کد خبر 51080
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
روش استفاده داعش از پلی‌استیشن

پرشین خودرو: پلی استیشن کنسول پرطرفداری است که دردسر زیادی برای والدین به وجود آورده اما حالا این کنسول به کابوس دستگاه های امنیتی تبدیل شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، پلی استیشن که تا پیش از این به عنوان کنسول بازی در میان گیمرهای جهان شناخته می شد، اکنون به عنوان وسیله ای برای هماهنگ کردن نیروهای تروریستی داعش استفاده می شود.

اندکی پس از آن که حادثه تروریستی پاریس به وقوع پیوست وزیرامور داخلی بلژیک نسبت به افزایش محبوبیت پلی استیشن ۴ در میان تروریست ها هشدار داد و اعلام کرد که این بازی تبدیل به وسیله ای برای ارتباط گیری تروریست ها و هماهنگ کردن حمله هایشان تبدیل شده است.

او با بیان این که برخی از کاربران در تالار های گفت و گوی این بازی به دنبال یافتن اعضای داعش و دریافت پیام های آن ها هستند، گفته است که ردیابی این گونه ارتباط ها در پلی استیشن از نرم افزار ارتباطی واتس اپ نیز دشوارتر است.

مکانیزم ارتباطی مورد استفاده توسط داعش که می تواند توسط سایر گروه های تروریستی نیز به کار گرفته شود، بدین گونه است که اعضای این گروه ها با استفاده از شبکه آنلاین به وجود آمده در این بازی برای یکدیگر پیام می فرستند، ارتباط صوتی برقرار می کنند و یا از طریق برخی از بازی های ویژه این کنسول  با هم مرتبط می شوند.

تروریست ها پیش از این در کدام بازی ها نفوذ کرده بودند؟

اسناد افشا شده توسط اسنودن در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که اف بی آی و سازمان سیا از بیم استفاده محرمانه تروریست ها از بازی های آنلاین برای ارتباط گیری، به صورت ناشناس در بازی هایی مانند World of Warcraft وارد می شدند و فضای ارتباطی اعضای آن را رصد می کردند.

پلی استیشن کنسولی برای بازی است که رصد سیستم صوتی و شناخت آی پی فرد صاحب صوت در آن، به نسبت بازی های قدیمی، برای پلیس دشوار است و تروریست ها به راحتی می توانند بدون تایپ هیچ کلمه و یا صحبتی برای یکدیگر پیغام هایی درون این بازی بفرستند.

اعضای داعش می توانند با شلیک گلوله به دیوار در بازی ای مانند Call Of Duty فرمان حمله تروریستی را صادر کنند. آن ها حتی می توانند توسط شلیک گلوله پیامی پیرامون حمله تروریستی بر روی دیوار حک کنند که به سرعت محو می شود. 

با این حال علی رغم اعلام اولیه وزیرداخلی بلژیک، همچنان استفاده یا عدم استفاده داعش از این کنسول بازی در حمله به پاریس در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

البته این اولین بار نیست که نگرانی استفاده از پلی استیشن برای حمله تروریستی مطرح می شود. در ماه می نیز جوانی استرالیایی به اتهام استفاده از این کنسول بازی برای بمب گذاری به دادگاه معرفی شد.

منبع: مهر

کد خبر 51080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha