کد خبر 57191
۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۲
خودروی همه فن حریف «فورد»

پرشین خودرو: فورد فلکس برای اولین بار در سال 2009 معرفی شد. خودرویی که در عین اینکه کراس اوور است ویژگی‌های خودروهای SUV را دارد و همچنین با ظاهری شبیه خودروهای استیشن با قد و قواره بزرگ تر توانسته است به مدت 7 سال در خط تولید این خودروساز آمریکایی قرار داشته باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، میزان فروش این خودروی خاص چنگی به دل نمی‌زند و نتوانسته است انتظارات فورد را برآورده کند. فورد برای این خودروی خود ظاهری مکعبی در نظر گرفته است و خبری از انحناهای شیک و ایرودینامیک امروزی در این خودرو نیست. در طول چند سال فورد تغییر چندانی دراین خودرو ایجاد نکرده است که به نظر می‌رسد این موضوع کمی عجیب است؛ چرا‌که عدم استقبال از این مدل باید منجر به ایجاد تغییرات بیشتر و جذاب تر کردن خودرو شود و این در حالی است که تنها در سال 2013 تغییراتی جزئی در این خودرو صورت گرفت که شامل نصب نمایشگر لمسی و موارد جزئی دیگر بوده است. صندلی‌های عقب در این خودرو تنها با فشار دکمه‌ای به‌صورت افقی در می‌آیند و فضای کاملا زیادی برای قرار دادن بار در درون خودرو فراهم می‌شود.

طراحی داخلی در این خودرو مربوط به 8 سال پیش است و فورد تغییر چندانی در آن ایجاد نکرده است. در کنار تمام بی توجهی‌هایی که فورد نسبت به این خودرو با ظاهر خاص داشته است این مدل فورد ویژگی‌های قابل توجهی هم دارد. خانواده‌هایی که پر جمعیت هستند به راحتی می‌توانند در کنار هم و در یک خودروی راحت سفر کنند. ارتفاع پایین باعث می‌شود کودکان و افراد مسن به راحتی بتوانند وارد فلکس شوند. مواد به کار رفته در طراحی داخلی قابل شست‌وشو است و در صورت کثیف شدن آنها به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد. در صورت عمومی بودن تمام ردیف صندلی‌ها باز هم برای چمدان‌ها و ملزومات افراد فضای کافی وجود دارد. فورد فلکس 6نفره است و چهار در است و موتور 6 سیلندرش در جلوی خودرو قرار گرفته است و با داشتن دو توربو شارژر و اینترکولود و 5/ 3 لیتر حجم می‌تواند تا 365 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه تولید کند. جعبه دنده این خودرو از نوع چهار چرخ محرک با فناوری AWD است که قدرت آفرود خوبی را برایش به ارمغان می‌آورد و جعبه دنده 6 سرعته و خودکارش که می‌تواند به‌صورت دستی هم فعال شود از نقاط برجسته این خودروی غول پیکر است.

 

در مدل‌های گذشته قدرت موتور تا 287 اسب بخار می‌رسیده است اما در مدل جدید EcoBoost همان‌طور که گفته شد قدرت موتور تا 365 اسب بخار افزایش یافته است. سقف خودرو به چند سان روف مجهز شده است و تغییرات دیگر در این خودرو اعمال شده است تا شاید ناکامی‌های گذشته جبران شود. ویژگی‌های جدید در موتور این خودرو مکعبی باعث شده است تا این حجم عظیم فلز در مدت زمان 2/ 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و در صورت فشرده نگه داشتن پدال گاز این سرعت در مدت زمان 5/ 15 ثانیه به 169 کیلومتر در ساعت خواهد رسید که شتاب قابل قبولی برای این کلاس از خودرو به حساب می‌آید.

موتور جدید این امکان را به خودرو می‌دهد تا در حالت ترکیبی در هر 18 مایل یک گالن سوخت مصرف کند که به عبارتی در هر صد کیلومتر تنها 13 لیتر سوخت مصرف می‌شود که برای خودرویی بااین ابعاد مناسب در نظر گرفته می‌شود. البته مصرف این خودرو در بزرگراه‌ها تا 11 لیتر در هر صد کیلومتر هم می‌رسد. قیمت مدل فول آپشن جدید اکوبوست تا 50 هزار دلار هم می‌رسد و قیمت پایه خودرو 43 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

انتخاب‌ها شامل کروز کنترل تطابق پذیر، باز و بسته کردن برقی ردیف سوم، صندلی راننده با امکان تنظیم ده‌گانه و برخی امکانات دیگر در این خودرو است که می‌تواند به قیمت پایه خودرو اضافه شود. فورد Explorer یکی از خودروهایی است که از نظر ویژگی‌ها برای جبران کمبود‌های فلکس طراحی و ساخته شده است هر چند ویژگی‌ها و مشخصات این خودرو باعث شده است طرفداران بیشتری نسبت به فلکس داشته باشد اما گزینه‌ای نزدیک به این مدل از خودرو است که در مدل‌های 290 اسب بخار قدرت به‌صورت دو چرخ و چهار چرخ محرک ساخته شده است و در برخی مدل‌ها با موتورهای تغییر یافته قدرت موتور تا 365 اسب بخار هم می‌رسد. ظاهر شیک تر و امروزی‌تراین مدل در کنار ابعاد مناسب ترش باعث افزایش محبوبیت اکسپلورر شده است.

امید است تغییرات ایجاد شده در نسخه اکوبوست فلکس باعث شود تا با افزایش فروش این خودرو همچنان در خط تولید باقی بماند؛ چرا‌که از نظر ویژگی‌ها و خدماتی که می‌تواند ارائه کند کم نظیر است.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: دنیای اقتصاد
کد خبر 57191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha