برجام قدمی برای خصوصی‌ها برنداشته است

پرشین خودرو: در هنگام تصویب برجام تنها نام شرکت های دولتی و خصولتی از فهرست تحریم ها حذف شد و شرکت های خصوصی همچنان تحریم هستند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، صبح امروز نشست خبری انجمن صنفی تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران در محل این انجمن برگزار شد.

در این نشست که با هدف در میان گذاشتن مشکلات صنف تابلوسازان برق تشکیل شده بود، اعضای هیات مدیره این انجمن بیشترین انتقاد خود را بر بحث مالیات و بیمه تامین اجتماعی ابراز داشتند.

محسن نجاتیان نایب رییس هیات مدیره ضمن انتقاد از نوع برخورد وزارت اقتصاد و دارایی با صنعتگران گفت: این وزارت خانه تنها به فکر گرقتن پول است، حال این پول از کجا و به کدام شکل و از چه کسی گرفته شود، مهم نیست.

وی ادامه داد: تمام شرکت های حوزه برق و انرژی از دولت طلبکار هستند و ما نیز از این امر مستثنی نیستیم اما جالبترین اتفاق در بحث طلب ها این است که دستان ما به هیچ کجا نمی رسد و فریاد ما را کسی نمی شنود اما فقط کافی است وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان بیمه از یکی از ما طلبکاران دولتی، طلب داشته باشد، آنوقت است که خون ما را در شیشه کرده تا طلب خود را وصول کند و کاری هم به این ندارد که خود مانیز از دولت طلب های بسیاری داریم.

نجاتیان با تاکید بر اینکه بر روی طلب های ما هیچ درصدی اضافه نمی شود ولی بر طلب های دولت از ما هر ساله جریمه های گوناگون اضافه می شود، تصریح کرد: دویتان ما در دولت حتی حاضر به تهاتر طلب ما و طلب خودشان نیستند و فقط می گیرند.

در بخش دیگری از این نشست مهندس محمودیان عضو انجمن صنفی تولید کنندگان تابلوهای برق نیز با گله بسیار از برخوردهای دوگانه دولت با صنایع مختلف کشور گفت: متاسفانه قوانین در کشور ما شفاف نیست و به همین دلیل هم وقتی درخواست عضویت در مجامع اقتصادی و تجارتی جهان را می دهیم با تابلوی ورود ممنوع رو به رو می شویم.

وی افزود: تنها به دلیل وجود نفت، دولت خود را ولی نعمت مردم می داند اما در کشورهایی که با مالیات اداره می شوند مردم ولی نعمت دولت ها هستند زیرا مالیات آنها اگر نباشد، دولتی وجود نخواهد داشت.

این فعال صنعتی با انتقاد از نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده در ایران گفت: اولین بار بعد از جنگ فرانسه این قانون را برای اداره کشور لحاظ کرد و سپس به تمام اروپا صادر شد اما هیچکدام از این کشورها مثل ایران برخورد نکرده اند.

محمودیان با اشاره بر نحوه عملکرد دولت در موضوع مالیات بر ارزش افزوده بازاریان و تناقض موجود بین این رفتار با نحوه برخورد با صنعتگران گفت: متاسفانه چون صنعتگران ایرانی از ابتدای اعلام این قانون مالیاتی، هیچ اعتراضی نکردند، دولتی ها فکر می کنند کار درستی انجام داده اند پس ادامه می دهند.

سید علی قانع رییس هیات مدیره انجمن صنفی سازندگان تابلوهای برق ایران نیز با اعلام این مطلب که انجمن جزو حامیان اجرای برجام بوده است اظهار داشت: متاسفانه آنطور که فکر می کردیم نشد و حتی در زمان خارج کردن اسامی شرکت های تحت تحریم از لیست های اروپایی و آمریکایی، یادی از بخش خصوصی نکردند و دوستان ما هنوز هم در لیست تحریم ها قرار دارند.

وی در مورد صاردات محصولات انجمن به کشورهای همسایه گفت: متاسفانه در سال های اخیر به علت اینکه هیچ گونه حمایت سیاسی از ما نشد فرصت های میلیارد دلاری سرمایه گذاری را از دست داده و دو دستی به همسایه دیگر مان یعنی ترکیه تقدیم کرده ایم.

قانع بازار عراق را یکی از بهترین فرصت های حضور تولیدکنندگان ایرانی دانست و افزود: روابط سیاسی ما با عرق بسیار خوب است اما این روابط هیچگاه به کمک صنعتگر ایرانی نیامده است اما ترکیه با سطح روابط سیاسی کمتر از ایران، تمام بازار این کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: کل صادرات فعلی ما به عراق در حدود 30 تا 40 میلیون است در حالی که این مبلغ می بایست در حدود 2 میلیارد تومان باشد.

کد خبر 57159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha