کد خبر 58274
۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
دور دنیا در 11 روز با بالن!+عکس

پرشین خودرو: بالن‌سوار روسی که از روز ۱۲ ماه جولای پرواز خود را به دور دنیا آغاز کرده بود سرانجام بعد از ۱۱ روز موفق شد سفر خود را به پایان برساند.

به گزارش «پرشین خودرو»، بالن‌سوار روسی بعد از 11 روز پرواز بی‌وقفه دقایقی قبل در استرالیا با موفقیت به زمین نشست و سفر خود را با برجای گذاشتن رکوردی فوق‌العاده پایان داد.

یک مقام رسمی استرالیایی با اعلام این خبر می‌گوید که بالن‌سوار اهل روسیه با خیال راحت در استرالیا فرود آمده و موفق به ثبت یک رکورد جهانی جدید شده است.

«فئودور کونیوخف»(Fedor Konyukhov) روز 12 ماه ژوئیه(11 روز قبل) پرواز دور دنیا با بالون « مورتون» را آغاز کرد؛ استارت در فرودگاه شهر استرالیایی «نورتهم» برگزار شد.

وی قصد داشت 35 هزار کیلومتر را در ارتفاع از 5 تا 10هزار متر از سطح دریا بدون توقف طی کند و در انتهای سفر در استرالیا فرود خواهد آمد.

قبل از استارت، وی یادآور شد که قصد دارد مسیر پرواز «استیو فوسِت»، خلبان آمریکایی را تکرار کند که در سال 2002 میلادی به تنهایی (پس از شش بار تلاش) توانست پرواز به دور دنیا را به انجام برساند.

پیش از این «فئدور کونیوخوف»، همراه مربی ورزش‌های هوایی رکورد طول پرواز با بالون را شکست و بیش از 33 ساعت در هوا پرواز کرد.

وی طبق برنامه تصمیم داشت طی 14 روز این مسیر را طی کند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

کد خبر 58274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha