کد خبر 57192
۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۸
دوربین دنده عقب بیسیم خودرو

پرشین خودرو: حذف موارد غیر‌ضروری و راحت‌تر شدن انجام امور یکی از اهدافی است که فناوری‌های جدید در چند دهه اخیر به‌دنبال آن بوده‌اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، اخیرا گروهی متشکل از معلولان قطع عضو و کهنه‌سربازان نبردها با راه‌اندازی شرکتی اقدام به طراحی و ساخت امکاناتی نوین برای خودروها کرده‌اند. امکانات موجود در خودروهای جدید به قدری متنوع و زیاد هستند که گاهی تجمیع تمام آنها در یک خودرو امکان‌پذیر نخواهد بود. این شرکت با ساخت دوربین دنده عقبی که به‌صورت بی‌سیم تصویر را به تلفن همراه ارسال می‌کند باعث شده است راننده بتواند با راحتی و دقت بیشتری خودروی خود را پارک کند.

این وسیله که Pear RearVision نام دارد به‌صورت خودکار شارژ شده و به سیستم عامل‌های iOS و اندروید به راحتی متصل می‌شود. این دوربین تحت شرایط خاصی به این سیستم‌عامل‌ متصل می‌شود و از نظر نرم‌افزاری باید سیستم عامل iOS نسخه 9 به بالا باشد و اندروید هم نسخه 4 به بالا تا امکان اتصال راحت فراهم شود.

این گروه قیمت این دوربین بی‌سیم را 499 دلار اعلام کرده است که در مدت زمان محدودی هزینه ارسال آن رایگان است. دوربین‌ها روی قابی قرار دارند که به راحتی روی پلاک خودرو نصب می‌شوند و بدون ایجاد هرگونه تغییری در سیم‌کشی خودرو این وسیله مفید می‌تواند کار کند و تصاویری با کیفیت را به تلفن همراه کاربر از طریق یک رابط نرم‌افزاری ارسال کند. یکی از مهم‌ترین‌ مزایای این دوربین نیز همین بدون سیم بودن آن است؛ چرا‌که در خودروهای قدیمی‌تر به دلیل نبودن ECU امکان افزودن تجهیزات جدید یا وجود نداشته یا در کارکرد کوئل و دلکو (خودروهای کاربراتوری) اختلال ایجاد می‌کند.

این قاب به کمک نیروی خورشید انرژی خود را تامین می‌کند و یک روز آفتابی می‌تواند تا یک هفته برق مورد نیاز را تامین کند و بر خلاف بسیاری از تجهیزات نیاز به دخالت انسانی در شارژ مجدد باتری ندارد و تنها با یک پیچ‌گوشتی امکان اتصال به پلاک فراهم می‌شود. روی قابی که به دور پلاک نصب می‌شود دو دوربین وجود دارد که دو نوع تصویر را در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ یکی از دوربین‌ها زاویه دید بیشتری دارد و دوربین دیگر، دید واقعی‌تری را ارائه می‌دهد تا تخمین فاصله راحت‌تر صورت گیرد.

از این فناوری می‌توان در خودروهایی استفاده کرد که در دوربین دنده عقب در آنها استفاده نشده است. کیت‌ها و امکاناتی از این دست برای ارائه در خودروها این روزها متداول شده است؛ چرا‌که فناوری‌های در دسترس باعث کاهش قیمت تمام شده در محصولات می‌شود و آنها با مهاجرت از وسیله‌ای به وسیله‌ای دیگر در دسترس افراد مختلف با هر نوع بودجه‌ای قرار می‌گیرند. این محصول فعلا فقط در آمریکا در دسترس است؛ اما موضوعی که اهمیت دارد این است که فناوری‌های روز سمت و سویی که می‌گیرند در صورت داشتن شرایط خاص است که می‌توانند در دنیای فناوری مورد توجه قرار بگیرند و آن هم رعایت کردن اصول اولیه سهولت در نصب و استفاده است. ابزاری که نیاز به دستور العمل‌های پیچیده دارند یا کاربرپسند نیستند در رقابت همواره از هم کیشان خود عقب می‌مانند. از جمله تجهیزات جانبی که روی پلاک خودرو‌ها نصب می‌شود، سنسور دنده عقب است و برخی خودروها به دلیل در دسترس نبودن این فناوری در زمان ساخت فاقد این سنسور هستند یا کلاس خودرو به‌گونه‌ای نبوده است که در زمان ساخت ازاین فناوری‌ها که در آن زمان گران قیمت بودند، استفاده کنند. برای استفاده از سیستم تنها کافی است تلفن همراه خود را به دانگل مربوطه از طریق بلوتوث وصل کنید و با کیفیت HD پارکی دقیق و ایمن انجام دهید.

موضوعی که در رابطه با این امکان مطرح است این است که قیمت این دوربین زیاد است؛ اما نصب راحت و عدم نیاز به تغییر در ساختمان خودرو و سیم کشی آن ارزش افزوده این تجهیزات است و تجهیزات مشابه با قیمت‌هایی نزدیک به این دوربین تغییراتی را در خودرو نیاز دارند و این مساله باعث می‌شود سهولت در استفاده مزیت خوبی برای کاربران این دوربین‌ها داشته باشد.

این روزها تجهیزات جانبی زیاد و فوق العاده در دسترس قرار دارند که هر کدامشان امکانات قابل توجهی را ارائه می‌کنند که عبارتند از: کیت‌های اعلام موقعیت پارک خودرو، تصفیه‌کننده‌های هوای داخل خودرو که با توجه به آلودگی‌های شهری در بسیاری از کلان شهرهای دنیا به نظر می‌رسد طرفداران زیاد پیدا کند؛ البته در برخی خودروهای لوکس این گزینه به‌عنوان یکی از امکانات خودرو در نظر گرفته می‌شود و این فیلتر‌ها می‌توانند ذرات معلق موجود در هوا را جذب کنند؛ ذراتی که برای ریه مضر هستند و افراد حساس باید از این ذرات دور باشند. فناوری‌ها در خودروهای امروز در دسترس‌تر از هر زمان دیگر است و با کاربر‌پسند‌تر شدن توانسته‌اند طیف گسترده‌ای از امکانات را در اختیار مالکان خودروها قرار دهند.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: دنیای اقتصاد
کد خبر 57192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha