کد خبر 50204
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
جزئیات طرح افزایش جریمه‌های رانندگی

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش 10 درصدی اعمال قانون رانندگان متخلف خبر داد و در عین حال اعلام کرد: مبلغ واریزی حاصل از جرایم رانندگی به خزانه دولت در شش ماهه امسال 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در حاشیه دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راه و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این دوره‌ها اساتید مجرب به شیوه‌های مختلف به ارائه جدیدترین آموزش‌ها اقدام می‌کنند، اظهار کرد: تاکید ما بر اخلاق حرفه‌ای پلیس و تکریم ارباب رجوع است و یکی از اهداف ما نیز برخورد مطابق با حقوق شهروندی با شهروندان است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در اجرای این منشور با ماموران بداخلاق نیز برخورد می‌شود، اظهار کرد: پل ارتباطی مردم و پلیس سامانه 197 است و گزارش‌هایی که از برخورد بد ماموران به دست ما برسد از طریق این سامانه پیگیری شده ضمن اینکه فرمانده ناجا نیز برای برخورد با متخلفان دستور داده است و ما حتی در قالب بازرسی از برخی از شهروندان دعوت کرده و به شکایتشان رسیدگی می‌شود.

وی درباره اشتباهاتی که ممکن است در صدور گواهینامه انجام شود،‌گفت: در این خصوص افراد می‌توانند به مراکز صدور گواهینامه در سراسر کشور مراجعه کنند.

مهری درباره سرانجام طرح افزایش جرایم رانندگی نیز گفت: بر اساس قانون هر سه سال یکبار رقم افزایش جرایم رانندگی بازنگری شده و مطابق با تورم افزایش می‌یابد. این پیشنهاد نیز مطرح شده و در دولت در دست بررسی است. جریمه رانندگان متخلف به عنوان یک ابزار بازدارنده می‌تواند در وقوع تصادفات نقش داشته باشد البته در کنار آن می‌بایست فرهنگسازی انجام شده و مردم نسبت به قوانین آگاه شوند. پلیس هیچگاه دوست ندارد کسی را جریمه کند و ما از جریمه کردن دیگران خوشحال نمی‌شویم اما این اقدام در پیشگیری از حوادث و حفظ ایمنی شهروندان تاثیر گذار است.

ضرورت محرومیت اجتماعی برای مرتکبان تخلفات حادثه ساز

به گزارش ایسنا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره جریمه رانندگانی که تخلفات حادثه ساز دارند، اظهار کرد:‌ طبیعی است برای افرادی که با انجام تخلفات حادثه‌ساز جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند محرومیت‌های اجتماعی وجود داشته باشد، ضمن آنکه باید برای افرادی که باعث مرگ فردی در حادثه رانندگی می‌شوند نیز مجازات سنگین اعمال شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان جرایم رانندگی در شش ماهه امسال و مبلغ واریزی به خزانه دولت اظهار کرد: آمارهای ما نشان می‌دهد که در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اعمال قانون خودروها و رانندگان متخلف 10 درصد کاهش داشته است، اما در مورد مبلغ واریزی به خزانه دولت که از محل درآمدهای جرایم رانندگی بوده است شاهد افزایشی حدود 10 درصدی هستیم.

مهری در توضیح بیشتر درباره چرایی افزایش مبلغ واریزی در عین کاهش قانون اظهار کرد: ممکن است که فردی درسال قبل یا حتی دو سال گذشته جریمه شده اما جریمه‌اش را در شش ماهه امسال پرداخت کرده باشد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مورد اصلاح تابلوها، علائم و خط کشی‌های معابر نیز گفت: اقدامات ایمنی همه ساله در جاده‌ها انجام می‌شود و تاکنون نیز با همکاری مشترک پلیس و سازمان راهداری خط کشی بسیاری از جاده‌ها و معابر ترمیم و بسیاری از تابلوها و علائم رانندگی نیز اصلاح شده است. همچنین در برنامه مشترک طی سه سال آینده 1800 دوربین ثبت تخلفات در 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نصب خواهد شد.

کد خبر 50204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha