JAC برای ساخت خودروی برقی به بلغارستان می‌رود

پرشین خودرو: به گفته وزیر اقتصاد بلغارستان، شرکت خودروسازی JAC موتورز چین در حال بررسی شرایط و فرصت‌های موجود جهت احداث سایت تولید خودروهای برقی در این کشور حوزه بالکان است.

به گزارش «پرشین خودرو»، در این راستا وزارت اقتصاد بلغارستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از اقدام اخیر این خودروساز چینی اعلام کرد: «گروه خودروسازی JAC موتورز چین، بلغارستان را به‌عنوان دروازه ورود به بازار خودروی اروپا در نظر گرفته و قصد دارد خودروها و اتوبوس‌های برقی تولیدی خود را از طریق بلغارستان به بازارهای خودروی اروپا عرضه کند.»


تمایل چینی‌ها به حضور در بلغارستان به منظور تولید خودروهای برقی در شرایطی صورت می‌گیرد که این کشور به‌عنوان فقیر‌ترین عضو اتحادیه اروپا پس از تجربه بحران و رکود عمیق مالی در بخش مسکن این کشور در سال 2009 میلادی، شدیدا به دنبال جذب سرمایه‌گذاری پایدار و مفصل خارجی به منظور افزایش میزان اشتغال و رشد اقتصادی خود است.

در این ارتباط نمایندگان شرکت خودروسازی JAC موتورز چین در مذاکرات خود با مقامات ارشد بلغارستان اعلام کردند که سایت تولید خودروی این شرکت در صورت آغاز فعالیت خود در بلغارستان، تمامی فرآیند تولید، مونتاژ و صادرات را در این کشور و با استفاده از نیروی کار محلی صورت خواهد داد که این موضوع در صورت تحقق در آینده می‌تواند اثرات مثبت بسیاری در حوزه کاهش نرخ بیکاری و بهبود شرایط اقتصادی صوفیه داشته باشد.

لازم به ذکر است استقبال مقامات بلغارستان از سرمایه‌گذاری خارجی و حضور خودروسازان چینی در این کشور در شرایطی رخ می‌دهد که موقعیت جغرافیایی این کشور در جنوب شرق اروپا و در مجاورت کشورهای رومانی، ترکیه و همچنین ارائه مشوق‌های مالیاتی صوفیه به سرمایه‌گذاران خارجی، بلغارستان را به مقصدی نسبتا جذاب برای سرمایه‌گذاری بدل کرده است. گفتنی است بلغارستان پس از پیوستن به اتحادیه اروپا در پی آن است با ارائه مشوق‌های مالی و صدور مجوزهای اقتصادی مورد نیاز سرمایه‌گذاران خارجی، آنها را به سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در این کشور ترغیب کرده تا از این طریق مشکلات اقتصادی خود را برطرف سازند.

با وجود تلاش‌های اخیر مقامات بلغارستان برای ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی و مذاکره نمایندگان شرکت JAC چین با مقامات ارشد صوفیه برای تولید خودروی برقی در این کشور، شرکت خودروسازی JAC تنها خودروساز چینی فعال در بلغارستان نبوده و پیش از این شرکت Great Wall در سال 2012 میلادی با انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت خودروسازی بلغاریLitex Motor فعالیت اقتصادی خود را در بلغارستان آغاز کردند. گفتنی است براساس قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک مذکور، شرکت Great Wall سایت تولید خودرو با ظرفیت تولید 50 هزار دستگاه در سال را راه‌اندازی کرده و قطعات مورد نیاز برای مونتاژ خودروهای خود در این سایت را از چین تأمین می‌کند.

این در حالی است که در صورت تحقق برنامه‌های شرکت خودروسازی JAC چین و احداث سایت خودروی مورد نظر این شرکت در بلغارستان، قطعات لازم برای مونتاژ و عرضه محصولات آن به بازارهای اروپا در این کشور و با استفاده از ظرفیت‌های آن تولید شده و در اختیار سایت خودروسازی شرکت JAC قرار خواهد گرفت.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.





منبع: فرصت امروز

کد خبر 57006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha