خودروی دانش آموختگان مرسدس بنز، پورشه و مک لارن با نام «المنتال RP1» معرفی شد+تصاویر

پرشین خودرو: جزییات فنی المنتال RP1 مشخص شد. این خودرو دو سال پیش در قالب طرحی اولیه توسط دانش آموختگان مرسدس بنز، پورشه و مک لارن معرفی شد که در زمان معرفی چندان اطلاعاتی به همراه نداشت، ولی به تازگی یکسری اطلاعات از جزییات فنی این خودرو به دست آمده که در ادامه بیشتر در رابطه با آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این خودرو قرار است در هفته جاری به جشنواره سرعت گوودوود برود تا علاوه بر معرفی نسخه نهایی، بتواند نمایشی هم از عملکرد خود داشته باشد. براساس تست‌های انجام شده بر روی این خودرو توسط مرکز محاسبات لندن نشان از این دارد که کیت آیرودینامیکی این خودرو در سرعت 240 کیلومتر بر ساعت قادر به تولید 400 کیلوگرم نیروی چسبندگی است که از این بابت خیال راننده را برای استفاده بهینه از قدرت و سرعت خودرو آسوده می‌کند. برای ساخت بدنه و شاسی هم از فیبرکربن و قطعات سبک وزن استفاده شده که در کنار اسپیدستر بودن این اتومبیل (نداشتن سقف و شیشه و صندلی‌های ردیف عقب) ، وزنی تقریبا 540 کیلوگرمی از این خودرو با تمامی متعلقاتش بدست آمده است.


براساس اطلاعات جدیدی که به تازگی بدست آمده، این خودرو در بخش مولد قدرتی به دو پیشرانه مختلف از کمپانی فورد مجهز خواهد شد که اولین آن یک موتور 1 لیتری سه سیلندر اکوبوست است که با قدرت 180 اسب بخاری خود می‌تواند شتاب این ماشین 540 کیلوگرمی را به 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن را هم به 233 کیلومتر بر ساعت برساند.


این تمام ماجرا نیست، چون پیشرانه اصلی خودرو که نهایت عملکرد المنتال RP1 را به نمایش گذاشته است، موتوری 2 لیتری برگرفته از محصولات فورد است که بخاطر چهار سیلندر بودنش، وزن خودرو را تا 580 کیلوگرم افزایش داده، ولی در عوض با قدرت 320 اسب بخاری خود توانسته شتاب صفر تا صد را نسبت به پیشرانه 1 لیتری قبلی حدود 0.4 ثانیه کاهش دهد و به 2.8 ثانیه برساند و همچنین حداکثر سرعت اتومبیل را از 233 کیلومتر بر ساعت، به 265 کیلومتر بر ساعت افزایش دهد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 57081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha