کد خبر 56138
۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
تولید خودروی برقی «کادیلاک» متوقف شد+عکس

پرشین خودرو: تولید کادیلاک الکتریکی ELR سرانجام و پس از حدود دو سال قرار داشتن در خط تولید متوقف شد.

بر اساس اعلام سخنگوی جنرال موتورز، آخرین دستگاه کادیلاک ELR در ماه آوریل از خط تولید این شرکت واقع در دیترویت بیرون آمده و پس از آن تولید این مدل متوقف شده است.

این خبر چندان هم غافلگیر کننده نبود چرا که در همان ماه آوریل مدیر عامل کادیلاک، جان دونیسشن گفته بود که این شرکت قصد هیچگونه سرمایه گذاری روی آینده‌ی مدل ELR را ندارد.

 

کادیلاک ELR

 

هم‌چنین باید به آمار فروش کلی ضعیف این خودروی الکتریکی اشاره کرد که کمی کمتر از ۲۷۰۰ دستگاه بوده است.

یکی از دلایل مهمی که در شکست کادیلاک ELR نقش داشت قیمت گزاف این خودرو بود. جنرال موتورز ELR را با برچسب قیمتی بیش از ۷۵ هزار دلار برای فروش عرضه کرده و این در حالی بود که این خودرو در حقیقت یک خودروی محرک جلوی کوچک بود که قوای فنی خود را نیز از شورولت ولت به عاریت گرفته بود. از طرفی برقی بودن و کوپه بودن نیز دیگر عواملی بودند که باعث می‌شدند افراد کمتری سراغ این مدل بروند.

با چنین مشخصاتی، شکست این مدل در بازار فروش بسیار محتمل بود، به همین دلیل یک سال پس از آغاز عرضه‌ی ELR جنرال موتورز اقدام به کاهش قیمت و افزایش قدرت این خودرو کرد، اما متاسفانه این اقدامات هم زمان با عرضه‌ی تسلا مدل S به بازار شد که تقریبا تمامی علاقه مندان به خودروهای الکتریکی را به سمت خود جذب کرد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

منبع: زومیت

 

کد خبر 56138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha