کد خبر 58348
۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
از ساخت پایانه شرق چه خبر؟

پرشین خودرو: مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق با تاکید بر ضرورت جابه جایی پایانه شرق اعلام کرد پیشرفت این پروژه از ۵۰ درصد گذاشته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، ناصر وهاب زادگان با اشاره به جزییات ساخت پایانه جدید شرق گفت: در بخش هایی از پروژه صد هزار مترمربعی پایانه جدید شرق از تکنولوژی نوین سقف سبک استفاده شده است. به گفته وهاب زادگان، این مجموعه در مسیر آماده سازی به پیشرفت ۵۳ درصدی رسیده و امید است با بهره برداری این مجموعه از بار ترافیکی منطقه کم و موجب بهبود حمل و نقل و رفع مشکلات مسافران و ساکنین شرق تهران شود.

وی با اشاره به اهمیت ساخت پایانه شرق تهران گفت، تهران با توجه به در اختیار داشتن امکانات متعدد و متنوع، شاهد افزایش مساحت و رشد روزافزون جمعیت است.

در چنین شرایطی، بی شک تأمین و توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی یک نیاز اساسی برای شهری به وسعت تهران به شمار می رود تا با پوشش بخشی از حجم عظیم ترددهای درون شهری، به کنترل ترافیک، آلودگی، و بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.

وی تاکید کرد : وجود پایانه شرق در محدوده تهرانپارس و خیابان دماوند واقع در شهرداری منطقه۱۳، به دلیل دسترسی ها و سیستم حمل و نقل عمومی محدود، مشکلات زیادی را برای مسافران و ساکنین منطقه ایجادکرده است.

وهاب زادگان در ادامه گفت: از طرفی آلودگی صوتی و تراکم زیاد ترافیک و محدود بودن فضای ناوگان، سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران را بر آن داشت که نسبت به احداث پایانه جدید با همت سازمان عمرانی مناطق شهرداری در محدوده بلوار شهید یاسینی اقدام کند که در فاز اول احداث، ساختمان ترمینال، پارکینگ و محوطه مربوطه ساخته می شوند.

وی با انتقاد از محل قبلی این پایانه گفت : حتی اگر توسعه بی رویه شهر تهران طی چند دهه گذشته را مقصر اصلی کارکرد نامناسب پایانه شرق تهران بدانیم، باید بپذیریم که جانمایی یکی از پرتقاضا ترین پایانه های کشور در پهنه ای ۵ هکتاری، از روز نخست تصمیمی نادرست بوده است، اما اکنون قرار است پایانه مسافربری شرق به زمینی با وسعت ۳۰ هکتار در اراضی سرخه حصار منتقل شود.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهردرای تهران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ذی‌ربط درخصوص پروژه پایانه شرق افزود: امیدواریم با انجام پیگیری‌های لازم برای تامین نقدینگی و تامین اعتبار و منابع مورد نیاز، در آینده نزدیک بتوانیم پایانه شرق را به محل جدید منتقل کنیم و این پروژه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وهاب زادگان، انتظار مردم از مدیریت شهری را بهره‌برداری از پایانه جدید شرق خواند و گفت: در مرحله نخست، با بهره‌برداری از سالن انتظار، سکوهای پیاده و سوار کردن مسافر و پیگیری ادامه ساخت ۲تا ۳ کیلومتر خط ریلی و تسهیل مسیرهای دسترسی مردم، می‌توان امکان جابه‌جایی پایانه شرق را به محل جدید فراهم کرد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق، رعایت الزامات زیست‌محیطی را فرصت و امتیازی در ساخت پایانه‌های مدرن دانست. وهاب زادگان با اشاره به ویژگی های شاخص انتقال پایانه گفت: شاخص ترین بخش انتقال پایانه جدید شرق تهران، علاوه بر سازه اصلی شامل یک سازه چند منظوره است که به دلیل امکان پارک طولانی مدت حداقل ۴۰۰ خودرو در آن، به پارکینگ بلند مدت معروف شده است.

این سازه در دو تراز صفر و منفی یک، مساحتی حدود ۳۷ هزار متر مربع خواهد داشت. پارکینگ مسقف از دیگر کاربری های پیش بینی شده در تراز منهای یک است که امکان توقف اتوبوس های بین شهری در آن پیش بینی شده است. طبقه همکف نیز دارای یک فضای وسیع برای توقف خودروهای سواری و جانمایی بوفه ها محسوب می شود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

منبع: مهر

کد خبر 58348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha