کد خبر 57253
۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
تولید خودروی ارزان چینی در پاکستان

پرشین خودرو: یک شرکت خودروسازی چین اعلام کرد به دنبال راه‌اندازی خط تولید خودروهای ارزان‌قیمت در بندر گوادر پاکستان است.

به گزارش «پرشین خودرو»، یک شرکت خودروسازی چین اعلام کرد به دنبال راه‌اندازی خط تولید خودروهای ارزان‌قیمت در بندر گوادر است.

به گزارش دیلی پاکستان،‌ شرکت چینی «جیک» یک خودرو نیز برای تولید در پاکستان طراحی و عکس آن را منتشر کرده است.

شرکت مورد نظر بیش از 10 نوع خودروی ارزان کوچک و بزرگ در چین تولید می‌کند که قسمتی از این خودروها می‌توانند از طریق برق انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

شرکت چینی جیک اعلام کرد خودروهای زیبا و ارزان قیمت که در بندر گوادر تولید می‌شوند از ظرفیت خوبی برای صادرات برخودار خواهند بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر خط تولید خودروهای چینی در بندر گوادر راه‌اندازی شود پاکستان به یکی از مراکز مهم فروش خودرو در منطقه تبدیل می‌شود.

چین قبل از این هم اعلام کرده بود که خودروی جدیدی را طراحی کرده که طبقه متوسط و ضعیف پاکستان هم می‌توانند با کمی پس‌انداز آن را خریداری کنند.

خودروی جدید «جیانگ نان تی تی» با وجود قیمت ارزان امکانات بیشتری نسبت به خودروهای تولید پاکستان دارد و حتی می‌تواند با قیمتی پایین‌تر از سوزوکی ژاپن به فروش برسد.

با اینکه خودروهای سوزوکی ژاپن و مدل پاکستانی آن مهران پر فروش‌ترین خودروها در پاکستان هستند اما نه تنها مدل جدیدی ارائه نکرده‌اند امکانات این خودروها نیز تغییری نکرده است.

خودروی جدید چینی با صندوق بزرگتر و جای بیشتر برای سرنشینان بهتر می‌تواند خواسته مشتریان پاکستانی را برآورده کند.

مصرف این خودروی جدید بسیار پایین است. خودروی جیانگ نان دارای ترمزهای ای بی اس و تمام امکانات خودروهای روز دنیا است که آن را از تولیدات داخلی پاکستان به ویژه خودروی مهران متمایز می‌سازد.

قیمت خودروی جدید چینی تقریبا یک سوم سوزوکی ژاپن و مهران در پاکستان است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت خودروسازی سوزوکی اعلام کرد خودروهای جدید با قیمت و کیفیت مناسب را وارد بازار پاکستان می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت خودروسازی سوزوکی اعلام کرد خودروهای جدید با قیمت و کیفیت مناسب را وارد بازار پاکستان می‌کند.

شرکت خودروسازی «آئودی» آلمان اعلام کرده به زودی با همکاری بانک اسلامی پاکستان، خودروهای آئودی را به این کشور صادر خواهد کرد.

پاکستان چندی پیش با تعرفه‌های واردات مناسب، تلاش کرد خودروسازان خارجی مانند رنو و نیسان را به سرمایه گذاری و ساخت کارخانه در این کشور جلب کند ولی با این همه ترغیب این شرکت‌ها به دلیل نگرانی درباره ثبات سیاسی و امنیتی پاسخ قطعی در این زمینه ندادند.

یک مقام شرکت رنو گفت این شرکت قصد دارد در پاکستان سرمایه‌گذاری کند اما مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است

سخنگوی شرکت نیسان هم اظهار داشت: پاکستان بازار جالب توجهی برای این شرکت است اما در حال حاضر خبری برای اعلام وجود ندارد.

پاکستان درصدد سامان بخشیدن به بازار داخلی خودرو است که تحت نفوذ خودروسازان ژاپنی شامل تویوتا، هوندا و سوزوکی قرار دارد.

این خودروسازان خودروهای مونتاژ داخل را به قیمت نسبتا بالایی می‌فروشند، در حالیکه این خودروها از نظر کیفیت پایین‌تر از خودروهای وارداتی هستند.

شرکت سوزوکی ژاپن قصد دارد در صورت فراهم شدن مشوق‌های مناسب و اصلاحات سیاست خودروی جدید پاکستان، 460 میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری کند.

شرکت پاکستانی سوزوکی موتور که خودروهای سوزوکی را برای بازار داخلی مونتاژ می‌کند اعلام کرد این شرکت نگران است که سیاست جدید اسلام‌آباد برای ورود خودورسازان خارجی به پتانسیل پاکستان سوزوکی موتور و صنعت داخلی تولید خودرو لطمه بزند.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






منبع: فارس

کد خبر 57253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha