کد خبر 55431
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
دوچرخه‌های هوشمند هم آمدند+تصاویر

پرشین خودرو: لی سوپر بایک، دوچرخه‌ای هوشمند است که با تناسب اندام، پرتوهای لیزری و یک گوشی هوشمند متصل به فرمان به تازگی توسط شرکت چینی "لی اکو" معرفی شده است. شرکتی که فعالیت اصلی آن در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند بوده و جدیدا هم از خودرویی کانسپت تمام الکریکی پرده برداری کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، همانطور که گفتیم، این دوچرخه با طراحی خوب و ارگونومیکی که دارد، متناسب با اندام انسان‌ها ساخته شده و جدیدا برروی آن از یک گوشی هوشمند و یک سیستم لیزری استفاده شده است. درست شنیدید، سیستم لیزری این دوچرخه در واقع به صورت یک اسکنر عمل می‌کند و با نصب آن بر روی دو گوشه فرمان، به صورت موازی اطراف دوچرخه را رصد می‌کند تا در صورت نزدیک شدن خودرو یا اشیایی به دوچرخه، سرنشین را از وضعیت موجود مطلع سازد.

البته این سیستم بنابر گفته وبسایت منبع، پس از روشن کردن چراغ‌های دوچرخه فعال می‌شود و کار آن بیشتر به شب مربوط می‌شود که میدان دید کافی وجود ندارد.

گفتنی است دوچرخه مذکور از فیبرکربن ساخته شده که باعث بدست آمدن وزنی بسیار سبک و حرکت دادن راحت‌تر آن شده است.

علاوه بر این‌ها، بدنه‌ای ساخته شده از تیتانیوم نیز در نظر گرفته شده که در صورت درخواست می‌توان سفارش داد.

سیستم هوشمند این دوچرخه هم در یک گوشی هوشمند 4 اینچی خلاصه شده و بر روی اهرم فرمان نصب می‌شود و همین گوشی هوشمند نیز به سیستم عامل آندروید، سی پی یو 1.3 گیگاهرتزی و 4 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و می‌تواند به ارائه اطلاعات و کارهایی همچون میزان سرعت، تماس تلفنی، داده‌های تناسب اندام و بیشتر، سیستم ناوبری یا GPS، پخش موزیک و ... بپردازد.

علاوه بر چیزهایی که گفتیم، این دوچرخه به یک سیستم امنیتی اثرانگشتی مجهز شده که توسط گوشی هوشمند 4 اینچی قابل ثبت است. در هنگام قفل دوچرخه نیز هر دو چرخ جلو و عقب قفل شده و تا زمان تایید کردن اثرانگست، نمی‌توان از آن استفاده کرد.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 55431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha