه پیش ابلاغ شده گفت: اولین جلسه کارگروه ملی GNAF در هفته آینده برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: هم اکنون معابر بدون نام، همنام و ساختمان بدون پلاک در کشور وجود دارد و هر سازمانی نیز با ادبیات خود آدرس مشترکان را درج می‌کند که در طرح GNAF علاوه بر نامگذاری اماکن بدون نام شهرداری، تعریف واحدی برای آدرس‌دهی در کشور تعیین می‌شود.

وی یادآور شد: طرح GNAF هم اکنون در 11 شهر آغاز شده است.

* اختصاص یک ایمیل پست به هر خانواده

مهری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: شرکت پست برای هر خانواده ایرانی یک ایمیل پستی ایجاد خواهد کرد که تمام قبوض خدماتی به این ایمیل ارسال شود.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: به این ترتیب سیستم کاغذی حذف می‌‌‌شود هم اکنون 186 هزار کاربر ایمل پستی دارند که رقم کمی است.

*صدور اتوماتیک شناسانه برای هر کودک

مهری از ثبت‌نام 130 تا 140 هزار کارت هوشمند ملی توسط پست خبر داد و گفت: همچنین طرحی به صورت آزمایشی در چند شهر در حال اجرا است که به محض تولد کودک در بیمارستان اطلاعات وی ثبت و به پست ارسال شود و شناسنامه دو روز بعد در در خانه تحویل شود.

کد خبر 50084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سایپا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    سایپا