کد خبر 52959
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
سازه شیشه‌ای برای خودروهای قدیمی

پرشین خودرو: مدیر فرهنگی هنری باغ موزه قصر گفت: «سازه شیشه‌ای قرار گرفته در کنار ساختمان "مارکوف" در فضای باغ موه قصر، اساسا سازه‌ی پرتابل بدون به کارگیری مصالح ساختمانی و کاملا برگشت‌پذیر و موقت است. اگر ما اراده کنیم که فرداشب این سازه نباشد، آن را به سادگی حذف می‌کنیم.»

به گزارش «پرشین خودرو»، علی مرادخانی تاکید کرد: ساز‌ه‌ی شیشه‌ای به هیچ عنوان دخل و تصرف در بنای تاریخی باغ موزه قصر محسوب نمی‌شود، بلکه فقط مشرف به فضای ساختمان کافه کتاب و مقابل یکی از فضاهای شیشه‌ای است و هیچ محلی از اعراب برای ایجاد مرکز تجاری، رستوران یا مبل فروشی ندارد. اساسا این یک نظر اشتباه است.

به گفته وی، از بدو ایده‌پردازی برای ایجاد چنین سازه‌ای، هیچ ایده‌ای جز «موزه اتومبیل‌های قدیمی و کلاسیک در باغ موزه قصر» برای کاربری آن متصور نبوده‌ایم.

مدیر فرهنگی هنری باغ موزه قصر افزود: حتی در اجرای این سازه شیشه‌ای تمام تلاش را به کار گرفته‌ایم تا کاملا مطابق و مشابه سایر سازه‌های شیشه‌ای باغ موزه اجرا شود تا هارمونی، همخوانی و زیبایی آن لطمه‌ای نبیند.

او تاکید کرد: اگر قرار به دخل و تصرف در باغ موزه باشد در چارچوب قوانین میراث فرهنگی قطعا این قضیه باید در شورای فنی میراث فرهنگی مطرح و تائید شود، اما اساسا چنین چیزی به جهت برگشت‌پذیر بودن، موقت بودن و عدم دخالت مصالح ساختمانی محلی از اعراب در فضای شورای فنی سازمان میراث فرهنگی ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر همه بزرگان و اعضای شورای فنی سازمان میراث فرهنگی مانند رجبعلی خسروآبادی، علی‌رضا قلی‌نژاد، حیدری مهور و محیط طباطبایی همراه و ناظر این محوطه تاریخی بوده‌اند، بنابراین بی‌انصافی است که در حال حاضر که این اتفاق مهم برای باغ موزه قصر در حال رخ دادن است چنین مواردی را مطرح کنند.

او با بیان این نکته که برای نخستین‌بار پس از 75 سال تعدادی از اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های کلاسیک مانند اتومبیل «حسنعلی منصور» و دکتر «مصدق» در این محوطه روشن می‌شوند، گفت: این اتفاق به عنوان گنجینه‌ای از تاریخ معاصر ایران است و نه تنها هیچ تهدیدی را شامل نمی‌شود، بلکه یک فرصت بزرگ است. در این مجموعه قرار است بیش از بیست خودرو نمایش داده شود که همگی دارای شناسنامه هستند و در یک مجموعه متمرکز اند.

مدیر فرهنگی هنری باغ موزه قصر افزود: در همه این نکات یک خط، جمله یا بحث غیرقانونی و حتی غیراخلاقی از طرف باغ موزه صورت نگرفته است.

منبع: ایسنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 52959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha