نصب GPS روی کامیون‌های حمل سوخت

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری نصب موقعیت‌یاب روی اتوبوس‌ها و ناوگان کامیونت‌ها گفت: مشکل یک‌طرفه شدن پایانه پرویز خان بعد از ظهر روز گذشته رفع شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پایانه پرویزخان به دلیل اعتصاب کوتاهی که از سوی کارکنان گمرک کشور عراق انجام شده بود، مدتی کوتاه با مشکل مواجه شد.

وی افزود: اما بعد از ظهر روز گذشته شرایط به روال عادی برگشت و مشکل یک طرفه شدن تردد در این پایانه و گمرک برطرف شد.

* پیش‌بینی تأمین اعتبار نصب GPS در ناوگان عمومی جاده‌ای از محل بند (ق) تبصره بودجه

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تجهیز ناوگان باری و مسافران به سامانه‌های هوشمند و GPS از چند ماه قبل آغاز شد و به زودی عملیات نصب GPS ها روی ناوگان آغاز می‌شود.

کشاورزیان بیان کرد: در وهله اول ناوگان مسافری و ناوگان حمل سوخت کشور به این سامانه مجهز می‌شوند و در مرحله بعد بقیه ناوگان باری کشور همه ناوگان باری کشور به این سامانه مجهز خواهند شد.

کشاورزیان بیان کرد: براساس ممصوبه دولت در اواخر سال گذشته، تا پایان نیمه اول سال 95 همه ناوگان باری و مسافری کشور باید به این سامانه مجهز شوند.

وی افزود: این سامانه کمک می‌کند تا به ایمنی ناوگان عمومی، کاهش توقف ناوگان و اتوبوس‌ها مقابل پاسگاه‌ها و سرعت جابجایی در ناوگان عمومی جاده‌ای دست یابیم.

کشاورزیان بیان کرد: مدیریت اطلاعات و مدیریت فنی این GPSها در سازمان راهداری انجام می‌شود و اطلاعات پس از آن به پلیس راه ارسال خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نصب تجهیزات ویژه توسط مالکان ناوگان انجام می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم از محل بند (ق) تبصره بودجه که به صورت قانون مدنی درآمده است، اعتباراتی به این پروژه اختصاص یابد.

وی بیان کرد: قطعاً استفاده از این GPS ها به کنترل مصرف سوخت می‌انجامد، بنابراین مقرر شد، وزارت نفت اعتباراتی از این محل به پروژه اختصاص دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پاسگاه‌های پلیس راه کشور در حال تجهیز به سیستم مانیتورینگ هستند، تا اطلاعات را پایش کنند.

کد خبر 50212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha