کد خبر 53008
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کیاموتورز در فکر رقابت با BMW

پرشین خودرو: همزمان با تمرکز هیوندای روی طراحی، تولید و عرضه خودروهای لوکس به بازار، خواهرخوانده این شرکت یعنی «کیاموتورز» مسیر دیگری را در پیش گرفته و قصد دارد با عرضه خودروهای اسپورت به بازار، با بزرگان این بخش نظیر BMW به رقابت بپردازد؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، با توجه به سطح کیفی محصولات این دو خودروساز کره‌ای، انتخاب میان ‌«‌کیا اوپتیما‌»‌ ‌و ‌«‌هیوندای سوناتا‌»‌ ‌بیشتر امری سلیقه‌ای بوده و بستگی به نظر شما در مورد طراحی ظاهری و امکانات این خودروها یا شرایط فروش آنها دارد. اما در صورت صحیح بودن گزارش‌های اخیر، به نظر می‌رسد ‌«‌کیاموتورز‌»‌ ‌قصد دارد گام بزرگی به سوی تبدیل شدن به یک برند اسپورت بردارد.


در این راستا و براساس اخبار منتشر شده، کیا قصد دارد تا با عرضه یک مدل ‌«‌سدان اسپورت‌»‌ ‌به بازار به رقابت با ‌«‌آئودی A4»، BMW سری 3 و ‌«‌مرسدس بنز C-Class»‌ ‌بپردازد. گفتنی است منابع نزدیک به شرکت کیاموتورز اعلام کرده‌اند که فرآیند تولید محصول جدید کیا از ماه مه ‌سال 2017 میلادی آغاز شده و خودروی مذکور با سه پیشرانه متفاوت به بازار عرضه خواهد شد.

در همین رابطه یک منبع نزدیک به کیاموتورز در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: از آنجا که کیاموتورز برند مخصوصی برای تولید خودروهای لوکس در اختیار ندارد، مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند روی تولید خودروهای اسپورت تمرکز کرده و به رقابت در این بخش از بازار بپردازند.

در حالی که هیوندای دیگر خودروساز کره‌ای، برای سال‌های متمادی با برند جنسیس خود در سگمنت خودروهای سدان متوسط لوکس در بازار حضور داشته است، سدان جدید کیاموتورز که در آینده به بازار عرضه خواهد شد نخستین خودروی اسپورت دیفرانسیل عقبی است که با توجه به مدیریت مشترک کیا و هیوندای، به هر دو شرکت تعلق خواهد داشت. با این وجود در صورت ورود ‌«‌سدان اسپورت کیا‌»‌ ‌به بازار، این شرکت رقابت بسیار سختی را با محصولات برند جنسیس هیوندای در پیش خواهد داشت.

با وجود تلاش‌های اخیر کیاموتورز برای تولید و عرضه خودروهای اسپورت به بازار و معرفی مدل‌های مفهومی متعدد در سال‌های اخیر مانند مدل مفهومی Novo که در سال 2015 به نمایش گذاشته شد، هیچ‌کدام از طرح‌های مفهومی مذکور به مرحله تولید نرسیده‌اند. اگرچه تاکنون اطلاعاتی از سدان اسپورت کیا منتشر نشده و حتی نام آن نیز در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است، اما چنانچه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خودروی جدید کیا تا سال آینده برای فروش به بازار عرضه شود، می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک جزییات مفصلی از این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

منبع: فرصت امروز

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha