کد خبر 51301
۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
موزه موردعلاقه غربی ها در تهران+تصاویر

پرشین خودرو: ارزش کارهای نگهداری شده در این موزه بیش از 2.5 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، این روزها با به نمایش گذاشتن برخی از تابلوهای نفیس و ارزشمند از هنرمندان معاصر غربی در موزه هنرهای معاصر تهران نگاه رسانه های جهانی به این موزه جلب شده است.

به گزارش موزه هنرهای معاصر تهران با ساختمانی بی نظیر که مجموعه ای هنری بالغ بر بیش از 3 هزار اثر ارزشمند را درون خود دارد برای بسیاری از رسانه ها و هنردوستان غربی از نظر وجود دهها تابلوی به نمایش در نیامده از هنرمندان معاصر اروپایی و آمریکایی دارای ارزش خاصی است.

در گزارش هایی که در روزهای گذشته و همزمان با نمایش گالری مجموعه ای از این تابلوها در موزه هنرهای معاصر تهران در رسانه های مختلف اروپایی و آمریکایی منتشر شده است، به منحصر بفرد بودن برخی از آثار موجود در این موزه اشاره شده و بر این نکته تاکید شده که نمایش این آثار ممکن است حتی بسیاری از توریست های اروپایی را آمریکایی را تنها برای بازدید از این موزه راهی تهران کند.

تابلویی از "هانری دو تولوز لوترک" نقاش فرانسوی در موزه هنرهای معاصر تهران

 

ساختمانی که توریست های غربی را به تهران می کشد(+عکس)


در بسیاری از گزارش های منتشره در یک هفته گذشته حتی ساعات کار موزه هنرهای معاصر، محل آن در تهران و روزهای کاری آن مورد اشاره قرار گرفته است تا خوانندگان در صورت تمایل به سفر از چند و چون فعالیت موزه هنرهای معاصر تهران آگاه باشند.

روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا آخرین رسانه ای بوده است که به این موضوع پرداخته و با انتشار گزارشی مفصل از مجموعه ارزشمند هنری موجود در این موزه نوشته است نمایش این آثار ارزشمند هنری در موزه هنرهای معاصر که با دارا بودن بیش از 2.5 میلیاررد دلار تابلوی نقاشی یکی از 10 موزه برتر هنری جهان به شمار می رود، ممکن است در شرایطی که روند ورود توریست های غربی به ایران در دوره پسا توافق شدت گرفته است، به افزایش آمار جذب توریست ایران کمک کند.

ساختمان موزه هنرهای معاصر در پارک لاله تهران

 

ساختمانی که توریست های غربی را به تهران می کشد(+عکس)

به نوشته تلگراف آثار و تابلوهای این گالری هنری  تا 20 سال پس از انقلاب در ایران در معرض نمایش عمومی گذاشته نشده بود تا اینکه برای نخستین بار در دوره دولت سید محمد خاتمی در سال 1999 مجموعه هایی از گنجینه هنری موجود در این موزه به معرض نمایش عموم گذاشته شد.

بسیاری از تابلوهای متعلق به هنرمندان معاصر غربی در دوره پیش از انقلاب و از سوی همسر  شاه مخلوع ایران خریداری شده است.

برخی از تابلوهای موجود در این مجموعه به دلیل اینکه در استانداردهای مقامات ایرانی "نافی عفت عمومی" قلمداد می شوند، هیچ گاه در معرض نمایش عمومی گذاشته نشده اند و حتی برخی از آنها پس از انقلاب بی سروصدا به خارج از ایران منتقل شده و با تابلوهای دیگر نقاشی کلکسیونر های غربی معاوضه شده اند.

برخی از تابلوهای موجود در این گالری نیز در سال های گذشته برای نمایش موقت به گالری های هنری در اروپا قرض داده شده است.

نمایش تابلوی "نقاش و مدلش" اثر پیکاسو در موزه زوریخ سوییس در سال 1389که از موزه هنرهای معاصر تهران به امانت گرفته شده بود. ارزش این تابلو 100 میلیون دلار تخمین زده می شود.

 

ساختمانی که توریست های غربی را به تهران می کشد(+عکس)

گران ترین و ارزشمند ترین اثر این مجموعه 42 تابلویی نفیس از آثار هنرمندان غربی، تابلوی "نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی" اثر نقاش آمریکایی "جکسون پولاک" است که حدود 250 میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

علی جنتی وزیر ارشاد در آیین گشایش این گالری در حال تماشای اثر جکسون پولاک

 

ساختمانی که توریست های غربی را به تهران می کشد(+عکس)

 در میان تابلوهای این مجموعه 30 اثر از پیکاسو و آثاری از اندی وارهول وفرانسیس بیکن و نیز تندیس هایی از "دانلد جاد" ، ادواردو چیلیدا و دن فلاوین  به چشم می خورد.

منبع: عصرایران

کد خبر 51301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha