کد خبر 58359
۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
پدهای بالگرد که قابلیت فرود ندارد!

پرشین خودرو: حادثه و حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه این روزها در صدر اخبار قرار گرفته، برج‌هایی که پای ایمنی‌شان می لنگد و تنها زحمتی مضاعف برای امدادرسانان در زمان حادثه ایجاد می‌کنند، ساختمان‌هایی که شاید تنها راه نجات سکنه‌اش در زمان وقوع حادثه، بالگرد باشد و حتی برخی از آنها پد بالگرد نیز دارند تا در زمان وقوع حادثه بتوانند امدادرسانی سریع‌تری داشته باشند؛ اما حالا سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از نمایشی بودن تعداد زیادی از این پدهای بالگرد در برج های پایتخت خبر می‌دهد!

به گزارش «پرشین خودرو»، محمد مهدی تندگویان با ابراز نگرانی از وقوع حادثه در ساختمان‌های بلند مرتبه گفت: هر روز تعداد ساختمان‌های بلندمرتبه در تهران افزایش می‌یابد و ظاهرا زندگی در تهران چاره‌ای جز بلند مرتبه سازی ندارد، اما این درحالیست که امکانات سازمان آتش نشانی به هیچ وجه برای طبقات بیش از 14 طبقه پاسخگو نیست!

وی با بیان اینکه احداث پد بالگرد می‌تواند برای تامین امنیت ساختمان‌های بلندمرتبه راهگشا باشد، گفت: سازمان‌ هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به شهرداری اعلام کرده که پدهای ساخته شده استاندارد فرود بالگرد امدادی را ندارد چراکه پد فرود بالگرد امدادی از لحاظ ابعاد و سازه متفاوت است که این مساله در پدهای پایتخت رعایت نشده است.

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه در حال حاضر با پدیده ای مواجه هستیم که بسیاری از ساختمان‌ها پد دارند، ولی قابل بهره‌برداری نیست، افزود: تقریبا 90 درصد پدها غیراستاندارد هستند چراکه استانداردهای ساخت پد از سال 86 رعایت نشده است!

وی با بیان اینکه به تازگی استانداردهای ساخت پد بالگرد از سوی سازما هواپیمایی کشوری در اختیار شهرداری قرار گرفت و معاون شهرسازی شهرداری نیز استاندارهای پد بالگرد را برای اجرا به مناطق 22 گانه ابلاغ کرد،گفت: نکته مهم این است که استانداردهای اعلامی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، در مورد پدهای جدید لازم الاجراست اما با این وجود نمی‌توان به دلیل تغییر در فنداسیون نسبت به اصلاح پدهای غیراستاندارد قدیمی اقدام کرد.

تندگویان با بیان اینکه ابعاد بسیاری از پدهای پایتخت استاندارد نیست گفت: سازمان هواپیمایی کشور اجازه فرود بالگرد بروی این پدهای غیراستاندارد را به دلیل خطرات احتمالی نمی‌دهد و عملا با ساختمان‌های بلند مرتبه ای مواجه هستیم که پد نمایشی بالگرد دارد!

پیش از این نیز رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارائه آماری در مورد وضعیت پدهای هلی‌کوپتر در تهران گفته بود: براساس اطلاعات ما باید در تهران 124 پد هلی‌کوپتر داشته باشیم که از این تعداد 49 مورد ساخته شده که غیر استاندارد بود و 75 مورد نیز هنوز ساخته نشده است.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.











منبع: ایسنا

کد خبر 58359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha