کد خبر 57029
۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
«الینا»به زندگی بازمی گردد؟!+عکس

پرشین خودرو:: باگذشت حدود 50 روزازوضعیت بحرانی «الینا» کوچولو و درحالی که احتمال مرگ مغزی دخترک قوت گرفته بود دیروز روزنه‌های امید برای بهبودی‌اش نمایان شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، دختر 6 ساله گرگانی، 13 اردیبهشت امسال با پای خود وهمراه پدرومادرش برای عمل لوزه به بیمارستان فوق تخصصی کودکان طالقانی گرگان رفت. اما پس از عمل جراحی و به دلایل نامعلوم به کما رفت و دیگر به هوش نیامد. با رسانه‌ای شدن خبر این حادثه یک هفته پس از عمل، وضعیت این دختر بچه مورد توجه قرار گرفت اما چندی قبل تیم پزشکی ازاحتمال مرگ مغزی او خبرمی دادند.

با این حال خانواده الینا صبوری پیشه کردند و با اقامت در راهروی بیمارستان، برای سلامت دخترشان دست به دعا شدند.ازسوی دیگر پرونده «کما»ی ناگهانی الینا، با پیگیری مسئولان وزارت بهداشت و رسانه‌ها در دادسرای نظام پزشکی تشکیل شد اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

واکنش‌های امیدوارکننده

صدای مادر الینا دیروز غم نداشت. شوق و شادی به طورکامل در کلماتش حس می‌شد. او که از آخرین معاینه پزشکان خبرهای خوبی شنیده بود گفت: «خدا را شکر می‌کنم که صبر ما نتیجه داد و در روز میلاد امام حسن(ع) پزشک معالج دخترم ما را امیدوار کرد. چرا که الینا دست‌هایش را تکان داد. پزشکان گفتند اگر این شرایط 24 ساعت دیگر ادامه داشته باشد امیدوار‌کننده است در غیر این صورت واکنش عصبی بدن بیمار به حساب می‌آید.»

این مادر که در میان هر جمله‌اش خدا را شکر می‌کرد ادامه داد: «به لطف خدا، واکنش‌های الینا هر روز بیشتر می‌شود و وقتی دست‌ها و حتی شکمش را فشار می‌دهیم بدنش را جمع می‌کند. پزشک جراحش نیز پس از آخرین معاینه ازماخواسته صبر داشته باشیم.

او عکس العمل‌های الینا را خوب دانسته واعلام کرده بزودی خبرهای امیدوارکننده تری می‌دهد. البته تأکید کرد مدت زمان بهبودی دست خدا است. اما من به عنوان مادرش به دلم افتاده که دخترم در شب احیا چشم باز می‌کند و برای آن زمان لحظه شماری می‌کنم.»

آینده درمانی الینا از دست کادر پزشکی خارج است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت: آینده درمانی الینا از دست کادر پزشکی خارج است و برای بهبودی این کودک فقط باید چشم انتظار عنایت خداوند بود. سیداحمد حسینی اظهار کرد: مراقبت کافی و تخصصی کامل این بیمار انجام می‌شود و نباید تصور کرد با طولانی شدن روند کما، خللی در خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به‌طور مشخص نمی‌توان تعیین کرد که چه کسی در بروز این اتفاق مقصر بوده است اما باید پذیرفت رخ دادن اشتباهات پزشکی موضوعی طبیعی است.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: سازمان‌های نظام پزشکی و پزشکی قانونی مسئول رسیدگی به تخلفات پزشکی هستند و تا زمانی که این مراجع قانونی نظری مبنی بر تخلف تیم درمانی الینا ندهند نمی‌توان از فعالیت آنها جلوگیری کرد.

حسینی با اشاره به تلاش فراوان کادر پزشکی برای بهبود حال الینا گفت: کادر پزشکی این کودک پس از بروز این اتفاق، عمل‌های جراحی خود را به دلیل نداشتن روحیه مناسب تعطیل کردند.



 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.





منبع: رکنا

کد خبر 57029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha