«رولز رویس» نسخه «فانتوم» روباز را معرفی کرد+تصاویر

پرشین خودرو: رولزرویس نمونه‌ی خاصی از فانتوم دو درب را در دو نسخه‌ی کوپه و روباز با نام زِنیت معرفی کرد که از امکانات لوکس خاص و بیشتری نسبت به نمونه‌های استاندارد فانتوم بهره می‌برند. این خودروها از لوکس‌ترین محصولات تولیدی رولزرویس تا به امروز هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از اولین مشخصه‌های رولزرویس فانتوم زنیت، لاستیک‌های برند گودیر ایگل آن‌ها با نوار سفید رنگ در حاشیه است که یادآور فانتوم II مدل ۱۹۳۰ هستند. رینگ‌های مشکی ۲۱ اینچی به کار رفته در این خودرو در جهت برجسته کردن همین نوار سفید رنگ لاستیک‌ها به کار رفته است. به هر حال ظاهرا این موضوع اهمیت زیادی برای رولزرویس داشته است.

 

 

رولزرویس فانتوم زنیت

 

رولزوریس‌های زنیت در دو نمونه‌ی فانتوم کوپه و فانتوم دراپ‌هد کوپه (نسخه‌ی روباز) عرضه می‌شوند که تمامی ۵۰ عدد آن‌ها تا کنون با قیمت نیم میلیون دلار پیش‌فروش شده‌اند. اما زنیت قابلیت‌ها و امکانات بیشتری نسبت به فانتوم به همراه دارد. محصول جدید رولزرویس از رنگ‌ بدنه‌ی ویژه‌ای بهره می‌برد که نام‌های خاصی برای هر کدام تعیین شده است. به عنوان مثال می‌توان به قرمز مادریا و صورتی میناژ اشاره کرد.

 

رولزرویس فانتوم زنیت

 

در انتهای استراحتگاه دست‌ها روی درب‌ها خودرو، بخشی فلزی تعبیه شده که در حاشیه‌ی آن نقشه‌ی کارخانه‌ی رولزرویس در گودوود انگلیس در کنار شهر ژنو سوئیس یا ویلا دسته ایتالیا، بسته‌ به کوپه یا روباز بودن خودرو، با لیزر حک شده است. اما دلیل این موضوع معرفی شدن فانتوم کوپه در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه ژنو و فانتوم روباز در سال ۲۰۰۴ در نمایشگاه ویلادسته است. گودوود انگلیس نیز محل کارخانه‌ی اصلی رولزوریس است.

اما رولزرویس‌های زنیت از تعدادی امکانات سوپرلوکس برخوردار هستند. این خودروها در بخش صندوق عقب خود دارای میز تاشوی خاصی هستند که با باز شدن، علاوه بر مکانی مخصوص برای نوشیدنی و لیوان، دارای بخشی چرمی برای نشستن نیز هستند. لاستیک‌های زنیت از نوع پنچررو هستند؛ به همین دلیل لاستیک زاپاس از بخش زیرین صندوق عقب حذف شده و به جای آن یخچالی مخصوص تعبیه شده است که از داخل کابین خودرو نیز قابل دسترسی است. 

 

رولزرویس فانتوم زنیت

 

در داخل کابین نیز رولزرویس زنیت از مرغوب‌ترین قطعات و چرم جهان بهره برده‌اند و ترکیب رنگ صندلی‌های و داشبورد به صورت سفارشی توسط خریدارد تعیین خواهد شد. اما یکی از نکات جالب این خودرو، تعبیه‌ی پلاکی بسیار لوکس در محلی مخصوص در وسط داشبورد جلو است که روی آن نام خودرو و شماره شاسی آن حک شده است. 

هنوز در داشبورد رولزرویس شاهد استفاده‌ی گسترده از آلومینیوم و فولاد هستیم. اطراف کیلومتر‌شمارها، کلید‌ها و محل قرارگیری لیوان‌ها، بخشی از کاربرد فلز در کابین این خودروها است. در بخش قوای فنی و سیستم انتقال قدرت نیز زنیت تفاوتی با نمونه‌‌ی استاندارد فانتوم ندارد.

 

رولزرویس فانتوم زنیت

 

در حال حاضر امکان خرید زنیت وجود ندارد و اگر شخصی تنها به خرید رولزرویس کوپه یا روباز علاقه داشته باشد، گزینه‌ای دیگر به جز خریداری مدل‌های دان و ریس ندارد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

کد خبر 56261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha