کد خبر 55419
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
آوانته 2017 با 200 اسب بخار قدرت معرفی شد+تصاویر

پرشین خودرو: هیوندای کره جنوبی، هیوندای الانترا اسپرت را که قرار است در سال 2017 میلادی در بازار آمریکا عرضه شود در قالب هیوندای "آوانت اسپرت" در کره جنوبی معرفی کرد و اطلاعات آن را بر روی وبسایت شرکتش آپلود کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، حدود 3 ماه پیش، شاهد اعلام مدیرعامل هیوندای آمریکا در خصوص معرفی نسخه‌ای اسپرت از هیوندای الانترا نسل جدید بودیم که قرار شد برای اولین بار در نمایشگاه "سما" معرفی شود و سپس در سال 2017 میلادی کارهای ثبت سفارش و عرضه آن صورت بگیرد، ولی حالا شاهد معرفی این خودرو در کشور مادر با نام آوانت هستیم که در ادامه بیشتر در رابطه با آن سخن خواهیم گفت.


مهم‌ترین چیزی که باعث اسپرت شدن این سدان متوسط شده، استفاده از پیشرانه‌ای جدید 1.6 لیتری چهار سیندر است که به لطف توربوشارژرهای متصل به آن، قادر به تولید حداکثر قدرتی 202 اسب بخاری در کنار گشتاور 265 نیوتن متری شده است که به واسطه جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی به صورت استاندارد یا جعبه دنده‌ای 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به صورت سفارشی نیروی تولید شده موتور به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا موجب رسیدن به شتابی حدودا 8 ثانیه‌ای گردد.


علاوه بر پیشرانه جدید الانترا یا آوانت در کشور مادر، شاهد یک طراحی اصلاح شده با ورودی‌های بزرگ‌تر هوا و جلوپنجره‌ای تیره‌ترشده هستیم که با وجود همین تغییرات نسبتا جزیی، شاهد اسپرت و جذاب‌تر شدن چهره این سدان هستیم. عقب خودرو هم در راستای اسپرت سازی هیوندای الانترا تغییراتی را شامل شده که می‌توان به خروجی‌های دوبل اگزوز کرومی در سمت راست سپر و دیفیوزری جدید در زیر سپر عقب اشاره داشت. به صورت سفارشی هم می‌توان یکسری قطعات عملکردی، رینگ‌های 18 اینچی و یک باله آیرودینامیکی را بر روی خودرو نصب کرد.


باوجود تغییرات ظاهری خوب و تاثیرگذار، شاهد یک طراحی جدید و جسورتر در داخل کابین نیز هستیم که با تزئیات فیبرکربنی مصنوعی، صندلی‌های اسپرت، متریال قرمز داخل کابین و غربیلک فرمان D کات ( ته صاف) بسیار هیجان انگیزتر شده است.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 55419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha