کد خبر 57837
۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
فیلمی که الهام‌بخش حادثه فرانسه بود

پرشین خودرو: فرد مهاجم در عملیات تروریستی شهر نیس فرانسه احتمالا برای اجرای حمله خود در روز ملی فرانسه از یک فیلم سینمایی الهام گرفته است که دو ماه پیش اکران شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از "اسکای نیوز"، با وجود اختلافات موجود درباره جزئیات حادثه نیس، انتخاب روز ملی فرانسه، معروف به "روز باستیل"، برای اجرای حمله ای تروریستی، سوژه ای بود که کمتر از دو ماه پیش در قالب یک فیلم سینمایی در سینمای جهان مطرح شد.

در فیلم "روز پاستیل" با بازیگری ادریس آلبا، یک باند تبهکار از جمله یک مسئول بلندپایه در دستگاه امنیتی تلاش می کنند تا از نگاه رایج علیه مهاجران و مسلمانان در فرانسه برای اجرای چندین انفجار در مکان های مختلف و به راه انداختن اعتراضات گسترده مردمی در روز استقلال، به عنوان پوششی برای سرقت از بانک مرکزی بهره برداری کنند.

جالب اینکه تروریست ها در فیلم، روز جشن ملی را برای اجرای عملیات خود انتخاب کردند تا این برداشت را بیشتر بدست دهد که یک عملیات تروریستی معمولی است.

این زمان بهترین زمان ممکن برای فرد عامل تروریستی نیس بود تا با یک دستگاه کامیون بزرگ ده ها نفر را که برای جشن روز باستیل در ساحل شهر گردهم آمده بودند، زیر بگیرد و دستکم 84 نفر را بکشد.

این فیلم نه تنها از نظر زمان اجرای حمله با رخداد واقعی همخوانی دارد، بلکه از این نظر هم با حملۀ نیس مطابقت دارد که مهاجران یا فرانسوی های مهاجر تبار را در تروریست نشان می دهد.

مسئولان فرانسه گفته اند که تروریست نیس یک فرانسوی 31 ساله با اصالت تونسی بوده است. احتمالا این امر بر تنش اجتماعی در کشوری که شاهد بحران های مکرر بین جامعه فرانسوی ها و مهاجران بوده است، می افزاید.

به نظر می رسد که قوه تخیل تروریست شهر نیس فراتر از تخیل سینمایی بوده است؛ زیرا از انفجار و وسایل معمول برای حمله استفاده نکرده است بلکه این بار یک کامیون را مورد استفاده قرار داده است تا بیشترین تلفات را بگیرد و ترسی فراتر از وقوع یک انفجار بزرگ ایجاد کند.




 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.








منبع: العالم

کد خبر 57837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha