مردم از خودروهای داخلی خسته شده اند

پرشین خودرو: چشمان مردم از دیدن برخی از خودروها که بالای 10 سال از اولین تولیدشان می گذرد، خسته شده است و تنوع را طلب می کنند.

کامران طالبی فرد سرپرست بازاریابی آرین موتور نماینده میتسوبیشی در ایران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودر»، ضمن بیان این مطلب گفت: خودروهای ساخت خودروسازان ایرانی به هیچ عنوان نمی توانند رقبای خوبی برای خودروهای وارداتی باشند زیرا هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ تنوع و به روز بودن دارای شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: در بین خودروهای در حال تولید خودروسازان داخلی تنها سراتو که در گروه سایپا تولید می شود توان رقابت با برخی از محصولات وارداتی را دارد و به طور مثال خودروی سوزوکی ایران خودرو، سال هاست که از گردونه رقابت خارج شده است.

سرپرست بازاریابی آرین موتور با اشاره به رنج قیمتی 20 تا 50 میلیون تومانی خودروهای داخلی گفت: خودروهای وارداتی غیر چینی بالای 70 میلیون قیمت گذاری شده است و این یعنی مقایسه بازار داخلی ها و وارداتی ها معنی ندارد.

وی در مورد دنا و رنو ساندرو که توسط دو شرکت داخلی تولید می شود نیز گفت: از بین این دو خودرو تنها "دنا" آن هم با کمی ملاحظه با سایر تولیدات داخلی تفاوت دارد اما "ساندرو" رقیب ما نیست.

طالبی فرد در مورد خودروهای تازه وارد بازار ایران اظهار داشت: قبول دارم که از خودروهای تازه واردی همچون ساندرو و اچ 30 کراس استقبال خوبی شده است اما بر این مهم نیز تاکید می کنم که داخلی ها برای فروش خودروهای قدیمی خود با مشکل روبه رو هستند و رکود در این بخش بیشتر نمایان است.

سرپرست بازاریابی آرین موتور افزود: استفاده از کلمه رکود را برای شرایط فعلی بازار خودرو صحیح نمی دانم و فکر می کنم علت بی رغبتی مردم از خرید خودروهای داخلی، قدیمی شدن این خودروها و دل زدگی مردم از دیدن 10 ها ساله این پلتفرم ها در خیابان ها است.

وی ادامه داد: مردم از دیدن پژو در انواع مختلف، پراید، سمند و ...اشباع شده اند و به مرحله بی زاری یا به قول خودرویی ها به مرحله داگ رسیده اند.

طالبی فرد در مورد مراحل 4 گانه هر خودرو گفت: ابتدای هر خودرو، مرحله معرفی محصول است که 7 درصد از این خودرو را می خرند و سپس مرحله رشد آغاز می شود و میزان خرید به 13 درصد می رسد و در مرحله سوم که به بلوغ شهرت دارد، میزان خرید به 60 درصد ارتقا می یابد اما مرحله داگ که آخرین مرحله هر محصولی است، خرید به 20 درصد کاهش پیدا کرده و وقت برای این خودرو تمام می شود.

وی ادامه داد: در زمان حال اغلب خودروهای داخلی به مرحله داگ رسیده اند اما خبری از بازنشستگی ایشان نیست و همین باعث دل زدگی مردم می شود.

سرپرست بازاریابی آرین موتور در مورد چرایی خرید همین خودروهای قدیمی از سوی مردم گفت: این خرید سال هاست که از روی اجبار صورت می گیرد و شاید اگر خودروی جدیدی مثل ساندرو و اچ30 کراس زودتر به بازار عرضه می شد، وضعیت فروش قدیمی ها از این هم بدتر رقم می خورد.

وی در مورد مولفه های پویای بازار خودرو چنین متذکر شد: 100درصد نوسازی تولیدات بهترین مولفه و البته مهمترین آن است و این مهم در تمام جهان رعایت می شود اما در ایران گویی کسی حواسش به گذر زمان نیست.

طالبی فرد ادامه داد: یک زمانی خودروسازان داخلی هر 10 سال یکبار خودروهای خود را بازنشسته می کردند و خودرو جدیدی به بازار عرضه می شد اما در شرایط کنونی این زمان به کمتر از پنج سال رسیده و حتی کیاموتور این بازه زمانی را 4 ساله کرده است.

وی در پایان با تاکید بر حذف خودروها در بازار های جهانی بعد از گذشت 5 سال از عمرشان، خاطرنشان کرد: در ایران پژو 405، پرشیا، 206 به ترتیب 26 ، 17 و 15 سال است که در حال تولید هستند و کمترین تغییر را در آنها می بینید و این همان دلیل اصلی بی رقبتی مردم در خرید خودروی ایرانی است.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 57246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha