کد خبر 58141
۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
برخورد خودرو با کارتن‌خواب در اتوبان همت

پرشین خودرو: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مرد کارتن خوابی در اثر برخورد با یک خودرو پژو در بزرگراه همت انتهای پل مدرس در دم جان باخت.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ مراد مرادی افزود: ساعت 20:49 دقیقه شب گذشته خبر وقوع تصادف یک خودرو پژوپارس با مرد رهگذر 50 ساله (مجهول الهویه) در بزرگراه همت اطلاع رسانی شد.

وی با اشاره به گزارش ماموران راهور اعلام کرد: علت تصادف ترکیب و تقارن دو خطا طبق ماده 180 و 215 آئین نامه راهنمایی و رانندگی در این تصادف رخ داده است.

سرهنگ مرادی گفت: در این حادثه راننده خودرو پژو پارس به علت بی توجهی به جلو به میزان 50 درصد و عابر پیاده نیز به علت عبور از عرض بزرگراه به همان میزان مقصر بودند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران توصیه کرد: عابران به هنگام عبور از خیابان و بزرگراه ها از پل هوایی یا زیرگذر مخصوص افراد پیاده استفاده و یا از محل های خط کشی شده عبور کنند.

سرهنگ مرادی از رانندگان هم خواست تا ضمن رانندگی با سرعت مطمئنه ، تمرکز خود را به جلو و اطراف خودرو در حال تردد خود داشته باشند.

در ماده 180 آئین نامه راهنمایی و رانندگی تاکید شده است: رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی دخانیات استعمال کنند یا خوراکی یا آشامیدنی میل کنند. استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده شود، ممنوع است و رانندگان موظفند در هر حال بطور کامل به جلو توجه داشته باشند.

ماده 215 آئین نامه راهنمایی وظایف 9 گانه ای را برای عابرین پیاده برشمرده که عبارتند از:

1- در محل هایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند.

2- در محل هایی که پیاده رو وجود ندارد یا در صورت وجود، به دلایلی غیرقابل تردد باشد، باید از منتهی الیه سمت چپ سواره رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور نمایند.

3- برای عبور از عرض راه، تنها از گذرگاه های پیاده، پل های هوایی و گذرگاه های زیرزمینی مجاز عبور نمایند.

4- از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کرده و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.

5- از حصار آزادراه ها نگذرند و در بزرگراه ها و خیابان ها از لابه لای درختان و گلبوته های حاشیه و میانه راه عبور نکنند.

6- در تقاطع ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت نمایند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود عبور نکنند.

7- از موانع و خط کشی خطوط ویژه، سواره رو خیابان ها و میدان ها عبور نکنند.

8- در بزرگراه ها و خیابان های اصلی از خارج از گذرگاه های تعیین شده عبور نکنند.

9- در سواره رو خیابان برای سوار شدن به وسیله نقلیه و همچنین صحبت کردن و یا خرید و فروش با راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه توقف نکنند.








منبع: ایرنا

کد خبر 58141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha