کد خبر 50092
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
انتقاد از تردد تاکسی پیکان در تهران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، ممنوع شدن تردد تاکسی‌های پیکان از دی ماه 94 در کلانشهر تهران را مثبت ارزیابی کرد وگفت: لازم است مسئولان ذیربط بسترهای لازم را برای عملیاتی شدن این موضوع فراهم کنند البته بهتر است مسئولان به نحوی عمل کنند که با گذشت زمان این مهم مانند طرح های دیگر در نیمه های راه به بوته فراموشی سپرده نشود.

به گزارش «پرشین خودرو»، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از اینکه مسئولان برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تعلل می‌کنند، گفت: در حالیکه سالانه چندین هزار نفر در کلانشهر تهران به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند ولی تجربه نشان داده که هیچ وقت راهکارهای مسئولان ذی ربط برای کاهش آلودگی هوای تهران کارساز نبوده است.

انتقاد از تردد خودرو و موتورسیکلت های فرسوده در کلانشهر تهران

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، از تردد خودرو و موتورسیکلت‌های فرسوده در کلانشهر تهران انتقاد و بر ضرورت از رده خارج کردن آنها تاکید وتصریح کرد: با توجه به اینکه حذف و اسقاط خودرو و موتورسیکلت های فرسوده منجر به بهبود کیفیت هوای تهران می‌شود بنابراین لازم است مسئولان ذیربط با ارائه راهکارهای مناسب مسیر را برای از رده خارج کردن خودروهای مذکور هموار سازند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تشریح خطرات تردد خودروهای فرسوده در کلانشهر تهران،‌ گفت: تردد این خودروها علاوه بر زشتی چهره پایتخت موجب افزایش مشکلات ترافیکی و از همه مهمتر مجهز نبودن این خودروها به سیستم‌های کنترل آلاینده باعث افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، ممنوع شدن تردد تاکسی های پیکان را از دی ماه 94 در کلانشهر تهران مثبت ارزیابی کرد و گفت: لازم است مسئولان ذیربط بسترهای لازم را برای عملیاتی شدن این موضوع فراهم کنند البته بهتر است مسئولان به نحوی عمل کنند که با گذشت زمان این مهم مانند طرح های دیگر در نیمه های راه به بوته فراموشی سپرده نشود و به صورت شعاری نباشد.


قیمت خودروی جایگزین با تسهیلات پرداختی تناسب ندارد

عزیزی با بیان اینکه قیمت خودروی جایگزین با تسهیلات پرداختی تناسب ندارد،‌ گفت: علیرغم افزایش قیمت خودرو میزان تسهیلات بانک‌ها برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده افزایش نیافته است.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، ادامه داد: قیمت بالای خودروهای خارجی و مصرف بالای خودروهای داخلی باعث شده که صاحبان خودرو کمتر به فکر تعویض خودروی فرسوده باشند و همین موضوع کافیست تا هنوز شاهد تردد خودروهای مدل پایین و فرسوده در کشور باشیم.


ضرورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان خودروهای فرسوده

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، واردات خودروهای کم مصرف و باکیفیت خارجی را با کاهش تعرفه کمرگی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده موثر دانست.

منبع: خانه ملت

کد خبر 50092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha