کد خبر 55307
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

پرشین خودرو: ایران خودرو در دهه 50 بعد از اینکه به اندازه کافی خودروهای تجاری در ایران تولید می کرد توانست برای نخستین بار صادرات خودروهای تجاری خود به خارج از کشور به خصوص اروپا را هم آغاز کند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، اوج فعالیت ایران خودرو که آن زمان کارخانجات ایران ناسیونال نام داشت در دهه 50 بود که به رشد و تکاپوی بالایی دست یافته بود. روزنامه نگاران و توریست ها اذعان داشتند در دهه 50 بیشترین خودروی حاضر در خیابان های ایران، خودروی پیکان است که به شدت برای مردم محبوب بود.
اما ایران خودرو که با شرکت مرسدس بنز بر سر تولید مینی بوس و اتوبوس در کشور به توافق رسیده بود به مرحله ای رسیده بود که توانست در زمینه صاردات هم موفق عمل کند.

 


در این عکس تعداد زیادی اتوبوس می بینیم که از خیابان های تهران در حال عبور هستند. این البته آغاز راه بود و این شرکت توانست تا 7 نوبت دیگر بیش از 1000 دستگاه به این کشور ارسال کند.
ایران خودرو در دهه 50 به غیر از رومانی به چندین کشور دیگر از جمله کویت و مصر هم صادرات خودروهای تجاری از جمله اتوبوس و مینی بوس را انجام می داد.

کد خبر 55307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    6 0
    چی بودیم ، چی شدیم
  • آرمین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    پاکستان، لهستان، اوکراین و رومانی هم جزو بازار صادرات ایران بودند. توی فیلمهای لهستانی بارها آرم ایران ناسیونال رو روی اتوبوسها دیدم.