کیفیت هوای 5 شهر کاهش یافت

پرشین خودرو: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش کیفیت هوای پنج شهر کشور خبر داد و افزود: آسمان فردای تهران نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، به تدریج ابری و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها وآخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با توجه به سکون نسبی جو، افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا بویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، قم، کرج، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر روز دوشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور، به تدریج در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور، ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد رخ خواهد داد، اظهار کرد: روز سه‌شنبه فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور خواهد بود که در این روز در شمال غرب، ارتفاعات غرب و ارتفاعات البرز بارش برف رخ خواهد داد.

وزش باد شدید در برخی استان‌ها

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: با استقرار سامانه کم فشار بر روی دریای خزر طی روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش دما و همچنین وزش باد شدید در اردبیل و گیلان و اواخر وقت سه شنبه و چهارشنبه در مازندران و گلستان رخ خواهد داد. همچنین از اواخر وقت سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه چهارشنبه با نفوذ سامانه پرفشار به شمال کشور، افت محسوس دما و بارش پراکنده برای سواحل شمالی کشور انتظار داریم، گفت: از اواخر وقت امروز و سه‌شنبه به سبب وزش باد شدید در نوار شرقی عراق، احتمال ظاهر شدن گرد و خاک در جنوب غرب و غرب کشور وجود دارد.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 29 دی نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، بتدریج ابری و بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای 13 و 4 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 30 دی، نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط غبارمحلی با حداکثر و حداقل دمای 14 و 4 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

کد خبر 52520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha